Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Amen.
När jag nätdejtade som mest fick jag kanske ett tjugotal mail per dag. Jättekul i början, javisst! Problemet var bara att jag snabbt lärde mig att 90% av allt som kom i inkorgen var ren dynga. Om man sållade bort alla sexinviter från de sluskigaste avarterna återstod följande:

Män som var på tok för gamla trots att jag skrev önskvärd ålder i presentationen. ("Jag är tjugo år äldre än vad du söker men för mig är ålder bara en siffra!", "Jag både ser och känner mig yngre!", "Kan du tänka dig att testa en äldre?", etc)

Män som geografiskt var alldeles för långt bort. Jag orkar inte med att dejta någon på avstånd.

Män som hade barn fastän jag var hur tydlig som helst med att det inte var aktuellt. ("Jag har barn men bara varannan vecka!")

Män med obefintliga presentationer som dessutom var fåordiga i text och därmed skitsvåra att föra konversationer med.

Män som skickade hundra "Hallå?"-mail på raken.

Män som skickade oorginella standardmail, inklistrat och klart!

Män vars bilder inte tilltalade mig. Inte på grund av deras utseende men på grund av typen av bilder. Jag vill inte ha någon som bara lägger upp partybilder där alkoholen flödar eftersom jag inte lever det livet, likaså avskyr jag gymbilder.

Män som inledde konversationen med att kalla mig för "gumman", "sötnos", "snygging", med mera.

And so on.... Och tog man bort alla mail av ovanstående typ så fanns det inte många roliga kvar. Ett? Två kanske? Möjligen tre en riktig lyckokväll men hur många av dessa tror ni ledde till en dejt sen? Inte många.

Exakt!

Sen kan jag förstå om man med en ekande tom inkorg ändå känner det som en vinst. Men den ligga klappen på egot man får första stunden är inte värd den mentala misär och baksmälla man drabbas av sen när man inser det du så bra beskrev.

Det är om om Hero skulle få tusen högerswipes av barbamamma, prussiluskan och häxan i Hans och Greta liksom... kvantitet och ingen kvalitet. Och inte en millimeter närmare vare sig dejt eller relation.

Du påstår att kvinnor bryr sig mycket om social status, när jag påpekar att det gäller män också så bryr du dig inte?
Jag bryr mig inte om kvinnors sociala status...
Eller ja ... ser det väl snarare som en nackdel om hon har flera hundra vänner på FB och följare på Instagram.

Jag hade en tjejkompis. De var en tjej jag dejtade ett tag.
Men hon vart så intensiv att jag orkade inte... tror hon ville mer än vän tror jag. Hon ville ju umgås hela tiden nästan...
Så dina erfarenheter av tjejer är typ minimala.
Hur vore det då om du lyssnade på alla tjejer här? De flesta här har förutom sig själva ganska många tjejkompisar som man pratar relationer och dejting med.

Vem har mest kunskap om hur tjejer funkar tror du?

Hur vore det då om du lyssnade på alla tjejer här? De flesta här har förutom sig själva ganska många tjejkompisar som man pratar relationer och dejting med.

Ja, det vore ju nice att ha en sån tjejkompis.
Hade en tidigare också... men vi tappa kontakten sen hon skaffa kille.

Det är som om jag skulle tala om för Zlatan varför han förlorade förra matchen utifrån att jag spelat fotboll på gympalektionen.

Här t.ex. verkar det vara rätt jämnt:
https://www.instagrammare.se/

Försöker hitta en lista över youtubers som jag vet jag sett, men hittar den inte. De enda jag hittar är det inte många "ensamma personer" i topp utan företag osv, letar vidare. Men så länge kan jag avslöja att det är mycket killar och män där också!

Det där är ju endast "kändisar". Dom är ju "influencers" dvs, dom får ju betalt för att instagramma....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna