Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, men "kryckan" sätter ju käppar i hjulet. Så är väl ingen mening att ta åt sig om övrigt...

Huh? :confused:
Du har 42 sidor, proppfulla med goda råd och kloka tankar, men eftersom någon påpekar att det KAN finnas en rädsla hos potentiell partner att bli din "krycka" så skiter du i de 42 sidorna och tar på dig en ännu tjockare och gosigare offerkofta istället?
Förlåt men jag blir fasen frustrerad. Har du INGET jävla go och jävlaranamma i dig över huvud taget?!

Ja, men det är ju mest tjejer som håller på med sånt, killar bryr sig inte så mycket om följare och likes. Då borde listan vara full av tjejer?

Sen, en fundering bara. Om du skulle uppskatta din tid på t.ex. instagram. Hur mycket av den spenderar du på tjejers konton, och hur mycket på killars? Kan det vara så att den uppfattning du har beror på att du bara kollar på en viss typ av konton?

Skulle jag t.ex. gå från vad som visas på min instagram skulle jag tro att typ alla bara har massa hundar, eller så dansar de balett. Några få ramlar av en häst på ett kul sätt. Hela instagram verkar gå ut på det!
Men det beror ju inte på att det ÄR så, utan att det är övervägande såna konton jag följer och hittar till. Hänger du med?

Ja haha jag följer mest killar som har flera hundratusen följare (då räknar jag inte ens fotbollsspelarna som jag följer, de har flera miljoner men de är i en egen liga). Så utifrån min preferens är killar jäkligt beroende av hundratusentals likes och följare. De flesta får dessutom flera tusen kommentarer under sina inlägg, för de tjejer jag följer inom samma tema de har några tusen följare och får kanske runt 100-200 likes en bra dag, oftast färre.

Eller så... Läser du igenom hela den här tråden (rekommenderar tilltugg), TAR ÅT DIG vad folk säger, och funderar på OM det möjligen kan vara NÅGOT hos dig, som du kan påverka, som gör att du har otur på raggningsfronten.

@Hero Jag skulle vilja ta det ännu längre. Läs igenom tråden, försök läsa det från denna sidan, svara inte, utan försök så gott du kan att förstå vad folk säger till dig, när du går in i försvar, läs om igen, försök igen att se det från den andra sidan.

Att ändra åsikter är en del av att utvecklas som människa, men man måste ju också inse att man inte ändrar åsikt bara sådär, det krävs att man faktiskt reflekterar över vad som sägs, inte en gång och sen kastar bort det utan gång på gång och ifrågasätter sig själv. Man kanske tycker exakt samma på andra sidan, men man har lärt sig något på vägen. Du lär dig ingenting av detta, vilket är sorgligt för jag som inte gick in i tråden för att lära mig nåt har lärt mig massor av andras inlägg. Vem tror du är mest nöjd med tråden?

Huh? :confused:
Du har 42 sidor, proppfulla med goda råd och kloka tankar, men eftersom någon påpekar att det KAN finnas en rädsla hos potentiell partner att bli din "krycka" så skiter du i de 42 sidorna och tar på dig en ännu tjockare och gosigare offerkofta istället?
Förlåt men jag blir fasen frustrerad. Har du INGET jävla go och jävlaranamma i dig över huvud taget?!

Det krävs inte mer för att en tjej ska dissa en kille.
Sen med facit i hand så har jag inte haft några långa relationer heller. Så jag har inte statistiken till min fördel heller...
Så varför leta efter en kvinna när jag inte har det hon söker ?

Sen med facit i hand så har jag inte haft några långa relationer heller. Så jag har inte statistiken till min fördel heller...

Ta det här rätt nu. Men om du inte trollar. Så har du någon gång utretts, avseende ev diagnoser som skulle kunna förklara ditt sätt att tänka och agera? Om inte så fundera på det. Det skulle kunna hjälpa dig..

Ah, det du är rädd för är att det faktiskt skulle kunna bli bättre och då måste du inse att du gått och trott nåt som inte va sant om dig själv.

@Hero Jag skulle vilja ta det ännu längre. Läs igenom tråden, försök läsa det från denna sidan, svara inte, utan försök så gott du kan att förstå vad folk säger till dig, när du går in i försvar, läs om igen, försök igen att se det från den andra sidan.

Att ändra åsikter är en del av att utvecklas som människa, men man måste ju också inse att man inte ändrar åsikt bara sådär, det krävs att man faktiskt reflekterar över vad som sägs, inte en gång och sen kastar bort det utan gång på gång och ifrågasätter sig själv. Man kanske tycker exakt samma på andra sidan, men man har lärt sig något på vägen. Du lär dig ingenting av detta, vilket är sorgligt för jag som inte gick in i tråden för att lära mig nåt har lärt mig massor av andras inlägg. Vem tror du är mest nöjd med tråden?

Det var inte jag som startade tråden...
För mig har den nog varit mest av ondo... då jag inser mina fel och brister. Vilken inte är bra för självkänslan eller att försöka träffa någon.

Ett exempel ur verkligheten:
Jag ville vinna en rosett i hoppning. Jag hade aldrig tävlat i hoppning och var en ganska dålig hoppryttare.

Förslag på lösningar:
a) Tänka att det är ingen idé för jag har ju aldrig vunnit nån rosett hittills. Statistiken är tydlig. Jag fortsätter dressyra istället, fast det inte är vad jag egentligen vill
b) Tänka att om jag vill få rosetter i hoppning måste jag bli en bättre hoppryttare. Vems ansvar är det att jag ska bli det? Kan JAG påverka min förmåga som hoppryttare?

Alternativ A kanske är enklast, men det ger ju aldrig nån rosett. Jag valde alternativ B, jobbade hårt, tog tuffa beslut, jobbade ännu lite hårdare och tada - rosett!

Inte alls relationer men ett, tycker jag, ganska tydligt exempel på hur man kan ta sig an en utmaning/svårighet på olika sätt. Hade jag valt alternativ A kanske jag hade postat en 30 sidor lång tråd och frågat varför jag aldrig vinner några rosetter i hoppning med min dressyrponny.

Vet du vad som är bra för självkänslan? att göra nåt åt sina fel och brister. Att tro att man inte KAN göra något åt det, det är nog ganska pissigt

Jag ser inget fel i att jag är introvert.
Man kan inte ändra det man inte vill ändra...

Det var inte jag som startade tråden...
För mig har den nog varit mest av ondo... då jag inser mina fel och brister. Vilken inte är bra för självkänslan eller att försöka träffa någon.
Jag förstår verkligen hur ont det gör att få sina fel och brister utpekade, men försök att se det som en chans att växa och lös den med inställningen att det är skrivet med välvilja. För de allra allra flesta vill dig väl, vill att du ska få bli lycklig. Och ja, personlig utveckling suger häströv under tiden den pågår men det känns rätt najs efteråt. Ungefär som ett gympass faktiskt. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023