Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ställde dig en fråga om mitt påstående "En trevlig och bra människa är väl trevlig och bra oavsett yrkesstatus." Eller tycker du jag är helt på vils i den tanken?

Problemet är att jag kände mig värdelös tidigare. Då jag inte hade uppnått de grundläggande mål jag ansåg att man borde ha uppnått.
Saker som jag visste då att kvinnor kollar mkt på...

Jag tänker mig att du hade skapat en bild av vad kvinnor vill ha, och skaffade dig det, och nu när dejtingen inte har blivit enklare så blir du besviken över att det du skaffat dig inte räcker till. Medan sanningen är att det du skaffat dig egentligen inte är särskilt viktigt, det är bara symboler för attraktiva egenskaper. Jag kan tycka att det är attraktivt med karriär för att jag tycker att det är attraktivt med en man som är kompetent, driven och en "go getter". Ibland blir det karriär av det, ibland bli det något annat. Det är inte karriären som är viktig utan egenskaperna. Samma sak med boende, det är attraktiv med handlingskraften som krävs för att skaffa sig ett eget boende och inte förlita sig på att någon annan ska skaffa det åt honom. Vänta på en flickvän att flytta in hos eller att föräldrarna tillslut ska betala ett boende för att man ska flytta ut. Egenskaper som man kan ha både med och utan eget boende.

Du har uppenbarligen dessa egenskaper så, bra jobbat! Det är attraktivt. Du är driven att hitta en livpartner och anstränger dig, det är också attraktivt. Som sagt, go getter! Men fokusera på vilka egenskaper som är attraktiva och inte materiella ting, och fortsätt utveckla dessa.

Grejen är ju egentligen att kvinnor är ungefär som män(niskor) jag upplever tex att många manliga författare är fantastiska på att skildra kvinnor. De brukar mest beskriva människor i allmänhet. Medan vissa kvinnliga författare är förfärliga på att skildra kvinnor. De brukar beskriva "kvinnor" och inte människor och verkar inte ta avstamp i sig själva helt enkelt.

Så om du inte förstår en kvinna kan man ju börja med att försöka genom att föreställa sig att det är en polare/man istället och se vad hon då skulle ha menat.

Dvs förstår män dig och du dem?

Sedan om att hitta partners det är ju liknande för killar, vissa har inga problem alls med att hitta partners hela tiden. Det har jag oftast tänkt beror mycket på hur de är. Om de sedan också anstränger sig lite med kläder och utseende så.

Sedan, om du egentligen inte gillar att umgås med folk så mycket. Tänk på att flickvänner ju är folk och de brukar vilja umgås en del med sin partner bla.

Jag vet inte om jag håller med dig.
Jag vet att det är en kass jämförelse. Men på flashback tex så upplever jag att män skriver mer rakt ut vad dom tycker och tänker. Medan kvinnor verkar mer eftertänksamma och funderar på hur det dom skriver får dom att framstå.... Männen bryr sig inte på samma sätt. Verkar vara lite allmänt så i verkliga livet också ?

Jag gillar att umgås med folk. Men det är ofta som folks intressen som inte sammanflätar med mina om man säger så... Vill du hänga med fest ? Det är typ det enda folk verkar göra.
Nej , sånt tackar jag oftast nej till...

Jag håller inte med. Jag tycker att det spelar roll. Jag tycker inte att man kan ursäkta ett sunkigt beteende med att det ibland fungerar. Och man kan verkligen inte skylla sitt sunkiga beteende på de som det fungerar på.

Ska dock tilläggas att jag inte pratar om att skriva igen, en gång, till någon som inte sagt att de inte vill ha kontakt. Det ser jag inte som konstigt.

Jag har uppfattat det som att @Hero också pratar om att skriva en gång till när man inte får svar. Inte sitta och tjata eller fortsätta försöka få kontakt efter att personen har sagt att den inte vill ha det.

Jag tycker också det är självklart. Jag vet om att det ligger mig om fatet.
Men vad kan jag göra ?
Kvinnorna har redan lagt upp en uppfattning om mig.
Spelar ju ingen roll i om jag säger till dig att jag gärna kan hänga med partnern i sociala sammanhang då och då eller att jag inte skulle bli en "krycka".
Uppfattningen är ju redan lagd och det behövs inte mkt för att en kvinna ska känna sig minsta osäker på att ta det vidare till nästa steg. Dvs, en dejt.

Du har rätt i att det inte spelar någon roll vad du säger till mig - dels för att jag redan litar på vad du säger om att du klarar dig med det sociala umgänge du har men framför allt för att det inte är vad jag tror om dig som räknas.

Problemet ligger i VAD som får ”kvinnor” att känna att du är ett osäkert kort. Vad är det du förmedlar? Jag tror att det är där du ska leta. Och då med utgångspunkt på DIG SJÄLV. Inte att kvinnor är en homogen grupp som letar efter någon slags drömman och inte accepterar några fel och brister hos en partner eller dejt. Bara att det finns saker man omedvetet - och kanske helt felaktigt - kan ge intryck av som är avskräckande för många. Och då menar jag just avskräckande, inte oattraktivt.

Jag har ingen aning om det är problemet i ditt fall. Men med tanke på dina uppenbara problem med kommunikation här på buke tror jag att risken är rätt stor att du missar en del chanser enbart på grund av bristande förmåga att koda av budskap rätt och i gengäld skicka rätt budskap tillbaka.

Varför tror du att det inte är attraktiva att bo kvar hemma i hög ålder?

Därför jag vet inte hur många gånger jag har läst kvinnor säga att det är så ottraktivt med en vuxen man som bor hemma hos morsan ??

Nä precis. Det blir inte lättare eftersom det är helt ytliga grejer, mitt hus drar inte till sig killar. Ditt jobb drar inte till sig tjejer.

Killen jag träffar nu bor hemma. Han är 30

Nej, men det ger en grund.

Jag ställde dig en fråga om mitt påstående "En trevlig och bra människa är väl trevlig och bra oavsett yrkesstatus." Eller tycker du jag är helt på vils i den tanken?

Nej, men hur ska du veta det om du inte får chansen att träffa någon för att denne har dissat dig för att du bor hemma? Jag misstänker att ni inte träffades över nätet ?

Det beror väl på ålder eller anledning?
Jag bor i sthlm och pga bostadsbrist var det många som bodde hemma till runt 25-årsåldern.

Jag bor inte sthlm och det var ingen bostadsbrist då. Jag bodde hemma av andra anledningar.

Såhär funkar det

X bor hemma för att

X förlorat jobbet precis och behöver flytta (:up:)
X letar efter sitt drömboende men behöver kapital, flyttar hem för en tid (:up:)

X tycker det är roligare att spela tv spel än att jobba (:down:)
X tänker att eftersom han inte har en flickvän så är det bättre att bo hemma så mamma fixar (:down:)

Jag tror inte det är så enkelt.

Kan väl säga att X letar sitt drömboende var en anledning att jag bodde kvar hemma länge...
Samt att jag saknade fast jobb så det var svårt att ta ett lån.
Jag flyttade mer eller mindre direkt när jag fick fast anställning och hittade mitt drömboende.

Jag vet att det är en kass jämförelse. Men på flashback tex så upplever jag att män skriver mer rakt ut vad dom tycker och tänker. Medan kvinnor verkar mer eftertänksamma och funderar på hur det dom skriver får dom att framstå.... Männen bryr sig inte på samma sätt. Verkar vara lite allmänt så i verkliga livet också ?.

Fast... på Flashback hänger väl inte jättemycket män som någon vill hänga med? Eller? De framstår väl ofta som oartiga och elaka.

Det är ju möjligt att kvinnorna i jämförelse är väluppfostrade och snälla helt enkelt.

Dvs jag kan alls inte se någon nackdel med att vilja fundera över hur man framstår om alternativet är att man framstår som en elak idiot. Iofs är det ju såklart bästa att aldrig från början känna önskan att skriva alla de där Flashbacksorden som jag inte ens kan förmå mig till att skriva här ;) inser jag som uhm "intim samvaro" "fal damer" "person från land jag inte gillar" "person jag tycker har fel färg på X eller Y" osv. Så jo det är nog skillnad på mig tex och ett internettroll.

Men där har du nog ett Flashbacksman fenomen snarare. Jag skulle då inte vilja hänga med en man som skriver "rakt vad han tycker" på Flashback, för jag vill inte hänga med en person som uhm tycker så...

(och om några män jag känner skriver på Flashback så låter det inte på det viset. Män jag känner skriver nog oftare på VOF i så fall. Eller trollar trollen.)

Jag gillar att umgås med folk. Men det är ofta som folks intressen om inte sammanflätar med mina om man säger så... Vill du hänga med fest ? Det är typ det enda folk verkar göra.

Ok, jag håller med "folk" verkar tråkiga. Har inte stött på det fenomenet själv.

Jag vet att det är en kass jämförelse. Men på flashback tex så upplever jag att män skriver mer rakt ut vad dom tycker och tänker. Medan kvinnor verkar mer eftertänksamma och funderar på hur det dom skriver får dom att framstå.... Männen bryr sig inte på samma sätt. Verkar vara lite allmänt så i verkliga livet också ?

Jag gillar att umgås med folk. Men det är ofta som folks intressen som inte sammanflätar med mina om man säger så... Vill du hänga med fest ? Det är typ det enda folk verkar göra.
Fast männen på flashback ska du nog inte influeras av. Många är ju skittaskiga och kallar kvinnor för det ena och andra. Inget att ta efter.
Sen att träffa folk och vara social behöver inte innebära att gå på fest och supa.

Fast... på Flashback hänger väl inte jättemycket män som någon vill hänga med? Eller? De framstår väl ofta som oartiga och elaka.

Det är ju möjligt att kvinnorna i jämförelse är väluppfostrade och snälla helt enkelt.

Dvs jag kan alls inte se någon nackdel med att vilja fundera över hur man framstår om alternativet är att man framstår som en elak idiot. Iofs är det ju såklart bästa att aldrig från början känna önskan att skriva alla de där Flashbacksorden som jag inte ens kan förmå mig till att skriva här ;) inser jag som uhm "intim samvaro" "fal damer" "person från land jag inte gillar" "person jag tycker har fel färg på X eller Y" osv. Så jo det är nog skillnad på mig tex och ett internettroll.

Men där har du nog ett Flashbacksman fenomen snarare. Jag skulle då inte vilja hänga med en man som skriver "rakt vad han tycker" på Flashback, för jag vill inte hänga med en person som uhm tycker så...

(och om några män jag känner skriver på Flashback så låter det inte på det viset. Män jag känner skriver nog oftare på VOF i så fall. Eller trollar trollen.)

Ok, jag håller med "folk" verkar tråkiga. Har inte stött på det fenomenet själv.

Nej, många män på flashback skulle inte jag heller vilja hänga med... Det finns ju en anledning till att jag aldrig skriver där och är mer aktiv på buke.
Då många framstår som väldigt sviniga. Samt använder uttryck jag aldrig skulle komma på att använda om kvinnor...

Men då jag upplever bukefalos som raka motsatsen till flashback. Det finns ingen balans, bukefalos är lite för PK. Jag upplever det som att kvinnor här inte våga skriva rakt ut vad dom tycker och tänker av rädsla för att bli lynchad eller inte uppskattad. Det därför jag upplever att buke skulle ha mått bra av lite fler män i många diskussioner.
Men jag kanske har helt fel...

Hänger du mycket på Flashback är det inte konstigt att du får en skev världsbild...

Jag upplever det som att kvinnor här inte våga skriva rakt ut vad dom tycker och tänker av rädsla för att bli lynchad eller inte uppskattad. Det därför jag upplever att buke skulle ha mått bra av lite fler män i många diskussioner.

Så du menar att män skulle vara mer raka med sina åsikter, och inte vara rädda för att bli lynchade? Vi kvinnor är alldeles för rädda för att bli motsagda?

Nej, många män på flashback skulle inte jag heller vilja hänga med... Det finns ju en anledning till att jag aldrig skriver där och är mer aktiv på buke.
Då många framstår som väldigt sviniga. Samt använder uttryck jag aldrig skulle komma på att använda om kvinnor...

Men då jag upplever bukefalos som raka motsatsen till flashback. Det finns ingen balans, bukefalos är lite för PK. Jag upplever det som att kvinnor här inte våga skriva rakt ut vad dom tycker och tänker av rädsla för att bli lynchad eller inte uppskattad. Det därför jag upplever att buke skulle ha mått bra av lite

Men då jag upplever bukefalos som raka motsatsen till flashback. Det finns ingen balans, bukefalos är lite för PK. Jag upplever det som att kvinnor här inte våga skriva rakt ut vad dom tycker och tänker av rädsla för att bli lynchad eller inte uppskattad. Det därför jag upplever att buke skulle ha mått bra av lite fler män i många diskussioner.
Jag tror tvärtom. Att det är på buke många vågar vara sig själva och helt ärliga.
Är det en anledning till att det känns som att du inte lyssnar eller tar till dig? Du tror inte på det som skrivs?

Därför att det faktiskt kan fungera. Dejten idag hade som sagt inte svarat på mitt första meddelande.
Nu är det inte så att jag sitter och skriver hej, hej , hej inom en timme. Utan henne hejade jag på två månader senare till. Hon bad om ursäkt för att hon inte svarat och sa att hon inte va så aktiv på Tinder.
Det finns massor av exempel där tjejerna inte svarar på första meddelandet. Men på det andra eller tredje.
Om det inte är uppskattat varför svarar ni ?

Ja, att tjata sig till något är ju alltid en bra början på en relation...

Varför frågar du mig varför "vi" svarar? Jag kan inte prata för någon annan än mig själv. Jag fungerar på mitt sätt, någon annan på sitt sätt. Eller hur hade du tänkt att jag ska veta hur någon annan fungerar?

Jag är inte arg på kvinnor.
Men ibland upplever jag att jag inte förstår mig på dom och dom inte på mig. Då kan såklart en frustration uppstå...

Jag vet att många kvinnor har svårt att träffa partner också...
Men nu tänker jag lite på dom kvinnor jag intresserar mig för, har oftast inga problem alls.

Nej, såklart man inte vill dejta en arg person.
Men människor har både bra och dåliga dagar. Sånt kan ju synas i skrift också...

Jag tror inte det har med kvinnor att göra, jag tror det har med din inställning att göra. Du vet, kvinnor, män och ickebinära är faktiskt människor hela högen. Vi fungerar i princip likadant, förutom att vi såklart är individer allihop.

Jag tycker att ditt sätt att se på kvinnor är väldigt skrämmande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka