Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan spara originalkartongen. Gör jag nästan alltid, t.ex. så har jag TV-kartongen kvar ifall jag flyttar och behöver skydd till TV:n.
De är ju fortfarande otympliga och får inte plats i de andra lådorna jag förvarar julsakerna i. Tillägg: med orginalkartongerna skulle de inte ens få plats i lådorna jag förvarar andra julsaker i. Det skulle i slutändan ta mer plats. Jag sparar vissa kartonger jag med, men inte alla.
 
De är ju fortfarande otympliga och får inte plats i de andra lådorna jag förvarar julsakerna i. Tillägg: med orginalkartongerna skulle de inte ens få plats i lådorna jag förvarar andra julsaker i. Det skulle i slutändan ta mer plats. Jag sparar vissa kartonger jag med, men inte alla.
Köp mindre storlek på adventsstakar ...?
 
Stör mig på att villkorsändringsdagen närmar sig med stormsteg för denna lånedel:
1721647517306.png
 
Jag har Brahedagar.

Försöker fixa lite ärenden. Tappar plånboken. Fyra saker som skulle fixas ger fem nya. En betalning går inte igenom och nu är jag skyldig många pengar (betalfärja). Besiktigar bilen, lite smårassel som behöver fixas. Förnyar hundens recept och de vill ha ett nytt urinprov (fixa provkit, fixa prov, leverera prov, betala, följa upp ) Hela tiden denna drakskörd. Varje fixad sak leder till nya uppgifter.

Hunden vill inte gå. Han står vid matskålen och skriker.

Jag stressar över att skogen är full av bär som jag inte plockar. Jag vet att det är ett onödigt stressmoment, men det hjälper inte

Och samtidigt har jag det ju egentligen bra
 
Könade toaletter... Hade räckt med WC/pissoar- skyltar. Över tio personer i kö med en ledig toalett, gick förbi alla och in på den lediga 😡
Det såg jag på biltema igår förut hade de tre okönade toaletter. Nu var det visst 1 herr och 1 dam. När hästsporten var i globen gick jag alltid på herr.
 
Det såg jag på biltema igår förut hade de tre okönade toaletter. Nu var det visst 1 herr och 1 dam. När hästsporten var i globen gick jag alltid på herr.
Fast herr brukar ofta vara ... ja, mindre hygieniska.... Herrarna siktar ofta fel av nån anledning. Och torkar inte upp missödet. Då är dam i allmänhet renare.....

I övrigt kvittar det ju, så länge det inte är specifika "lokaler" med enbart dam resp enbart herr.
 
Fast herr brukar ofta vara ... ja, mindre hygieniska.... Herrarna siktar ofta fel av nån anledning. Och torkar inte upp missödet. Då är dam i allmänhet renare.....

I övrigt kvittar det ju, så länge det inte är specifika "lokaler" med enbart dam resp enbart herr.
Sen den sommaren då jag jobbade på camping ändrade jag uppfattning om det här med renlighet på herr- och damtoaletter.
Herrarnas var visserligen lite grisiga ibland, men jag kan ju förstå hur det praktiskt gick till då det fanns kiss lite här och var.
Men damernas. Herregud hur jävliga de såg ut ibland då vi anlände på morgonen. Och hur kiss fanns på väggarna, och lite varstans... ja jag funderar fortfarande på hur det egentligen gick till rent praktiskt.
Eller kanske jag inte vill veta. :nailbiting:
 
Jag har åkt en bit på 2+1-väg i dag, och oj vad jag stör mig! Kanske lite grann på vägen som sådan, men i synnerhet på alla de oerhört stressade människor som bara måste göra livsfarliga omkörningar!

Det är ju alltid skyltat både några hundra meter innan det blir enfiligt, och när filerna börjar gå ihop. Ändå var det vid flera tillfällen någon som pressade på in i det sista, och som kan tacka övriga bilförare för deras uppmärksamhet. Annars hade det nog smällt både en och två gånger i dag, bara på den lilla sträckan jag åkte :meh:
 
Jag har åkt en bit på 2+1-väg i dag, och oj vad jag stör mig! Kanske lite grann på vägen som sådan, men i synnerhet på alla de oerhört stressade människor som bara måste göra livsfarliga omkörningar!

Det är ju alltid skyltat både några hundra meter innan det blir enfiligt, och när filerna börjar gå ihop. Ändå var det vid flera tillfällen någon som pressade på in i det sista, och som kan tacka övriga bilförare för deras uppmärksamhet. Annars hade det nog smällt både en och två gånger i dag, bara på den lilla sträckan jag åkte :meh:
Jo, folk tar märkliga risker. Men dessa vägar fungerar verkligen, antal döda och skadade går ned väldigt mycket (över 70 procent).

https://www.forskning.se/2016/06/28/raffling-och-motesfria-vagar-sparar-liv-i-trafiken/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
94 95 96
Svar
1 903
· Visningar
93 812
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 819
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 414
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 547
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp