Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvinnor bryr sig väldigt mkt om social status....

Javisst, jag bryr mig om mina eventuellt framtida partners sociala status. Jag kan inte tänka mig någon som är arbetslös, lever på bidrag och har en rörig tillvaro. Jag jobbar hårt, har driv och ambitioner och ställer samma krav på mig själv som på en partner.
Vad har du själv för krav i det läget? Vore intressant att se om det skiljer sig markant.

Det där är ju endast "kändisar". Dom är ju "influencers" dvs, dom får ju betalt för att instagramma....

Ja, men det är ju mest tjejer som håller på med sånt, killar bryr sig inte så mycket om följare och likes. Då borde listan vara full av tjejer?

Sen, en fundering bara. Om du skulle uppskatta din tid på t.ex. instagram. Hur mycket av den spenderar du på tjejers konton, och hur mycket på killars? Kan det vara så att den uppfattning du har beror på att du bara kollar på en viss typ av konton?

Skulle jag t.ex. gå från vad som visas på min instagram skulle jag tro att typ alla bara har massa hundar, eller så dansar de balett. Några få ramlar av en häst på ett kul sätt. Hela instagram verkar gå ut på det!
Men det beror ju inte på att det ÄR så, utan att det är övervägande såna konton jag följer och hittar till. Hänger du med?

Hmm. Där tror jag du har ett litet problem faktiskt. Du vill inte ha ett socialt liv på fritiden - men hitta någon att dela livet med. Samtidigt vill du inte att personen ska vara för på och vilja ses hela tiden?

Om jag gillar henne och trivs i hennes sällskap. Såklart jag vill umgås med henne så mkt som möjligt.
Mitt ex umgicks jag med varje dag... Förutom nån gång när hon var med sina kompisar.

Ja, men det är ju mest tjejer som håller på med sånt, killar bryr sig inte så mycket om följare och likes. Då borde listan vara full av tjejer?

Sen, en fundering bara. Om du skulle uppskatta din tid på t.ex. instagram. Hur mycket av den spenderar du på tjejers konton, och hur mycket på killars? Kan det vara så att den uppfattning du har beror på att du bara kollar på en viss typ av konton?

Skulle jag t.ex. gå från vad som visas på min instagram skulle jag tro att typ alla bara har massa hundar, eller så dansar de balett. Några få ramlar av en häst på ett kul sätt. Hela instagram verkar gå ut på det!
Men det beror ju inte på att det ÄR så, utan att det är övervägande såna konton jag följer och hittar till. Hänger du med?

Som sagt... det finns ju fler kända män än kvinnor.
Trots det var det väl fler kvinnor på listan ?
Tror du behöver en mer övergripande statistik. Antal inlägg per kön tex...

Jag spenderar mkt mer tid på tjejers instagram. Mest för att jag är nyfiken och se vad dom är för personer...

Du kanske inte ska fokusera på var du hittar MÅNGA kvinnor utan var du hittar RÄTT kvinnor.
T.ex. tinder verkar inte fungera till din fördel. Du kanske skulle ha bättre fiskelycka nån annanstans? Om du t.ex. hade en hobby och vänner du hittade på saker med på fritiden skulle det kunna vara en möjlig väg.
Fast man vill väl inte bli tillsammans med sina vänner ?

Helt ärligt. Jag har haft rätt många killkompisar, som jag har trivts oerhört bra med och varit några av mina närmsta vänner. Att vi har glidit isär har snarare med att vi flyttat ifrån varandra och jag inte är bra på att hålla kontakten (och inte de heller, tydligen).

De som inte har blivit KOMPISAR, RAGG eller liknande är de som f.f.a. uttrycker sig sunkigt om andra tjejer.
Ex. en tjej "måste vara så här", "tjejer är så här" eller "jag TYCKER så här om tjejer som gör så där".
Alternativt uttryckt sig rasistiskt, homofobiskt etc. men de flesta har faktiskt haft en sunkig kvinnosyn i förstahand.
Något som man har blivit medveten om när man har tittat på film och det kommer en tradig kommentar. Det kommenteras en tjej som går förbi på krogen etc.
Det är en sjukt oattraktiv egenskap och som man kanske inte alltid är medveten om. (Hint)

Om jag gillar henne och trivs i hennes sällskap. Såklart jag vill umgås med henne så mkt som möjligt.
Mitt ex umgicks jag med varje dag... Förutom nån gång när hon var med sina kompisar.

Men det blir ju oavsett lätt problem om du träffar en extrovert person som gillar att ha ett socialt liv. Jag säger inte att det är fel att vara vare sig introvert eller extrovert, men för många personer svalnar nog intresset om de märker att en person de pratar med inte verkar särskilt intresserad av socialt umgänge(annat än med sin eventuella partner).

Jag behöver Facebook skrattsmiley här alltså!

En viss poäng har du. Om man bodde på en ort som fick Tibro att framstå som en metropol så var det dock en pina innan internet. Liksom det finns en begränsad mängd nöje i att kompisgänget är hänvisade till att ligga med samma högst begränsade utbud
Min poäng är att det kanske blir mindre liggande nu än förr. Det finns ju roligare saker att göra nu om man har tråkigt så att säga. ;)

Jo, men inte som det står en skyllt på att jag är ledig och ledig för att bli raggad på...

Ser du ingen poäng i att lära känna folk förutsättningslöst? Har du inget intresse av att "bara prata" med folk eller ha vänner, kanske av olika kön och från olika ställen i livet, "bara" för att ha ett socialt utbyte med någon?

Du säger att du inte är intresserad av ytliga relationer osv. Tror du att det kanske kan vara så att tjejer "väljer bort" dig pga att du är otränad socialt och därför kanske kan uppfattas som svår att umgås med/prata med?
Med övning kommer färdighet tänker jag, och gör man något sällan (som att prata och umgås utan att bara tänka sex/potentiell partner) är det ju ganska naturligt om man inte är så bra på det. Och sånt kan många tycka är oattraktivt.

Det handlar alltså inte om att ha många vänner och synas på sociala medier, utan om att vara lite tränad i att umgås. En teori bara.

Helt ärligt. Jag har haft rätt många killkompisar, som jag har trivts oerhört bra med och varit några av mina närmsta vänner. Att vi har glidit isär har snarare med att vi flyttat ifrån varandra och jag inte är bra på att hålla kontakten (och inte de heller, tydligen).

De som inte har blivit KOMPISAR, RAGG eller liknande är de som f.f.a. uttrycker sig sunkigt om andra tjejer.
Ex. en tjej "måste vara så här", "tjejer är så här" eller "jag TYCKER så här om tjejer som gör så där".
Alternativt uttryckt sig rasistiskt, homofobiskt etc. men de flesta har faktiskt haft en sunkig kvinnosyn i förstahand.
Något som man har blivit medveten om när man har tittat på film och det kommer en tradig kommentar. Det kommenteras en tjej som går förbi på krogen etc.
Det är en sjukt oattraktiv egenskap och som man kanske inte alltid är medveten om. (Hint)

Hur har du träffat dina killkompisar ? Dom som raggat på dig ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V