Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antagligen, eftersom det ska vara fler killar än tjejer på sajterna. Men det har ju inget med att få till en dejt skulle vara könsfördelat.
Att det är fler killar är mest för att killar i allmänhet är medlemmar på fler sajter eftersom det är svårare för de att få kontakt och även för att killarna inte på samma sätt blir approachade i vardagen.

Du förstår fortfarande inte frågan.

Men okej. @Hero Eftersom sexuell attraktion verkar viktigt för dig.

Min numera bättre hälft. Han passar riktigt dåligt in i min kravspec. Jag hade om jag utan att bytt ett ord med honom sett honom på krogen/jobbet/stan/frysdisken på ICA avfärdat honom efter en sekundsnabb blick. Inte min typ, inte attraktiv osv.

Nu blev det en lite omvänd historia. Där vi började prata på nätet, ihoptussade av en kompis. Sen pratade vi i telefonen. Massvis. Sen sågs vi. Nej jag tyckte inte ”wow” när jag såg honom. Men i och med att jag lärt känna honom så smittade det av sig, så jag kände att ”Phew han ser helt okej ut, väldigt fina ögon”.

Sen pratade vi mer, i en soffa. Några h prat senare var han synnerligen snygg. Ytterligare några h senare hamnade vi i säng, så den rent fysiska attraktionen fanns också där. Då. På krogen hade det varit NOLL attraktion. Absolut noll. Han hade inte haft en chans ens fem i tre.

Spola fram. Ett år senare är han även i sjukt fula långkalsonger med gällivarehäng snygg och attraktiv.

Get my point NU???

Edit: Det är inte första gången det hänt att någon snackat sig snygg heller. Något halva tråden upprepat vittna om.

Men jag tror du är skiträdd att hamna där!

En sak jag undrar är när individuella exempel är nog för att säga att gruppskillnader inte finns? Varför kan man prata löneskillnader på några % som jätteavgörande men samtidigt känna att det faktum att det finns ett par killar som lyckas bra som exempel för att könsskillnader inte är en faktor på Dejtingmarknaden?

1. Det finns ingen vetenskaplig statistik som säger att killar har det så mkt svårare. (Inte vad jag hittar när jag sökt) många av oss på buke känner inte heller igen bilden av att kvinnor har det så lätt.
2. Rent statistiskt så borde en heterosexuell man få en dejt med en heterosexuell kvinna. Så då bör män och kvinnor få lika många dejter.
3. En kvinna som skrev inlägg efter inlägg på buke om att hon alltid kommer ha skitlön pga att hon är kvinna - Ja då tror jag folk skulle tröttna. Folk skulle säga åt henne att byta jobb, utbilda sig eller göra något annat.

En sak jag undrar är när individuella exempel är nog för att säga att gruppskillnader inte finns? Varför kan man prata löneskillnader på några % som jätteavgörande men samtidigt känna att det faktum att det finns ett par killar som lyckas bra som exempel för att könsskillnader inte är en faktor på Dejtingmarknaden?

Det är svårare för att antalet är större. Rent statistiskt om det vore en strumplåda. I verkligheten så lyckas om och om igen ett stor antal genomsnittliga normalfuntade män som inte är modellsnygga att få till både dejter och relationer. Ergo - om man misslyckas konstant beror det inte på att man pga övervikt på män har det lite svårare. Utan you’re doing it wrong.

1. Det finns ingen vetenskaplig statistik som säger att killar har det så mkt svårare. (Inte vad jag hittar när jag sökt) många av oss på buke känner inte heller igen bilden av att kvinnor har det så lätt.
2. Rent statistiskt så borde en heterosexuell man få en dejt med en heterosexuell kvinna. Så då bör män och kvinnor få lika många dejter.
3. En kvinna som skrev inlägg efter inlägg på buke om att hon alltid kommer ha skitlön pga att hon är kvinna - Ja då tror jag folk skulle tröttna. Folk skulle säga åt henne att byta jobb, utbilda sig eller göra något annat.

Men hur ska man ha statistik för någon annans situation? Du kan jämföra medianen för matches eller antal mottagna meddelanden på happypancake men du har ju alltid bara din situation och kan bara gissa hur det är för motsvarande kille/tjej.

Jag vet många killar som får 1-2 matches på Tinder i veckan utan att själva svepa vänster på nån och även killar som gått månader utan att få mail på happypancake. Hur många såna tjejer vet du om?

Det är svårare för att antalet är större. Rent statistiskt om det vore en strumplåda. I verkligheten så lyckas om och om igen ett stor antal genomsnittliga normalfuntade män som inte är modellsnygga att få till både dejter och relationer. Ergo - om man misslyckas konstant beror det inte på att man pga övervikt på män har det lite svårare. Utan you’re doing it wrong.
Ja det är ju inte så att det direkt dräller av vettiga singelmän i drivor, inte i min ålder i alla fall.

Jag kanske har jätte fel nu, men jag får känslan av du @Hero har stora förväntningar på potentiella partners redan från början? Jag tycker att man ska vara kräsen (att det ska kännas bra) men för mig är det skillnad på att vara kräsen och att ha förväntningar på en annan person.

Jag kände så när jag var yngre. Träffade några män och redan innan jag ens lärt känna personen började jag fantisera om att han gjorde si, eller så och att det skulle bli på ett visst sätt. När jag lärde känna dom mer var ju inte deras personlighet som jag hade fantiserat om och jag blev besviken. Det tog ett tag innan jag fattade det själv. När jag träffade min nuvarande hade jag bestämt mig för att jag inte skulle ha några förväntningar alls utan bara helt enkelt lära känna just honom. Och det blev ju så mycket bättre. Som sagt, kanske inte är så för dig, men av det du skriver får jag det intrycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 476
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka