Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag - som är en sjukt introvert person - skulle sakta backa mot utgången av insikten att den jag tänkt dejta inte har och inte är intresserad av något socialt liv eller direkt har några vännersamtidigt som hen vill träffa mig så ofta som möjligt. Det lägger mer ofta en sällan en extremt stor börda på den stackars partnern som ska vara nåt slags ”allt i ett”.

Man behöver absolut inte vara tvångssocial. Men man mår bra av att ha åtminstone ett par tre djupare relationer av olika slag. För att avlasta alla inblandade.

Men precis! Jag och min man är nästan löjligt asociala till vardags. Men på en av våra första dejter släpade jag med honom för att säga hej till några av mina arbetskompisar som hade en liten AW - mer eller mindre som ett test. Det är helt ok för mig att vara tillsammans med någon som har få vänner och som sällan är ute och träffar folk, för sån är jag själv. Men det är också jätteviktigt att personen i fråga inte är helt handfallen socialt utan klarar sig på egen hand ute bland folk. När jag och min bättre hälft väl går på fest(om det är tillsammans alltså) minglar vi oftast runt på egen hand, vi umgås jämt annars ändå. Jag tror att jag just eftersom jag tillbringar så lite tid ute bland folk vill slippa behöva tänka på att pyssla om en socialt handikappad partner då också.

@Hero Har du inga sociala krav alls på din partner? Inte något om att hon ska vara självständig, ha umgänge hon trivs med, ett bra jobb eller några framtidsambitioner? Hon ska bara vara smal och vältränad?

Jo, hon ska naturligtvis vara självständig, ha ett jobb eller ambitionen att skaffa ett jobb.
Jag har inget krav på att hon ska ha ett visst antal vänner.

Jo, hon ska naturligtvis vara självständig, ha ett jobb eller ambitionen att skaffa ett jobb.
Jag har inget krav på att hon ska ha ett visst antal vänner.

Du skrev förr att du inte skulle vilja att hon hade flera hundra vänner på facebook tillexempel. Skulle det vara ett problem om hon hade många vänner, ytliga eller nära?

Jag tror inte det behöver handla om att du inte är social och extrovert. Jag vet flera jättefina killar som inte alls är särskilt extroverta! Men de har ett intresse av andra människor. Har man noll och inget intresse för någon annan än sig själv så är man nog inte så kul att umgås med.

Varför tror du att jag inte har ett intresse av andra människor ? Varför ängar jag så mkt tid på buke då?

Jag tror det är där många kvinnor misstar sig. Jag behöver ingen barnvakt hela tiden...
Hon får umgås så mkt som hon vill med sina vänner.

Du missförstår igen.

Jag syftar på att ha en partner som inte har någon annan.

Typ om jag haft en riktigt jävla pissig skitdag, eller för all del är bortrest och dansar på borden på konferens. Och min partner är i behov av någon slags emotionellt stöd, råd eller liknande. Då behöver hen ha någon annan att vända sig till för att få det. En nära vän eller en släkting t ex. Det får inte enbart finnas jag. Jag vill inte ha den rollen.

Och jag har nog aldrig mött en människa som INTE har åtminstone 2-3 nära relationer av något slag.

Mmm, precis . Tror det är därför många har dissat mig...
För att jag inte har ett tillräckligt socialt liv enligt dom.
Men då får det väl vara så då... Då får dom dejta den sociala och extroverta killen istället.

Du tror inte att det kan ha att göra med att de är rädda för att bli din "krycka"? Det är i alla fall en känsla som skulle skrämma mig ifall jag någonsin sökte partner - att de inte har tillräckligt med sitt eget liv utan vill hänga allt sitt sociala samspel på mig.

Hur har du träffat dina killkompisar ? Dom som raggat på dig ?
På samma sätt man träffar tjejkompisar? Genom vänner, aktiviteter, jobb, Internet och random folk man träffar på i underliga situationer.

En av de bästa vänner jag haft fick jag när en killkompis raggade på henne med ett snöbollskast efter en iron maiden spelning. Vi drog med henne på krogen ... Jag brukar skoja om att hon är mitt livs bästa kvart i tre ragg...

Varför tror du att jag inte har ett intresse av andra människor ?

Det sa jag inte att du inte har, jag känner inte dig och vet inte mer om dig än bilden du presenterat här (vilket kanske inte ger känslan att du är sådär jätteintresserad av andra, men det vet jag ju inte). Det var bara en tanke om det där med att killar skulle behöva vara jättesociala och extroverta. Jag menar att det sällan är där skon klämmer.

Om vi ska prata attraktivhet (förmodligen inte ett riktigt ord) så tycker jag det är sjukt intressant och trevligt med alla som lägger ner tid och kan förklara era tankar på ett pedagogiskt sätt. 😍 :bow:
Skulle kunna dejta er alla enbart för den fina egenskapen, trots att jag inte ens har sett er på bild!

Men precis! Jag och min man är nästan löjligt asociala till vardags. Men på en av våra första dejter släpade jag med honom för att säga hej till några av mina arbetskompisar som hade en liten AW - mer eller mindre som ett test. Det är helt ok för mig att vara tillsammans med någon som har få vänner och som sällan är ute och träffar folk, för sån är jag själv. Men det är också jätteviktigt att personen i fråga inte är helt handfallen socialt utan klarar sig på egen hand ute bland folk. När jag och min bättre hälft väl går på fest(om det är tillsammans alltså) minglar vi oftast runt på egen hand, vi umgås jämt annars ändå. Jag tror att jag just eftersom jag tillbringar så lite tid ute bland folk vill slippa behöva tänka på att pyssla om en socialt handikappad partner då också.

Bra poäng där med. Och grymt viktigt!

Du tror inte att det kan ha att göra med att de är rädda för att bli din "krycka"? Det är i alla fall en känsla som skulle skrämma mig ifall jag någonsin sökte partner - att de inte har tillräckligt med sitt eget liv utan vill hänga allt sitt sociala samspel på mig.

Ja, det är väl lika bra jag lägger ner dejting då.
För detta verkar ju vara ett återkommande problem...

Jag tror det är vad som hände med den senaste tjejen jag pratade och många därtill...
Om det är det enda tjejer bryr sig om. Så är det nog lika bra att lägga ner att träffa någon...

1543960415572.webp

Eller så tar du och kammar dig och inser att det inte är tjejer som ställer höga krav, det är du som ställer rätt höga krav för att en tjej ska passa din tillvaro.

När det gäller instagram, följ det du gillar! men det är inte en miljö för att ragga på.
När det gäller dejting sidor, de är ytliga och det är upp till användare att fördjupa en relation senare.
När det gäller FB, och andra sociala medier. Se till att prata och visa ett intresse och var beredd på att bli nekad.
När det det gäller att träffa någon i verkligheten, gå ut och var trevligt. Det funkar. Jag är ingen pick up artist eller duktig på att ragga. men jag kan prata och tänka. Det är många som gillar det. Gå u och träffa folk, utvidga ditt kontaktnät.
Det enda säkra prediktorn för en relation är kommunikation.

Ja, det är väl lika bra jag lägger ner dejting då.
För detta verkar ju vara ett återkommande problem...

Eller så provar du lite självinsikt, självrannsakan och självutveckling. Kan verkligen rekommenderas! För det är lika mycket ditt ”fel” som alla andras att du inte får till det.

Som jag brukar säga - det är inte mitt fel jag bara träffar idioter, men den gemensamma nämnaren i mina misslyckade relationer är jag...

Du kan inte påverka andra. Men däremot dig själv och den del du har i hur det blir.

Eller så... Läser du igenom hela den här tråden (rekommenderar tilltugg), TAR ÅT DIG vad folk säger, och funderar på OM det möjligen kan vara NÅGOT hos dig, som du kan påverka, som gör att du har otur på raggningsfronten.

Ja, men "kryckan" sätter ju käppar i hjulet. Så är väl ingen mening att ta åt sig om övrigt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår