Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är jag av min bättre hälft, fysiskt attraherad av och attraherad av på ett personligt plan. Trots att jag hade dissat honom rakt av på krogen, och bedömt honom som inte min typ och oattraktiv.

Du får väl acceptera att alla är olika ? För mig kan inte attraktion byggas om den är noll från början.

Men det är ju det som uppstår när man klickar med en person på flera plan. Det är väl roligare att mötas i en förälskelse istället för att bara ta första person som har det yttre du helst vill synas med på bild eller vad du har för böjelse?!

Det låter så världsfrånvänt. Jag skulle inte uppskatta att du dejtade min dotter oavsett hur attraherad du är av henne.
Vi får väl hoppas att det inte är din dotter jag träffar imorgon då ;)

Det är jag av min bättre hälft, fysiskt attraherad av och attraherad av på ett personligt plan. Trots att jag hade dissat honom rakt av på krogen, och bedömt honom som inte min typ och oattraktiv.
Ja, jag fick sju år med en person som inte checkade en enda "attraktiv" box om jag aktivt hade letat efter en dejt och inte bara någon att prata metal med. Utseendemässigt Är han helt motsatt det jag tycker är snyggt. Det tog slut efter 7 år, men det hade inget med utseendet att göra.

Så du har fått till flera dejter genom att tjata? Har någon lett till någon form av relation?

Tydligen inte han har väl avverkat alla i närheten, de som han ville träffa igen ville inte träffa honom osv.
Nu har han gått över till att repetera sina ”hej” till de kvinnor som tidigare ratat att ge svar. Vissa har kanske en tråkig dag på jobbet och tänker att jomenvisst jag har inget bättre för mig and a woman has got to eat!

En sak jag undrar är när individuella exempel är nog för att säga att gruppskillnader inte finns? Varför kan man prata löneskillnader på några % som jätteavgörande men samtidigt känna att det faktum att det finns ett par killar som lyckas bra som exempel för att könsskillnader inte är en faktor på Dejtingmarknaden?

För tredje gången då:
Att du ska utveckla känslor för och attraheras av någon du initialt fann oattraktiv.
Det har hänt när jag var ung och dum. Men jag kände aldrig sån attraktion som jag gjorde med mitt ex. Men jag var både attraherad och älskade hennes personlighet.

En sak jag undrar är när individuella exempel är nog för att säga att gruppskillnader inte finns? Varför kan man prata löneskillnader på några % som jätteavgörande men samtidigt känna att det faktum att det finns ett par killar som lyckas bra som exempel för att könsskillnader inte är en faktor på Dejtingmarknaden?
För att för varje tjej som får en dejt, får samtidigt en kille en dejt.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna