Sv: Stora diskussionstråden, del 2
I mitt fall handlar det väl snarare om att rida lite lätt bogen in och sedan försöka få in ytterbogen och ställa om lite. Och sedan gå ur Jag har gjort lite grann i skritt någon gång men det kan nog vara bra att kolla av hur lätt/svårt det är, spec om det är stor skillnad
Jag rider ju typ bara rakt fram på vägen och då blir det oftast i stil med lite ställning, lite bogen in, lite sluta tänk till andra sidan och så om igen. Eller lite bogen in, räta ut och skänkelvikning till andra sidan. Lite uppblandat med övergångar och tempoväxlingar. Men det räcker gott för oss hittills
Ja det är bra, men det kräver väldigt mycket om det ska ge något, tycker jag. Har fått rida den typen av övningar mycket men precis som med allt annat måste man ha full kontroll över sej själv och att hästen är rakriktad, det är svårt om det ska ge något. Nu först kan jag tycka att det är någon nytta med det för vår del, och då bara några växlingar innan jag tappar kontrollen, förrut var det inte ens meningsfullt.
Det skriver jag bara för jag vet att fler sitter och nöter liknande utan att det finns grunder nog . Ja ja det var en parentes kanske.
I mitt fall handlar det väl snarare om att rida lite lätt bogen in och sedan försöka få in ytterbogen och ställa om lite. Och sedan gå ur Jag har gjort lite grann i skritt någon gång men det kan nog vara bra att kolla av hur lätt/svårt det är, spec om det är stor skillnad
Jag rider ju typ bara rakt fram på vägen och då blir det oftast i stil med lite ställning, lite bogen in, lite sluta tänk till andra sidan och så om igen. Eller lite bogen in, räta ut och skänkelvikning till andra sidan. Lite uppblandat med övergångar och tempoväxlingar. Men det räcker gott för oss hittills