Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utter en anledning till att jag inte kan ha monogama relationer är för att en partner som inte kan se behovet av en nära relation med någon annan än sin partner är en abusive partner, någon som tar sig rätten att diktera hur den andre personen ska lägga hela sin energi på partnern
Ehh, what ??
Nu låter du väldigt dömmande. Men om det är den bilden kvinnor har av introverta män förstår jag att vi inte är poppis!
Jag tycker nog snarare att det var lite för mkt med mitt ex. Hon kunde bli sur om jag jobbade över lite på jobbet , tex.
Jag har absolut inte behov att sitta fastklistrad med min partner... Snarare skulle jag tycka det var skönt om hon hade hobbys eller polare som tog upp lite tid. Så jag fick lite egentid.

Senast ändrad:
Ehh, what ??
Nu låter du väldigt dömmande. Men om det är den bilden kvinnor har av introverta män förstår jag att vi inte är poppis!
Jag tycker nog snarare att det var lite för mkt med mitt ex. Hon kunde bli sur om jag jobbade över lite på jobbet , tex.
Jag har absolut inte behov att sitta fastklistrad med min partner... Snarare skulle jag tycka det var skönt om hon hade hobbys eller polare som tog upp lite tid. Så jag fick lite egentid.

Många här har upprepat gång på gång att det inte handlar om att vara introvert. Det handlar om oförmåga att fungera normalt socialt i form av att läsa av andra, känna in och se saker ur andras synvinkel.
Det kan många, många introverta.

Och en hel del extroverta suger på det.

Som jag ser det så kan du få hjälp och verktyg att hantera de problem du stöter på i relationer/försök till relationer om du söker rätt hjälp.

Vi har alla våra fel och brister.
Men det är inte klädsamt att lasta andra för dem för att man själv inte förstår.

Det handlar heller inte om längd, utseende eller hur många kompisar man har på FB. Det har vi upprepat många tusen ggr nu.
Att kunna föra sig socialt är något som brukar funka fint för att knyta relationer.

Har man svårt för det måste man träna. Vet man inte hur man ska träna får man fråga proffs. Annars kan man träna fel. Precis som om en som aldrig hört talas om träning skulle glida in på gymmet och träna i fel lägen etc. Det leder bara till att man pajar. Vet man hur msn tränar kan man bli grymt stark/smidig/etc.

Ehh, what ??
Båda mina partners är introverta, och okej med att vi har liv utanför varandra. Jag dömer inte jag pekade på något som KAN vara skadligt. Som kan göra att du sållas bort av potentiella dejter. För ingen vill känna sig kvävd, du säger det ju själv.

Du ger väldigt mixed signals här: kvinnor med vänner och behov av vänner är ytliga men de ska ha vänner och hobbys så du känner dig kvävd och får egentid? Vad tycker och tänker du? Egentligen? Spontant, utan att försöka tillrättalägga svaret innan du skickar.

Snälla du, jag försöker bara ge dig EN synvinkel på det hela, en kvinnas perspektiv, ett annat sätt att tänka på det i alla fall för en stund. För som jag sa, jag tror faktiskt att du är en hygglig prick och jag vill faktiskt att du ska vara lycklig.

Många här har upprepat gång på gång att det inte handlar om att vara introvert. Det handlar om oförmåga att fungera normalt socialt i form av att läsa av andra, känna in och se saker ur andras synvinkel.
Det kan många, många introverta.

Och en hel del extroverta suger på det.

Som jag ser det så kan du få hjälp och verktyg att hantera de problem du stöter på i relationer/försök till relationer om du söker rätt hjälp.

Vi har alla våra fel och brister.
Men det är inte klädsamt att lasta andra för dem för att man själv inte förstår.

Det handlar heller inte om längd, utseende eller hur många kompisar man har på FB. Det har vi upprepat många tusen ggr nu.
Att kunna föra sig socialt är något som brukar funka fint för att knyta relationer.

Har man svårt för det måste man träna. Vet man inte hur man ska träna får man fråga proffs. Annars kan man träna fel. Precis som om en som aldrig hört talas om träning skulle glida in på gymmet och träna i fel lägen etc. Det leder bara till att man pajar. Vet man hur msn tränar kan man bli grymt stark/smidig/etc.

Jag tycker inte att jag är så dålig på att läsa av folk eller att jag är så tafatt i sociala sammanhang.
Men jag vet också att jag kan bli bättre. Såklart är det något jag försöker att jobba på... och faktiskt sett lite resultat av.
Men blir man dissat för att man har för få eller ingen nära vän. Så spelar det liksom ingen roll hur mkt jag jobbar då jag inte kommer att få "chansen". Alternativet är att ljuga och det är jag som sagt mkt dålig på...

Jag tycker inte att jag är så dålig på att läsa av folk eller att jag är så tafatt i sociala sammanhang.
Men jag vet också att jag kan bli bättre. Såklart är det något jag försöker att jobba på... och faktiskt sett lite resultat av.
Men blir man dissat för att man har för få eller ingen nära vän. Så spelar det liksom ingen roll hur mkt jag jobbar då jag inte kommer att få "chansen". Alternativet är att ljuga och det är jag som sagt mkt dålig på...
Återigen- kvinnor är olika. Vissa kanske dissar pga att du inte har vänner och andra kommer inte göra det.
Du måste hitta den som är rätt för dig.

Båda mina partners är introverta, och okej med att vi har liv utanför varandra. Jag dömer inte jag pekade på något som KAN vara skadligt. Som kan göra att du sållas bort av potentiella dejter. För ingen vill känna sig kvävd, du säger det ju själv.

Du ger väldigt mixed signals här: kvinnor med vänner och behov av vänner är ytliga men de ska ha vänner och hobbys så du känner dig kvävd och får egentid? Vad tycker och tänker du? Egentligen? Spontant, utan att försöka tillrättalägga svaret innan du skickar.

Snälla du, jag försöker bara ge dig EN synvinkel på det hela, en kvinnas perspektiv, ett annat sätt att tänka på det i alla fall för en stund. För som jag sa, jag tror faktiskt att du är en hygglig prick och jag vill faktiskt att du ska vara lycklig.

Eh, ja antingen vänner eller hobbys.
Jag själv har flera hobbys.

Mmm, jag förstår att det är så kvinnor ser på det och det gagnar inte mig i fatet.
Men att skaffa nya vänner i min ålder är svårt och dessutom människor som passar ihop med mig. Väldigt många i min ålder har egen familj och inte så mkt tid över.
Sen är jag som sagt introvert så jag har inte sånt stort behov av sociala kontakter.

Fast jag, som faller inom kategorin du beskriver trycktes till, tolkade inte inlägget så. Visst var det vasst, men jag tolkade det snarare som att om man saknar nära relationer, inte vill ja det annat än med en partner, inte kan tänka sig att ändra någonting eller försöka ändra approach - då kommer man få samma utfall som innan.

Ett socialt liv på fritiden behöver för mig inte vara synonymt med att vata extrovert, ha massa vänner osv.
Ja precis så menar jag. Tack

Och du tror att hon finns ?
Ja. Men jag tror att du hittar henne då du vågar släppa taget. Jag tror du hittar henne när du släpper din bild av att hon ska vara på ett visst sätt dvs när du släpper att hon ska vara extrovert, en viss ålder, med visst intresse och utseende.
Jag tror du är inne på att träffa en viss typ av tjej vilket gör att du inte ser andra och att du blir för stressad av att du måste bli riktigt attraherad direkt. Jag tror det vore nyttigt för dig att umgås mer med kvinnor. Inte bara för att dejta utan umgås och lär känna kvinnor. Och se om saker kan växa fram.

Ja. Men jag tror att du hittar henne då du vågar släppa taget. Jag tror du hittar henne när du släpper din bild av att hon ska vara på ett visst sätt dvs när du släpper att hon ska vara extrovert, en viss ålder, med visst intresse och utseende.
Jag tror du är inne på att träffa en viss typ av tjej vilket gör att du inte ser andra och att du blir för stressad av att du måste bli riktigt attraherad direkt. Jag tror det vore nyttigt för dig att umgås mer med kvinnor. Inte bara för att dejta utan umgås och lär känna kvinnor. Och se om saker kan växa fram.

De jag har velat träffa igen har ju inte velat detsamma. Varken för dejt eller som vän.

Det var inte alls det jag skrev om. Läs igen.
Min mall är ganska flyktig...
Dvs, den är inte så snäv som ni föreställer er.
Jag har ett brett ålderspann och det spelar ingen roll om hon är extrovert eller introvert.
Däremot måste hon attrahera mig.

Min mall är ganska flyktig...
Dvs, den är inte så snäv som ni föreställer er.
Jag har ett brett ålderspann och det spelar ingen roll om hon är extrovert eller introvert.
Däremot måste hon attrahera mig.
När du blir attraherad av någon- hur är det då?
Har du någon gång först varit neutral till någon men efter att ha pratat en stund varit rejält attraherad?

När du blir attraherad av någon- hur är det då?
Har du någon gång först varit neutral till någon men efter att ha pratat en stund varit rejält attraherad?
En fantastisk känsla... man vill bara vara nära personen :).
Nej, jag tror inte det. Däremot har attraktionen växt när man pratat en stund.

Ok. Och ser de alltid nästan likadana ut? Eller har de något gemensamt?
Nej, dom har sett ganska olika ut...långa , korta.. runt eller smalt ansikte, blond , brunett osv osv.
3 av 4 har varit hundmänniskor. Jag tycks inte komma överens med kattmänniskor . Och alla har varit mkt intelligenta och duktiga.
Nu pratade jag visst om tidigare partners :D

Fast @Hero, du vill ha en tjej som du finner fysiskt attraktiv. Men om tjejer letar efter exakt samma sak är de ytliga? Ser du inte dubbelmoralen i det?

Här är ett litet tankeexperiment. Om du var en tjej, skulle du då vilja dejta en kille som dig? Utan att ändra på något utefter ”hur tjejer tänker”, utan att fokusera på utseende.

Fast @Hero, du vill ha en tjej som du finner fysiskt attraktiv. Men om tjejer letar efter exakt samma sak är de ytliga? Ser du inte dubbelmoralen i det?

Här är ett litet tankeexperiment. Om du var en tjej, skulle du då vilja dejta en kille som dig? Utan att ändra på något utefter ”hur tjejer tänker”, utan att fokusera på utseende.

Nej, jag menade bara att kvinnor är inte bättre än mig.
Jag tycker det finns en ytlighet att vilja att sin partner ska ha ett visst antal vänner och socialstatus.

Hade jag varit kvinna hade jag förmodligen inte valt mig . Då hade jag haft ett större utbud, och valt någon snyggare och smartare eller nån som raggat upp mig på stan, krogen eller jobbet. För sånt händer ju inte mig eftersom jag är av manligt kön :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka