Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det några som är rationellt styrda så är det väl kvinnor? (ursäkta alla, nu är jag ironisk, men häng med...)
Kvinnor ser både till hur de känner med nuvarande känslor men också till hur idealisk parter en person borde vara. Klok nog, intressant nog, jämställd nog, passar mig bra nog?

Män - i den här jämförelsen - tittar på hur vackra kvinnor är och om de är knullbara.

Vem är den logiskt tänkande i den här situationen?

Jag är ironisk, alla människor är individer med olika tankar, behov och jämförelsemönster.
Blir bara så irriterad över att kvinnor fortfarande sägs vara känslostyrda medan män är rationella.

Kvinnor har mkt lättare på dejtingmarknaden generellt.
Men den diskussionen har vi ju haft 1000-gånger. Så ni vet väl redan varför...
Har du aldrig tänkt att lyssna och ta in det folk skriver till dig på buke?
Gör du på samma sätt på Tinder? Dvs att inte lyssna? I såna fall kan det vara en anledning till att konversationen slutar...
Ett till tips är att inte skriva i konversationen hur mkt svårare det är för killar. Den bitterheten tror jag ofta sorteras bort.

Det finns hur många som helst.
Jag har hur många som helst som inte svarat, slutat skriva eller tagit bort mig. Jag har gjort samma grej själv.
Har aldrig lagt någon vikt vid det. Det är en ytlig app bara, inget livsavgörande på något vis.
Exakt! Samma har hänt för mig, jag har liksom inte lagt 5 sekunder på att tänka på det. Det är ju SÅ ytligt och inget jag hänger upp mitt värde på.

Är det några som är rationellt styrda så är det väl kvinnor? (ursäkta alla, nu är jag ironisk, men häng med...)
Kvinnor ser både till hur de känner med nuvarande känslor men också till hur idealisk parter en person borde vara. Klok nog, intressant nog, jämställd nog, passar mig bra nog?

Män - i den här jämförelsen - tittar på hur vackra kvinnor är och om de är knullbara.

Vem är den logiskt tänkande i den här situationen?

Jag är ironisk, alla människor är individer med olika tankar, behov och jämförelsemönster.
Blir bara så irriterad över att kvinnor fortfarande sägs vara känslostyrda medan män är rationella.

Där kan jag nog hålla med...
Kvinnor har så höga krav. Så säger man nåt som inte stämmer in i världsbilden på hennes dröm kille. Så swipar hon vidare...

Herregud ja, ibland slutar jag skriva, ibland slutar motparten skriva. Skillnaden är väl att jag inte fortsätter skriva med någon som inte svarar, vilket många killar gör.

Hallå

Hallå

Är du där?

Hej Finis

Hallå

Hallå läget?

Hej

Hej vad gör du då?

Ibland svarar dom på hej nr 3-4. Därför skadar det inte att försöka heja igen...
Kan bero på att dom inte orkade sist. Eller för att man hamna så långt ner i deras matchningslista på ett antal 100 killar...

Jag har inte så höga krav ? :confused:

Eh. Är du full? Minns du inte vad du själv skrivit? För Guds skull, du har enligt egen uppgift folks BMI med i kravspecifikationen OCH lägger in en egen värdering i huruvida en person kan väga si men ha kroppsform så.

Ditt problem är och förblir att du lyssnar för lite och som jag skrev för mååånga sidor sedan att du har en snäv kravspec som du inte kan matcha. De du vill ha vill inte ha dig, de som vill ha dig vill inte du ha.

Endera har du råtur en vacker dag eller så kommer ovanstående vara lika sant om 10 år och du lika oförstående - men troligen mer bitter.

Eh. Är du full? Minns du inte vad du själv skrivit? För Guds skull, du har enligt egen uppgift folks BMI med i kravspecifikationen OCH lägger in en egen värdering i huruvida en person kan väga si men ha kroppsform så.

Ditt problem är och förblir att du lyssnar för lite och som jag skrev för mååånga sidor sedan att du har en snäv kravspec som du inte kan matcha. De du vill ha vill inte ha dig, de som vill ha dig vill inte du ha.

Endera har du råtur en vacker dag eller så kommer ovanstående vara lika sant om 10 år och du lika oförstående - men troligen mer bitter.

Nej, jag har ingen BMI - kravspec.
Hon ska vara rökfri, barnfri och jag ska vara attraherad av henne.
Det är de enda kraven för match.

PUN not intended.
Har någon raggat på dig här på buke? Om inte, vad tror du det beror på? Kan det månne bero på hur du framställer dig själv?
Engelska ord också...
Du har blivit hipp ;) . Jo, ibörjan av min karriär på buke. Kanske var jag annorlunda då eller buke...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka