Jag har så svårt att relatera till de här tankegångarna, förmodligen därför som jag är en av dem som hänger i och försöker diskutera med dig. Under större delen av mitt liv så har ingen velat ha mig, jag har varit olyckligt kär osv. men jag har aldrig landat i att det har att göra med att män är på ett visst sätt? Jag erkänner mig ganska stolt vara bitter, och till skillnad från många andra så kan jag tycka att bitterhet är charmigt jämfört med glättighet. Men jag är bitter PÅ LIVET och min egen lott, absolut inte (nästan anklagande) på föreställningar om att ett kön är på ett visst sätt. För mig så är det jättekonstigt att lägga över ansvaret på det sättet?Nej, jag menade bara att kvinnor är inte bättre än mig.
Jag tycker det finns en ytlighet att vilja att sin partner ska ha ett visst antal vänner och socialstatus.
Hade jag varit kvinna hade jag förmodligen inte valt mig . Då hade jag haft ett större utbud, och valt någon snyggare och smartare eller nån som raggat upp mig på stan, krogen eller jobbet. För sånt händer ju inte mig eftersom jag är av manligt kön.