Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvinnor bryr sig väldigt mkt om social status....

Social kompetens ja, status not so much? Vem är det som ska imponeras av den här sk statusen? Jag menar jag träffar hellre en kille med en välvårdad långvarig vänskap med 1 person (alltså en enda vän) som är hygglig och har bra inflytande på den jag dejtar, än någon som hänger i ”rätt kretsar” med flera ytliga bekantskaper. Jag vill veta att en person kan vårda en relation, att vara flyktigt tjenis med någon som är ”inne” eller ha tusen vänner på fb gör mig snarare avvaktande än intresserad. Så nä du har fel i din generalisering och det vittnar om att du saknar insyn i hur kvinnor faktiskt fungerar

Som sagt... det finns ju fler kända män än kvinnor.
Trots det var det väl fler kvinnor på listan ?
Tror du behöver en mer övergripande statistik. Antal inlägg per kön tex...

Jag spenderar mkt mer tid på tjejers instagram. Mest för att jag är nyfiken och se vad dom är för personer...

Då är det ju så att din bild inte blir särskilt representativ. Självklart upplever du att det finns massor av uppmärksamhetstörstande tjejer på instagram om det är såna konton du besöker.

Haha, kokong ? Vad menar du ?

Jag - som är en sjukt introvert person - skulle sakta backa mot utgången av insikten att den jag tänkt dejta inte har och inte är intresserad av något socialt liv eller direkt har några vänner, samtidigt som hen vill träffa mig så ofta som möjligt. Det lägger mer ofta än sällan en extremt stor börda på den stackars partnern som ska vara nåt slags ”allt i ett”.

Man behöver absolut inte vara tvångssocial. Men man mår bra av att ha åtminstone ett par tre djupare relationer av olika slag. För att avlasta alla inblandade.

Nej men har de en vän som känner fem andra vänner, så känner de fem andra vänner och de fem andra vänner. Byter man sociala cirklar eller utvidgar den finns det större chans att träffa en trevlig tjej.

Inte dom vänner jag har umgåtts med...
Vi har oftast umgåtts i vår krets.
Förutom min festarpolare men hans vänner gillar jag inte... oerhört trista personer endel...

Hur har du träffat dina killkompisar ? Dom som raggat på dig ?
Vad menar du med raggar?
Jag gillar flörtiga jargonger som ibland leder till något och ibland så har man bara askul en kväll.
Då ser jag mig både som socialt kompetent men som kan vara sjukt blyg också.

Ser du ingen poäng i att lära känna folk förutsättningslöst? Har du inget intresse av att "bara prata" med folk eller ha vänner, kanske av olika kön och från olika ställen i livet, "bara" för att ha ett socialt utbyte med någon?

Du säger att du inte är intresserad av ytliga relationer osv. Tror du att det kanske kan vara så att tjejer "väljer bort" dig pga att du är otränad socialt och därför kanske kan uppfattas som svår att umgås med/prata med?
Med övning kommer färdighet tänker jag, och gör man något sällan (som att prata och umgås utan att bara tänka sex/potentiell partner) är det ju ganska naturligt om man inte är så bra på det. Och sånt kan många tycka är oattraktivt.

Det handlar alltså inte om att ha många vänner och synas på sociala medier, utan om att vara lite tränad i att umgås. En teori bara.

Ja det var det här jag menade med mitt bludder, lyssna på hen, @Hero

Jag - som är en sjukt introvert person - skulle sakta backa mot utgången av insikten att den jag tänkt dejta inte har och inte är intresserad av något socialt liv eller direkt har några vännersamtidigt som hen vill träffa mig så ofta som möjligt. Det lägger mer ofta en sällan en extremt stor börda på den stackars partnern som ska vara nåt slags ”allt i ett”.

Man behöver absolut inte vara tvångssocial. Men man mår bra av att ha åtminstone ett par tre djupare relationer av olika slag. För att avlasta alla inblandade.

Mmm, precis . Tror det är därför många har dissat mig...
För att jag inte har ett tillräckligt socialt liv enligt dom.
Men då får det väl vara så då... Då får dom dejta den sociala och extroverta killen istället.

Men det blir ju oavsett lätt problem om du träffar en extrovert person som gillar att ha ett socialt liv. Jag säger inte att det är fel att vara vare sig introvert eller extrovert, men för många personer svalnar nog intresset om de märker att en person de pratar med inte verkar särskilt intresserad av socialt umgänge(annat än med sin eventuella partner).

Jag tror det är vad som hände med den senaste tjejen jag pratade och många därtill...
Om det är det enda tjejer bryr sig om. Så är det nog lika bra att lägga ner att träffa någon...

Bra fråga...
Kanske för att kvinnor är från mars ? :D
Jag försöker förstå hur kvinnor tänker. Många verkar inte rationella utan väldigt känslostyrda :). Det gör det väldigt svårt att förutse hur man reagerar på saker och ting.

Försöker förstå hur kvinnor tänker? Det är snarare så att du redan har bestämt hur kvinnor tänker. De tänker på ett sätt och alla är likadana. Som om kvinnor vore så mycket mer annorlunda än män. Suck.

Inte dom vänner jag har umgåtts med...
Vi har oftast umgåtts i vår krets.
Förutom min festarpolare men hans vänner gillar jag inte... oerhört trista personer endel...

Det här får mig att ännu starkare tänka att det kanske vore bra för dig med lite fler (andra) vänner. Inte för att man på något sätt MÅSTE vara jättesocial, men VILL man träffa en partner och ser det som ett viktigt mål i livet är det ju bra att ge sig själv schyssta förutsättningar till det. Sitta och uggla vid tv-spel (obs endast ett exempel) med killarna man växt upp med sedan förskolan är kanske inte rätt arena då.

Men då får det väl vara så då... Då får dom dejta den sociala och extroverta killen istället.

Nu missar du poängen igen.

Jag t ex vill absolut inte ha en extrovert och supersocial människa. Vi skulle göra varandra olyckliga.

Men jag tar hellre en hyperextrovert än någon jag ska vara vän, psykolog, älskarinna, bollplank, tröstare osv osv åt hela tiden. Där personen inte har någon annan. Den bördan vill jag inte ha. För ja det är en börda.

Det är nog snarare för att du inte har ett genuint intresse för någon annan person än dig själv. Vänskapsrelationer är ofta väldigt osjälviska.

Jag hade ett genuint intresse för mitt ex.
Men det kanske inte räknas ?

Jag tror inte det behöver handla om att du inte är social och extrovert. Jag vet flera jättefina killar som inte alls är särskilt extroverta! Men de har ett intresse av andra människor. Har man noll och inget intresse för någon annan än sig själv så är man nog inte så kul att umgås med.

@Hero efter alla miljoner tips om hur du ska kunna maximera dina chanser att hitta den rätta så borde du vara ett fullfjädrat proffs på att dejta nu.

Felet är att du inte tar till dig av något som skrivs utan du bara vänder allt och nedvärderar kvinnor som kön och har någon sned syn på hur vi är, lever, uppskattar mm

Ut i verkliga världen och förstå att din syn på kvinnor är FEL!

Nu missar du poängen igen.

Jag t ex vill absolut inte ha en extrovert och supersocial människa. Vi skulle göra varandra olyckliga.

Men jag tar hellre en hyperextrovert än någon jag ska vara vän, psykolog, älskarinna, bollplank, tröstare osv osv åt hela tiden. Där personen inte har någon annan. Den bördan vill jag inte ha. För ja det är en börda.

Jag tror det är där många kvinnor misstar sig. Jag behöver ingen barnvakt hela tiden...
Hon får umgås så mkt som hon vill med sina vänner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår