Stora Herotråden

• Relationer
  • Trådstartare Trådstartare Hero
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 264
  • Visningar Visningar 82 121
Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag trooor, att även om folk här väger ord hyggligt noga, gissar jag, för att försöka få sitt budskap mottaget som de menar. Så troor jag inte att folk tycker mycket annorlunda än de skriver. Tex jmf Flashback så är det ju trots allt övervägande fler män som röstar på tex SD och i vallokalen är man ju än mer anonym än här.

Hur vet du att fler på flashback röstar på SD ? Att det är fler män som röstar på SD vet vi och att flashback har flest andel män .
Men hur vet du att fler män på FB röstar på SD än män överlag ?

Nej, jag förstår att det handlar om självständighet och allt det dära...
Men det är just att kvinnor redan har förutfattade meningar och det är liksom inget jag kan göra åt.
Det kändes jobbigt att behöva förklara hela tiden och kanske bli dissad eller dissad innan man ens får chansen.
Jag tror att de flesta vuxna människor undrar varför en annan vuxen person bor hemma hos sina föräldrar. Det är en rimlig undran och det gör det svårt att ha en relation.

Det folk reagerar på är att du generaliserar över kvinnor, kvinnor gör si kvinnor gör så, kvinnor tycker si, kvinnor tycker så. Det handlar om människor eller får du andra reaktioner ifrån merparten av män när du berättar att du bor hemma än du får från kvinnor?

Nej, jag förstår att det handlar om självständighet och allt det dära...
Men det är just att kvinnor redan har förutfattade meningar och det är liksom inget jag kan göra åt.
Det kändes jobbigt att behöva förklara hela tiden och kanske bli dissad eller dissad innan man ens får chansen.
Alltså @Hero vad du behöver är en larmsignal som tjuter och blinkar var gång du rabblar upp antaganden som om de vore sanningar. Då kanske du själv märker att du hjärntvättar dig själv.

Om du inte förstår vad jag syftar på så är det just här denna meningen: ”Det är just att kvinnor har förutfattade meningar...”

Jag tror att de flesta vuxna människor undrar varför en annan vuxen person bor hemma hos sina föräldrar. Det är en rimlig undran och det gör det svårt att ha en relation.

Det folk reagerar på är att du generaliserar över kvinnor, kvinnor gör si kvinnor gör så, kvinnor tycker si, kvinnor tycker så. Det handlar om människor eller får du andra reaktioner ifrån merparten av män när du berättar att du bor hemma än du får från kvinnor?

Nja, klart andra människor kan undra.
Men vänner/kollegor bryr sig inte om det så mkt.
För en eventuell partner som är en "kvinna". Så har det däremot stor betydelse.

Just det där med att Kvinnor gillar bara X eller man måste vara Y är något jag faktiskt inte förstår om du trollar eller inte? Det finns faktorer som anses som allmänt attraktiva och positiva men det är skillnad på att många gillar något och att det är ett krav alternativt allt annat är helt omöjligt.

Hur vet du att fler på flashback röstar på SD ? Att det är fler män som röstar på SD vet vi och att flashback har flest andel män .
Aha! nej det var inte alls så jag menade. Men självklart en intressant tanke, jo det kanske är så att fler av Flashbackmännen röstar på SD? När jag kikat in där så används ju mycket nedsättande ord om olika ursprung och religioner. En våldtäkt! det är säkert en sådan där... som gjort det. Och inte många protesterade mot tillmälena (eller ok ingen i den tråden jag såg).

Men jag menade att om du tyckte Buke var mer "politiskt korrekt" och att folk här inte skrev vad de tyckte. Då tänkte jag att du menade att vi inte var tex rasistiska nog, eller inte så manschauvenistiska (uhm det kanske säger sig självt i alla fall :D) som många män är enligt dig. Då kan det ju bero på att just politiskt verkar ju kvinnor rösta mer "politiskt korrekt" än män rent statistiskt. Så Bukefolket kan ju vara ärliga rätt och slätt och skriver vad de tycker, det är en möjlighet ;).

Sedan är det väl också antagligen en undergrupp som inte bara har en majoritet kvinnor utan även en majoritet kvinnor som tycker om djur. (Hästforum och allt, med undergrupper som Hund.. och trädgård..) Vilket väl är ännu värre som rent utsnitt. I vissa fall sammanfaller ju kärlek till djur med mjukhjärtighet och sådant och då påverkar det nog politiska åsikter med. Åt hållet politiskt korrekt.

Själv tycker jag ju att män jag träffar har ungefär Bukefalostypen av åsikter vid samtal och har inte fått någon känsla av att de glättar på. Dessutom är det ju attraktivt av män (och kvinnor) att vara lite mjukhjärtade och politiskt korrekta och helst inte heller misogyna, tycker jag. Inte ens gamla stubbar till män jag mött når ju Flashbacknivå på antifeminism och rasism. Känns som ett young mans game.

Senast ändrad:
Alltså @Hero vad du behöver är en larmsignal som tjuter och blinkar var gång du rabblar upp antaganden som om de vore sanningar. Då kanske du själv märker att du hjärntvättar dig själv.

Om du inte förstår vad jag syftar på så är det just här denna meningen: ”Det är just att kvinnor har förutfattade meningar...”

Okej okej. Jag ska vara övertydlig.
Många kvinnor, inte alla. Jag har ju läst mkt om det ...både på buke och andra forum.

Jag tror inte att medlemmarna på Bukefalos är "rädda för att säga vad de egentligen tycker och tänker för att det är för PK" utan det är främst att det är kvinnodominerat och delvis har kvinnor ett annat perspektiv och andra erfarenheter av dejting och förhållanden vilket är vad du oftast tar upp men är även de personer som av naturliga skäl tar åt sig mest av ditt eviga generaliserande av vad kvinnor är, vill och "kräver".

Nja, klart andra människor kan undra.
Men vänner/kollegor bryr sig inte om det så mkt.
För en eventuell partner som är en "kvinna". Så har det däremot stor betydelse.
Jag tror absolut att den person som bor hemma hos sina föräldrar har svårare att hitta en partner oavsett vilket kön den personen har. Så där har du rätt. Däremot så är det inte en materiell fråga utan en mognadsfråga, man vill ha en mogen person som klivit ur boet och klarar av att ta ansvar för sig själv.

Jag har inte sagt alla kvinnor tänker likadant...

Men jag tror många kvinnor skulle bli misstänksamma om man bodde hemma i min ålder.
Jag tyckte det kändes jobbigt och därför letade jag inte aktivt efter någon under en lång period.
Skulle män bli misstänksamma på samma sätt om tjejen bodde hemma?

Men du vet du vad! Kolla in Familjeliv :D där är fullt av totalt galna kvinnor, som skriver om bebisar istället för hästar. Det skulle jag säga är Flashbacks "kvinnosida".

Men du vet du vad! Kolla in Familjeliv :D där är fullt av totalt galna kvinnor, som skriver om bebisar istället för hästar. Det skulle jag säga är Flashbacks "kvinnosida".
Familjeliv är en bra sida. Jag har läst en del i sex och sånt. Men där kan kvinnor skriva anonymt. Så då får man veta vad dom egentligen tycker och tänker. Föredrar dom stora kukar tex så skriver dom det 😂. Där kommer ärligheten fram... Inte så mkt PK med andra ord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 361
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 477
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka