Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Tack för förklaringen, nu förstår jag bättre :bow:

För övrigt, någon som har en åsnehingst jag kan få betäcka med, fanns inga alls ute nu :confused::confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

ser inga sådana allternativ på min pass sida.:( bara kort köp. hade inte gjort så mycket om det var lite dyrare, skulle bara ha köpt ett pass ändå:)

vad tror ni om min fjording fråga? finns det nån mer som föder upp såna?

Jag har några fjordingar som jag avlar lite smått på. Mitt intryck är att det är ganska ont om bra fjordingar, och att mina 380+ skulle vara bland de bästa på auktionen. De verkar emellertid inte säljas för speciellt mycket även om de är bra.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag var i fjordavelstoppen ett tag och man får verkligen inte betalt för hästarna vad de är värda. Långt ifrån till och med. :(
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Internationella servern:
Cartier (Lillmulan)
Torsdag (Cornetto)
nevinx (nevin)
Nostie (Dreama)
eyzgul (eyz) <-- mest aktiv där
sg99anli (andrea1)
Unicorn63 (Pegasus63)

Svenska servern:
ThBet (Therese1988)
mirtai (Mirtai)
Siri1 (Ces)
Crossline (Crossline)
LillaMy84 (LillaMy84)
zassoo (zassoo
Linta (Linta)
sanwas (SandraW)
Spryssla (Vira)
cambodia (cambodia)
dramatik (dramatik_87)
santox (santoxen)
kalaspinglan (Snyggve)
mummas (videnlis)
Otherwise (0therise)
nixehen (Nixehen)
Torsdag (Cornetto)
nevinx (nevin)
Thrse (Eijya)
tigerlilja (Humla)
Supero (CorpseBride)
lanjri (Lanjri)
Nostie (Dreama)
Fishli här och Fishli där
eyz (eyz)
Eulwen (skogstrollet)
sg99anli (Andrea1)
Miranion (vego96)
Unicorn63 (Pegasus63)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

dagens kalender uppgift, vinn 3 tävlingar.
räknas det om man åldrar hästen o vinner en tävling efter det?
eller räknas det då som "nästa dag" på horwse????
jag vann3 tävlingar, med efter ett åldrande, men fick inte upp luckan.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Det är tre vinster oavsett hur så det borde funka för dig. Har du provat att ladda om sidan?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

jaaaaaaaa, hestias gift! Nu kanske jag ÄNTLIGEN kan lyckas med att avla en unicorn *mutter mutter* Fast oddsen kanske inte blir sådär jättemycket högre?

Får alla samma saker i kalenderna förresten, någon som vet?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

tack, jag tävlade lite till, och fick upp luckan.

det var nån som sa att en häst blir 100 blupad när de 3 bästa grenarna är fulltränade och hästen har vunnit 10 tävlingar??

min häst har alla fulltränade, har vunnit över 10 tävlingar men är blupad bara till 67% ?? eller ska den ha vunnit i en och samma gren?

sedan har jag en häst som inte har "bästa" grenar alls??? jag har tränat färdigt en gren, men ALLA 5 resten är dåliga grenar för hästen. det är en fjording, mina andra fjordingar e bra på tex dressyr, men när man ska träna den här så står det pga av sin ras blablabla.. ???????
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Med Hestias Gåva blir 100% ett enhörningsföl ;)

fick bara poseidons träns :(

@videnlis: då har du nog inte tränat färdigt hästen, när hästens 3 bästa egenskaper är fetstilad (dvs, texten) så är han färdigtränad i just den egenskapen ;) Du får köra lite olika ridsätt för att få honom det. (korta ridturer ger snabbhet, långa uthållighet osv)

Om du tittar på en hästs genetik, (under den fliken) så ser du alla egenskaper, med nummer efter. De egenskaperna som har de högsta nummer är hästens 3 bästa egenskaper :)

tex, min fjording har:
Uthållighet: 62.72
Galopp: 70.90
Snabbhet: 91.15
Trav: 42.50
Dressyr: 66.86
Hoppning: 20.26

har fetstilat hennes 3 bästa egenskaper :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

jahaa !!:idea:
tack ska du ha!! kan nån ännu svara på om den där genetikstapelns siffra och GP är samma sak! jag har en fjording med genetik 389,32. är det bra eller jättebra eller bara sådär?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

GP eller Genetisk Potential är samma sak, det du hittar under fliken genetik. För just fjordingar kan du gå in och kolla själv, under: Ranking > Hästar > klicka på 'Genetik Renrasiga', och välj Fjordhäst i den vänstra kolumnen.

Du ser den högsta Fjordingen har GP 485.51. Med tanke på att din fjording ligger på 389.32, så ligger den lite efter, och är inte så bra enligt den skalan ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Kollade lite på bytesplatsen precis.. Någon erbjöd 1x Guldäpple och ville ha inte bara en, utan två Morfeus armar. Umm??
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Nu är jag inte alls säker, men jag har bestämt för mig att det är 20 tävlingar man ska vinna for att få 100blupat..
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Nu är jag inte alls säker, men jag har bestämt för mig att det är 20 tävlingar man ska vinna for att få 100blupat..

Det stämmer, och om hästen har minst 20 segrar och allt är fetmarkerad men ändå inte är på 100BLUP, ska man ge lektioner tills den är 100 Blup:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
246
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 067
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp