Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast en partner är ju oftast ens bästa vän också. Det börjar ju nånstans...
Det håller jag med om och så har det alltid varit för mig, men min uppfattning är att det kan vara litet lurigt med ordningsföljden där. En partner blir, i min erfarenhet, väldigt ofta ens bästa vän. Men tvärtom, att gå från etablerat vänskapsförhållande till kärleksrelation, tror jag är betydligt mindre frekvent (även om det absolut förekommer titt som tätt).

Där kan jag nog hålla med...
Kvinnor har så höga krav. Så säger man nåt som inte stämmer in i världsbilden på hennes dröm kille. Så swipar hon vidare...

Nej, nej, nej, det var inte alls vad jag sa! Du sa att män är mer logiskt tänkande. Jag hävdade motsatsen.
Män ser bara ( i din värld, inte andras) till knullbarheten, andra personer (alla kön) ser mer till lämplighet och möjlighen. Du sa att kvinnor tänker mer känslomässigt, jag hävdar att kvinnor är mer rationella (helt utifrån din personliga åsikt, själv gör jag inte skillnaden män och kvinnor)

Ibland svarar dom på hej nr 3-4. Därför skadar det inte att försöka heja igen...
Kan bero på att dom inte orkade sist. Eller för att man hamna så långt ner i deras matchningslista på ett antal 100 killar...
NEJ

DET SKADAR ATT FÖRSÖKA IGEN

HON SCREENSHOTTAR, SKICKAR TILL SIN KOMPIS OCH FRÅGAR "hur länge tror du han kommer fortsätta utan att jag svarar tillbaka?"

Här har du ett handfast tips. Just don't do it. Har du någonsin hamnat i ett förhållande med någon som inte svarade på dina två första hej?

NEJ

DET SKADAR ATT FÖRSÖKA IGEN

HON SCREENSHOTTAR, SKICKAR TILL SIN KOMPIS OCH FRÅGAR "hur länge tror du han kommer fortsätta utan att jag svarar tillbaka?"

Här har du ett handfast tips. Just don't do it. Har du någonsin hamnat i ett förhållande med någon som inte svarade på dina två första hej?

Kan ju bara vara så att hon glömt att svara ?

Det håller jag med om och så har det alltid varit för mig, men min uppfattning är att det kan vara litet lurigt med ordningsföljden där. En partner blir, i min erfarenhet, väldigt ofta ens bästa vän. Men tvärtom, att gå från etablerat vänskapsförhållande till kärleksrelation, tror jag är betydligt mindre frekvent (även om det absolut förekommer titt som tätt).
Väletablerade stabila vänskapsförhållanden kan kanske vara svårare att få till förhållande på (Det har dock hänt mig, och jag ett stort fan av "friends with benefits") däremot tror jag att väldigt många kärleksrelationer börjar som vänskap. Att man är nyfiken på personen och tycker om att umgås, och sedan kanske det blir något annat.

Det ger ju om inte annat ett mycket större potientiellt urval än att gå ut med inställningen "Jag ska bara prata med folk jag vill bli ihop med".

Jag gillar ju att umgås med män, även om jag inte vill ligga med dom. Och då blir nog liggmöjligheten större än om man tror att män är mytiska varelser som man inte kan umgås med i annat syfte än ligg/förhållande.

Hur kan man vara så trångsynt?

Jag var inte alls attraherad av min man när vi först träffades. Men vi började prata, blev vänner och attraktion uppstod. Så kan det gå.

Men precis.
L matchade jag inte ens med själv. Tyckte han såg sur och trist ut och dessutom fysiker, bleh 😒

Men så träffades vi och hade sjukt trevligt. Fortsatte träffas jag såg nya saker varje gång, hans charm, hans fina leende, sättet han såg på mig, hur han lyssnade, engagerade sig, berättade saker om sitt liv. Jag uppskattade hur smart han faktiskt är samtidigt som han är väldigt rolig.
Nu tycker jag han är den finaste och snyggaste som finns.

Du tycker jag ska ställa in dejten imorgon ?

Om den ens blir av. Du är ju inte den första man som internettrakasser.. jag menar varit ”tjatig” med kvinnor online. Det har hänt att personer jag känner till begett sig ut på en dejt för att finna sig vid ett öde hus och ingen dejt som dyker upp. Lite som en hämnd för trakasser... jag menar tjatet. Och du är säkert inte värst, jag menar vem som helst kan missa en ”hint” men de finns ju de som fortsätter tjata även efter att de fått svaret; nej!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna