Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det spelar ingen roll. Men du frågade "varför svarar ni?" och jag undrar lite vem du pratar med. Kvinnoarten? Vill du ha ett svar på varför en person svarar efter upprepade försök så får du ju rimligtvis fråga en person som svarar efter upprepade försök.

Hehe, sant.
Förväntade mig inget svar på den frågan.
Men alltså, det är svaret. Det räcker med att en kvinna svarar för att det ska vara lönt att fortsätta.
Så ni får gnälla på era medmänniskor om ni tycker män tjatar på dejtingsidor.

Hehe, sant.
Förväntade mig inget svar på den frågan.
Men alltså, det är svaret. Det räcker med att en kvinna svarar för att det ska vara lönt att fortsätta.
Så ni får gnälla på era medmänniskor om ni tycker män tjatar på dejtingsidor.

Äsch, jag träffade min egen partner genom ett upprepat försök från min sida. Ibland går det utmärkt. 10 st "Hallå!", "Hej!", "Hej?", "Haft en bra helg?", "Hej", "Hej" osv. känns dock både patetiskt och lite obehagligt. Men att skriva en gång extra när man inte får svar ser jag inga problem med alls.

Absolut, på ett personligt plan ligger jag i min bästa fas.
Jag hade en period på 8 år när jag kände mig rätt värdelöst och därför knappat engagerade mig i dejting. Jag trodde ingen kvinna ville ha mig.
Nu när jag har uppnått flera av mina mål i livet och känner mig redo att träffa henne. Så känns det rätt hopplöst. Känns fortfarande inte som någon kvinna vill ha mig.

Är de målen enbart kopplade till materiella ting, prestation (träning) och typ arbetssituation? Eller är något av dem kopplade till dig som person?

Mål är problematiskt eftersom ingenting automatiskt uppnås när man når sina mål. En riktning kan vara bättre att sträva efter än ett mål. Exempelvis: "Jag vill ha en riktigt bra kondition" istället för "Jag ska ha sprungit ett Marathon". Det första är en riktning som du hela tiden upprätthåller, det andra är ett mål som du sen bockar av och så är du klar med det. "Jag vill vara en inkännande och omtänksam människa" istället för "Jag vill ha femton nära vänner".

Äsch, jag träffade min egen partner genom ett upprepat försök från min sida. Ibland går det utmärkt. 10 st "Hallå!", "Hej!", "Hej?", "Haft en bra helg?", "Hej", "Hej" osv. känns dock både patetiskt och lite obehagligt. Men att skriva en gång extra när man inte får svar ser jag inga problem med alls.
Nej, det finns ju såklart en gräns när det blir patetiskt och obehagligt. Jag är ingen igel och visar en kvinna inget som helst intresse så tröttnar jag ganska fort.

Är de målen enbart kopplade till materiella ting, prestation (träning) och typ arbetssituation? Eller är något av dem kopplade till dig som person?

Mål är problematiskt eftersom ingenting automatiskt uppnås när man når sina mål. En riktning kan vara bättre att sträva efter än ett mål. Exempelvis: "Jag vill ha en riktigt bra kondition" istället för "Jag ska ha sprungit ett Marathon". Det första är en riktning som du hela tiden upprätthåller, det andra är ett mål som du sen bockar av och så är du klar med det. "Jag vill vara en inkännande och omtänksam människa" istället för "Jag vill ha femton nära vänner".

Människor bedömer dig utefter hur långt du har nått i livet.
Fanns ju en undersökning om att män med låg inkomst fick sällan barn motför män med hög inkomst tex.
Man kan väl säga att målen sätter en grund. För att kunna uppnå något.
Inget sker ju per automatik. Men min grund är bättre idag än för 8 år sen.

Jag är jättedålig på sociala situationer där jag inte känner någon, där måste jag vara med min man, men det är lungt för hans del. Han är extermt social även om han inte har stort behov av det, vi är äkta hemma-muppar men med åtskilda starka intressen, jag hästar han motorer.

Det är jättefint om man kan ha det så också, vissa personer har ju inga problem med att vara det där stödet åt sin partner. Inget är fel så länge båda mår bra. :)

Men sakerna gör ju inte dig redo för ett förhållande alls. Jag har ingen karriär, men jag är ganska redo för ett förhållande (ganska) hade jag på nått sätt magiskt fått en karriär hade jag varit exakt lika redo
Problemet är att jag kände mig värdelös tidigare. Då jag inte hade uppnått de grundläggande mål jag ansåg att man borde ha uppnått.
Saker som jag visste då att kvinnor kollar mkt på...

Problemet är att jag kände mig värdelös tidigare. Då jag inte hade uppnått de grundläggande mål jag ansåg att man borde ha uppnått.

Alltså jag tycker det är jättebra att du uppnått de målen, det är ju många som har samma mål som du. Däremot tror jag inte att det gör dig mer redo, precis som att jag inte blev mer redo av att köpa ett hus.

Kvinnor kollar inte mycket på sånt!!! Kanske en del kvinnor (och män) ja, men det är för mig ett tecken på väldigt oattraktiv ytlighet. En trevlig och bra människa är väl trevlig och bra oavsett yrkesstatus. Eller tycker du jag är helt på vils i den tanken?

Fast det handlar ju inte om "människor" det handlar om dig. Du bedömer dig själv efter de där premisserna. Undersökningen du refererar till visar på att det finns en koppling mellan låg inkomst och avsaknad av barn, huruvida det ena beror på det andra vet man inte. Det kan ju vara så att det finns en annan variabel där som gör att båda påverkas negativt.

Alltså jag tycker det är jättebra att du uppnått de målen, det är ju många som har samma mål som du. Däremot tror jag inte att det gör dig mer redo, precis som att jag inte blev mer redo av att köpa ett hus.
Det var bra för min självkänsla om vi säger så :).
Men sen har jag ju upptäckt att det inte är lättare för det... Bara att nu behöver jag inte skämmas för vart jag är i livet längre...

Jag är inte arg på kvinnor.
Men ibland upplever jag att jag inte förstår mig på dom och dom inte på mig. Då kan såklart en frustration uppstå...

Jag vet att många kvinnor har svårt att träffa partner också...
Men nu tänker jag lite på dom kvinnor jag intresserar mig för, har oftast inga problem alls.

Nej, såklart man inte vill dejta en arg person.
Men människor har både bra och dåliga dagar. Sånt kan ju synas i skrift också...

Grejen är ju egentligen att kvinnor är ungefär som män(niskor) jag upplever tex att många manliga författare är fantastiska på att skildra kvinnor. De brukar mest beskriva människor i allmänhet. Medan vissa kvinnliga författare är förfärliga på att skildra kvinnor. De brukar beskriva "kvinnor" och verkar inte ta avstamp i sig själva helt enkelt utan i "mytkvinnan".

Så om du inte förstår en kvinna kan man ju börja med att försöka genom att föreställa sig att det är en polare/man istället och se vad hon då skulle ha menat.

Dvs förstår män dig och du dem?

Sedan om att hitta partners det är ju liknande för killar, vissa har inga problem alls med att hitta partners hela tiden. Det har jag oftast tänkt beror mycket på hur de är. Om de sedan också anstränger sig lite med kläder och utseende så.

Men det är väl inte så att just kvinnor på 170 + cm med 17-23 i BMI är annorlunda inuti än resten kvinnligheten så det kan ju faktiskt vara så att de liksom är vänliga och snälla också och inte bara beräknande urvalsmaskiner. Det finns ju garanterat en hel hög här som skriver tex.

Sedan, om du egentligen inte gillar att umgås med folk så mycket. Tänk på att flickvänner ju är folk och de brukar vilja umgås en del med sin partner bla.

Senast ändrad:
Kvinnor kollar inte mycket på sånt!!! Kanske en del kvinnor (och män) ja, men det är för mig ett tecken på väldigt oattraktiv ytlighet. En trevlig och bra människa är väl trevlig och bra oavsett yrkesstatus. Eller tycker du jag är helt på vils i den tanken?
Nej "kvinnor" tittar inte mkt på det.
Vissa kvinnor bryr sig om materiella saker. Men är det de kvinnorna du vill ha?

Jo, det gör dom visst det !
Jag bodde hemma under en längre period också...
Det är ingen kvinna som tycker det är attraktivt . Eller känner du någon ?

Nä, det spelar ingen roll. Men du frågade "varför svarar ni?" och jag undrar lite vem du pratar med. Kvinnoarten? Vill du ha ett svar på varför en person svarar efter upprepade försök så får du ju rimligtvis fråga en person som svarar efter upprepade försök.
Jag håller inte med. Jag tycker att det spelar roll. Jag tycker inte att man kan ursäkta ett sunkigt beteende med att det ibland fungerar. Och man kan verkligen inte skylla sitt sunkiga beteende på de som det fungerar på.

Ska dock tilläggas att jag inte pratar om att skriva igen, en gång, till någon som inte sagt att de inte vill ha kontakt. Det ser jag inte som konstigt.

Det var bra för min självkänsla om vi säger så :).
Men sen har jag ju upptäckt att det inte är lättare för det... Bara att nu behöver jag inte skämmas för vart jag är i livet längre...

Nä precis. Det blir inte lättare eftersom det är helt ytliga grejer, mitt hus drar inte till sig killar. Ditt jobb drar inte till sig tjejer.

Jo, det gör dom visst det !
Jag bodde hemma under en längre period också...
Det är ingen kvinna som tycker det är attraktivt . Eller känner du någon ?

Killen jag träffar nu bor hemma. Han är 30

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka