Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nervsmärta vid svanskotan. :arghh:
Benen vek sig när jag försökte resa mig för någon timme sedan. Det bara högg till och jag föll som ett korthus.
Jag som hade planer på en långpromenad i skogen imorgon. Och kantarellplockning! Nu kan jag inte föra fram vänsterbenet och får hasa mig fram stödd på kryckor eller sambon.
 
Ännu märkligare att jämnåriga är gråhåriga
och :eek: GAMLA
Jag sökte häromdagen upp en gammal bekant på facebook. Fick upp några med samma namn, men tyckte att ingen såg rätt ut. Bland annat en ganska tunn äldre man, gråhårig och slätrakad.

Nej, det var visst honom jag kände... Det var ju bara häromåret... nej visst, det var över 10 år sedan :crazy: Och karln var inte alls längre bredaxlad grov och stadig, mörkhårig med skägg. Utan en gubbe. Visserligen ca 10 år äldre än jag, men ändå. Herregud vad tiden går.
 
Jag stör mig på att "Nu funderar jag på"- tråden (eller vad den nu heter) alltid är total omöjligt att hitta!

Men det jag skulle skriva kan räknas som en störning också. På nyheterna idag pratar de om att på en ort i Sverige så vill man bygga ett badhus på en specifik plats. Men då protesterar kyrkan och säger att om 10 år behöver kyrkogården utökas. Är det inte dags att gå från individuella gravar med gravstenar till nåt annat? Nåt modernare? Nåt mer naturlikt med så hög biologidk mångfald som möjligt. Nån form av vildare variant av minneslund tar mindre plats och hade varit finare!

Jag hade då inte velat att min grav hade hindrat framtiden från att ha ett nytt badhus. Snacka om höjden av egoism! Man är död men ändå anser man sig ha mer rätt till marken än de levande!
 
Jag stör mig på att "Nu funderar jag på"- tråden (eller vad den nu heter) alltid är total omöjligt att hitta!

Men det jag skulle skriva kan räknas som en störning också. På nyheterna idag pratar de om att på en ort i Sverige så vill man bygga ett badhus på en specifik plats. Men då protesterar kyrkan och säger att om 10 år behöver kyrkogården utökas. Är det inte dags att gå från individuella gravar med gravstenar till nåt annat? Nåt modernare? Nåt mer naturlikt med så hög biologidk mångfald som möjligt. Nån form av vildare variant av minneslund tar mindre plats och hade varit finare!

Jag hade då inte velat att min grav hade hindrat framtiden från att ha ett nytt badhus. Snacka om höjden av egoism! Man är död men ändå anser man sig ha mer rätt till marken än de levande!
Svenska kyrkan kan väl "återanvända" gravplatser? Om ingen betalar för platsen. Vet dock att muslimer ska begravas i orörd gjord.
 
Fast nu är det du som hakat upp dig på träningskläder. Som jag uppfattar det handlar det om att byta kläder. Just nu sitter jag i en klänning utan underkläder. Det är inget jag går ut i!

Sen får du nog lov att inse att alla kroppar inte fungerar som din. Vi är många som blir svettiga av minsta rörelse i det här kladdiga vädret trots att du inte blir det.
Seså, ut med dig nu så grannar o förbi körande bilister får något att titta på 🤭
 
Försöker synka ihop en molntjänst med ett program. De ska liksom koppla automatiskt (samma utgivare), det man har i molnet ska automatiskt hamna i programmet. Men icke. Har skrivit med kundtjänst typ 15 mail nu. Jag försöker på min finaste skolengelska förklara problemet och de svarar med copy/paste samma svar varje gång.
Vet inte vilket som stör mig mest, att det inte synkar eller att kundtjänst inte är så kundtjäntsvänliga.
Är amerikanskt företag så det tar tid mellan svaren (de svarar när jag sover och jag skickar när de har stängt).

Snart ger jag upp och laddar ner allting manuellt istället. Meeen det är typ 1500 filer..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
90 91 92
Svar
1 821
· Visningar
89 213
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 594
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 192
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 494
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp