Hero
Trådstartare
Du förstår fortfarande inte frågan.
Du svarade inte på min fråga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och det finns antagligen fler killar som inte får dejter alls.För att för varje tjej som får en dejt, får samtidigt en kille en dejt.
*viskar* Om hon inte dejtar en annan tjej såklartFör att för varje tjej som får en dejt, får samtidigt en kille en dejt.
Antagligen, eftersom det ska vara fler killar än tjejer på sajterna. Men det har ju inget med att få till en dejt skulle vara könsfördelat.Ja och det finns antagligen fler killar som inte får dejter alls.
*viskar* Om hon inte dejtar en annan tjej såklart![]()
Att det är fler killar är mest för att killar i allmänhet är medlemmar på fler sajter eftersom det är svårare för de att få kontakt och även för att killarna inte på samma sätt blir approachade i vardagen.Antagligen, eftersom det ska vara fler killar än tjejer på sajterna. Men det har ju inget med att få till en dejt skulle vara könsfördelat.
En sak jag undrar är när individuella exempel är nog för att säga att gruppskillnader inte finns? Varför kan man prata löneskillnader på några % som jätteavgörande men samtidigt känna att det faktum att det finns ett par killar som lyckas bra som exempel för att könsskillnader inte är en faktor på Dejtingmarknaden?
........Att det är fler killar är mest för att killar i allmänhet är medlemmar på fler sajter eftersom det är svårare för de att få kontakt och även för att killarna inte på samma sätt blir approachade i vardagen.
Hur många inlägg har du försökt nu?
Du svarade inte på min fråga?
En sak jag undrar är när individuella exempel är nog för att säga att gruppskillnader inte finns? Varför kan man prata löneskillnader på några % som jätteavgörande men samtidigt känna att det faktum att det finns ett par killar som lyckas bra som exempel för att könsskillnader inte är en faktor på Dejtingmarknaden?
Samma gamla frågeställningar som vanligt, men jag är ändå glad. Den här tråden ger mig en utmärkt ursäkt för att käka popcorn på en helt vanlig vardag!![]()
Själv misstänker jag att en hel del alkohol skulle krävas för att riktigt lyfta tråden. Synd att jag inte dricker längrePopcorn får duga!
1. Det finns ingen vetenskaplig statistik som säger att killar har det så mkt svårare. (Inte vad jag hittar när jag sökt) många av oss på buke känner inte heller igen bilden av att kvinnor har det så lätt.
2. Rent statistiskt så borde en heterosexuell man få en dejt med en heterosexuell kvinna. Så då bör män och kvinnor få lika många dejter.
3. En kvinna som skrev inlägg efter inlägg på buke om att hon alltid kommer ha skitlön pga att hon är kvinna - Ja då tror jag folk skulle tröttna. Folk skulle säga åt henne att byta jobb, utbilda sig eller göra något annat.
Ja det är ju inte så att det direkt dräller av vettiga singelmän i drivor, inte i min ålder i alla fall.Det är svårare för att antalet är större. Rent statistiskt om det vore en strumplåda. I verkligheten så lyckas om och om igen ett stor antal genomsnittliga normalfuntade män som inte är modellsnygga att få till både dejter och relationer. Ergo - om man misslyckas konstant beror det inte på att man pga övervikt på män har det lite svårare. Utan you’re doing it wrong.
Måste bero på att du är kvinna och därmed automatiskt jättekräsen när du går igenom alla hundratals mail som kommer in varje kväll!Ja det är ju inte så att det direkt dräller av vettiga singelmän i drivor, inte i min ålder i alla fall.