Vad har det med saken att göra?
Kan du inte knyta an till och förvalta en enda genuin vänskapsrelation i hela ditt vuxna liv har du kanske svaret på frågan om ditt singelskap där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har det med saken att göra?
Snälla, inte här, skapa en egen trådMen hur ska man ha statistik för någon annans situation? Du kan jämföra medianen för matches eller antal mottagna meddelanden på happypancake men du har ju alltid bara din situation och kan bara gissa hur det är för motsvarande kille/tjej.
Jag vet många killar som får 1-2 matches på Tinder i veckan utan att själva svepa vänster på nån och även killar som gått månader utan att få mail på happypancake. Hur många såna tjejer vet du om?
En sak jag undrar är när individuella exempel är nog för att säga att gruppskillnader inte finns? Varför kan man prata löneskillnader på några % som jätteavgörande men samtidigt känna att det faktum att det finns ett par killar som lyckas bra som exempel för att könsskillnader inte är en faktor på Dejtingmarknaden?
Matcher, gillanden och mail är helt värdelöst mäta nåt med.Snälla, inte här, skapa en egen tråd![]()
Varför skulle det drälla av vettiga singelkvinnor? Det är väl antagligen ungefär samma kvalitet på båda sidorna förutom att männen skriver till 50 för att få till den där halvtaskiga dejten istället för en.
Jag vet att de allra flesta kvinnor om de vill aldrig behöver skriva ett förstamail utan kommer få mail ändå.Du tror på allvar att kvinnor skickar ett mail och har en dejt med någon de är attraherade av?
Jag blir så trött. När det talas om kvinnor är varje match, mail och högerswipe en potentiell dejt. När det gäller män är potentiella dejter bara sådana som matchar kravspecen. Försök åtminstone att göra fruktsallad istället för att jämföra äpplen och päron under nåt påhittat, fabricerat ”all frukt är frukt”
Jag vet att de allra flesta kvinnor om de vill aldrig behöver skriva ett förstamail utan kommer få mail ändå.
Du menar att ingen utav männen någonsin skrivit ett bra mail? Alla relationer på happypancake har skett från att kvinnan initierat kontakten? För ja man får mycket skit men man får även en hel del ok och några riktigt bra, helt utan att göra något.Ja men VILKA jävla mail? Vad är värdet med dem? Nån slags bekräftelse av egot? Eller något med substans av värde som faktiskt för en närmare en relation?
Du ser inte skogen för alla träden.
Jag tror en kan vara så kräsen som en har råd med.
Har du mycket vänner irl Hero?
Undrar också om du haft en nära vän och vänskapsrelation i vuxen ålder @Hero ?
Du menar att ingen utav männen någonsin skrivit ett bra mail? Alla relationer på happypancake har skett från att kvinnan initierat kontakten? För ja man får mycket skit men man får även en hel del ok och några riktigt bra, helt utan att göra något.
Men hur vet du vad de flesta kvinnor får?Jag vet att de allra flesta kvinnor om de vill aldrig behöver skriva ett förstamail utan kommer få mail ändå.
Varför är ni intresserade av min vänkrets ?
Det styrker min uppfattning om att kvinnor bryr sig mkt om socialstatus. Vilket känns väldigt ytligt... om vi ska tala om ytlighet...
En tjej jag pratade en massa med på Tinder. Hennes ex var enormt charmig, populär med en stor vänkrets. Men privat var han en psykopat... som hade sårat henne ordentligt.
Att det är mycket små skillnader är en gissning eller hur?Jag menar att du inbillar dig att antal, kvantitet säger något. Det gör det inte. Utan kvalitet räknas. Och där är skillnaderna mellan könen mycket små.
Och igen - SAMTLIGA mina manliga bekanta har fått förstamail från kvinnor på dejtingsidor. Om du ev aldrig fått det innebär inte att det är ett unikum att en kvinna mailar först.
Varför är ni intresserade av min vänkrets ?
Det styrker min uppfattning om att kvinnor bryr sig mkt om socialstatus. Vilket känns väldigt ytligt... om vi ska tala om ytlighet...
En tjej jag pratade en massa med på Tinder. Hennes ex var enormt charmig, populär med en stor vänkrets. Men privat var han en psykopat... som hade sårat henne ordentligt. Men ändå verkade hon vara en sån tjej som drogs till den typen av killar. Då hon ifrågasatte att jag var ensam på mina bilder...
Att det är mycket små skillnader är en gissning eller hur?
De har beskrivit varför de frågar. Eftersom en ev svårighet att upprätthålla vänskapliga relationer skulle förklara svårigheten att upprätthålla amorösa relationer. Läste du inte det? De har dessutom en poäng. Klarar man inte mellanmänskliga relationer rent generellt klarar man knappast en relation.
Utifrån dina inlägg får jag bilden av att det sociala är något som känns rätt svårt för dig. Och då är det kanske ännu svårare att förstå dejting.Varför är ni intresserade av min vänkrets ?
En tjej jag pratade en massa med på Tinder. Hennes ex var enormt charmig, populär med en stor vänkrets. Men privat var han en psykopat... som hade sårat henne ordentligt. Men ändå verkade hon vara en sån tjej som drogs till den typen av killar. Då hon ifrågasatte att jag var ensam på mina bilder...
Det KAN ju vara internets fel ocksåMåste bero på att du är kvinna och därmed automatiskt jättekräsen när du går igenom alla hundratals mail som kommer in varje kväll!![]()
Ok hur vet du det då?