Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var inte jag som startade tråden...
För mig har den nog varit mest av ondo... då jag inser mina fel och brister. Vilken inte är bra för självkänslan eller att försöka träffa någon.

Om det nu är så att du kanske insett något som gör att du blir bortvald som partner - är inte det bra? Då kan du ju sluta spekulera och i stället fundera över om detta är något du vill ändra på eller om du vill acceptera det och fortsätta leta partner utifrån de förutsättningar du faktiskt har. Nu vet jag inte hur du presenterar dig själv på Tinder och andra ställen men t ex tror jag att en ärlighet om att man är introvert ge ett helt annat resultat än om det är något som smyger sig på i konversationer.

Det där var jävligt fult tycker jag. Du vill trycka till @Hero men trycker samtidigt till ALLA som läser det där och kanske har få vänner, kanske är introverta, kanske har litet socialt liv. Sympatiskt värre.

Fast jag, som faller inom kategorin du beskriver trycktes till, tolkade inte inlägget så. Visst var det vasst, men jag tolkade det snarare som att om man saknar nära relationer, inte vill ja det annat än med en partner, inte kan tänka sig att ändra någonting eller försöka ändra approach - då kommer man få samma utfall som innan.

Ett socialt liv på fritiden behöver för mig inte vara synonymt med att vata extrovert, ha massa vänner osv.

Det krävs inte mer för att en tjej ska dissa en kille.
Sen med facit i hand så har jag inte haft några långa relationer heller. Så jag har inte statistiken till min fördel heller...
Så varför leta efter en kvinna när jag inte har det hon söker ?
I mina ögon är det en helt legitim anledning till att dissa någon faktiskt, att man får känslan av att man riskerar att bli partners enda djupa kontakt.
Jag kräver inte alls att min partner har en kompiskrets stor som Sahara men jag vill att han socialt sett står på egna ben, det mår vi båda bäst av i längden.

I mina ögon är det en helt legitim anledning till att dissa någon faktiskt, att man får känslan av att man riskerar att bli partners enda djupa kontakt.
Jag kräver inte alls att min partner har en kompiskrets stor som Sahara men jag vill att han socialt sett står på egna ben, det mår vi båda bäst av i längden.

Jag fyller mitt sociala behov på jobbet och av min familj. Men det är uppenbarligen väldigt viktigt för många kvinnor.
Men det är ju bra att veta iaf... att kvinnor är ytliga.

Det finns inget fel i att vara introvert, jisses. Man behöver inte vara en partynisse eller älska umgänge vareviga dag, men att lita på sin partner som sitt ENDA sociala utbyte utanför arbetet... det lägger ett rätt tungt ansvar på partnern tycker jag.

Jag önskar så sjukt mycket att du @Hero bara skulle vakna upp litegrann. Ta till dig några kloka råd du fått iallafall och GÖRA NÅGOT ÅT DET istället för att tycka så nedrans synd om dig själv och lasta över problemet på alla andra.
Jag tror verkligen helt genuint att du i slutändan skulle må BRA av det (även fast det antagligen skulle suga först att se nåt "fel" hos dig själv att jobba med)

Jag fyller mitt sociala behov på jobbet och av min familj. Men det är uppenbarligen väldigt viktigt för många kvinnor.
Men det är ju bra att veta iaf... att kvinnor är ytliga.
Jag ska öppna ett, för mig, känsligt ämne nu för att försöka visa på att din generalisering inte bara är felaktig utan också faktiskt skadlig. Du och jag har ju diskuterat min polyamori tidigare @Hero och jag förklarade det då med att jag mår dåligt i monogama relationer. Det är förvisso sant men det är faktiskt inte hela sanningen. Utter en anledning till att jag inte kan ha monogama relationer är för att en partner som inte kan se behovet av en nära relation med någon annan än sin partner är en abusive partner, någon som tar sig rätten att diktera hur den andre personen ska lägga hela sin energi på partnern. Jag är långt på extrovert men jag har ändå ett starkt behov av mina vänner. Mitt exceptionellt vedervärdiga Kukas-ex ville att vi skulle vara varandras allt, alltid. (Nej, jag säger inte att du misshandlar skiten ur dina partners.) Men ni använder liknande retorik, där kommer det skadliga in. Det är skadligt framförallt för dig för det gör att du framstår som ett socialt ufo som, inte kan bete dig i sociala sammanhang vilket jag faktiskt tror att du kan. Jag tror faktiskt att du kan vara en rätt hygglo prick.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka