Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok hur vet du det då?

Erfarenhet, empiri och statistik. Inte min egen statistik då utan allmän.

Så. Är det väldigt svårt, så bör man söka svaret inåt. Jag hade orimligt svårt - trots att jag statistiskt inte borde haft det och trots att jag enligt sådant synsätt som syns i tråden från bland annat dig och Hero borde åkt räkmacka. Gissa vad ”problemet” var?

(Svar: Jag. )

Varför är ni intresserade av min vänkrets ?
Det styrker min uppfattning om att kvinnor bryr sig mkt om socialstatus. Vilket känns väldigt ytligt... om vi ska tala om ytlighet...
En tjej jag pratade en massa med på Tinder. Hennes ex var enormt charmig, populär med en stor vänkrets. Men privat var han en psykopat... som hade sårat henne ordentligt. Men ändå verkade hon vara en sån tjej som drogs till den typen av killar. Då hon ifrågasatte att jag var ensam på mina bilder...
Det är konstigt att du tolkar frågan om vänner som om den handlar om status?
Varför tror Du det?

Du skriver sedan att du vill ha djupa relationer istället för ytliga. Har du haft några djupa vänskapsrelationer? Med män och kvinnor?

Det KAN ju vara internets fel också

I tonåren jag och en snubbe låg några gånger. Det FANNS verkligen inget annat att göra sena kvällar i Tibro och med bara tre tvkanaler. Inte hade vi något vettigt att prata med varandra heller.
Det hade ju aldrig hänt idag när vi hade haft varsin smartphone...

Jag behöver Facebook skrattsmiley här alltså!

En viss poäng har du. Om man bodde på en ort som fick Tibro att framstå som en metropol så var det dock en pina innan internet. Liksom det finns en begränsad mängd nöje i att kompisgänget är hänvisade till att ligga med samma högst begränsade utbud

Jag vet att du tycker jag är dum och korkad och ger värdelösa tips osv eftersom jag inte stryker medhårs och till och med har haft fräckheten att ifrågasätta saker. Dessutom verkar du inte ta till dig speciellt många av alla konkreta, vettiga, fullt rimliga, ofta bra tips du fått.

MEN here goes nothing. Ett tips: Jag tror, helt ärligt, att både du och din eventuella framtid med en partner, skulle må väldigt bra av att du lärde känna lite vanliga människor IRL. Vet att du inte är intresserad av annat än partner (och kanske djupa vänskapsrelationer?) men jag TROR verkligen du skulle kunna utvecklas som människa av att umgås med, prata och LYSSNA PÅ folk IRL.

Det är konstigt att du tolkar frågan om vänner som om den handlar om status?
Varför tror Du det?

Du skriver sedan att du vill ha djupa relationer istället för ytliga. Har du haft några djupa vänskapsrelationer? Med män och kvinnor?

Kvinnor bryr sig väldigt mkt om social status....

Jag behöver Facebook skrattsmiley här alltså!

En viss poäng har du. Om man bodde på en ort som fick Tibro att framstå som en metropol så var det dock en pina innan internet. Liksom det finns en begränsad mängd nöje i att kompisgänget är hänvisade till att ligga med samma högst begränsade utbud
Ja. Jag kom ju från en metropol, men min polare var ihop med någon i den där hålan, så jag hamnade ju där emellanåt jag med.

Jag vet att du tycker jag är dum och korkad och ger värdelösa tips osv eftersom jag inte stryker medhårs och till och med har haft fräckheten att ifrågasätta saker. Dessutom verkar du inte ta till dig speciellt många av alla konkreta, vettiga, fullt rimliga, ofta bra tips du fått.

MEN here goes nothing. Ett tips: Jag tror, helt ärligt, att både du och din eventuella framtid med en partner, skulle må väldigt bra av att du lärde känna lite vanliga människor IRL. Vet att du inte är intresserad av annat än partner (och kanske djupa vänskapsrelationer?) men jag TROR verkligen du skulle kunna utvecklas som människa av att umgås med, prata och LYSSNA PÅ folk IRL.

Jag umgås och pratar med mina arbetskollegor...

Nu gör du det IGEN! Buntar ihop alla kvinnor och säger att de tycker si eller så. Sluta!

Nej, vi bryr oss inte om social status.
Du gör det bara onödigt krångligt för dig själv när du kommer med såna "sanningar".
Det ligger inte mer sanning i det än att jag säger "män har blå kalsonger på sig".

Det är väl bara att titta på hur vissa kvinnor har tusentals inlägg på sin instagram och "gillningar" och 100-talas vänner på FB. Handlar om "bekräftelse" och "socialstatus"...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V