Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk! (återigen, folk!)

En hästgård har blivit anmäld till länsstyrelsen för de har döda hästar i hagarna.
En person har åkt förbi och konstaterat att en hel flock var döda. De hade vatten och gott om bete men eftersom ingen sett att de var döda saknade de nog tillsyn.
Alla ettårshingstarna stendöda där i sommarsolen. De hade nog dött när de var mätta och otörstiga och jättetrötta.

Gården får återigen trassla med myndigheter. Och myndigheterna få ägna tid och pengar åt ytterligare en okunnig anmälan. :banghead:

(min granne var klokare när hon såg vårt bästa sto ligga raklång i hagen. Hon ställde bilen och gick fram, Hästen slutade snarka och lyfte huvudet)
 
Folk! (återigen, folk!)

En hästgård har blivit anmäld till länsstyrelsen för de har döda hästar i hagarna.
En person har åkt förbi och konstaterat att en hel flock var döda. De hade vatten och gott om bete men eftersom ingen sett att de var döda saknade de nog tillsyn.
Alla ettårshingstarna stendöda där i sommarsolen. De hade nog dött när de var mätta och otörstiga och jättetrötta.

Gården får återigen trassla med myndigheter. Och myndigheterna få ägna tid och pengar åt ytterligare en okunnig anmälan. :banghead:

(min granne var klokare när hon såg vårt bästa sto ligga raklång i hagen. Hon ställde bilen och gick fram, Hästen slutade snarka och lyfte huvudet)
Om folk bara använde sin näsa när de ser sådant så kan man ganska snart förstå om hästarna är döda eller bara sover. i sommarväder ligger en död inte länge utan att börja lukta... Så, luktar det inte "dött" så sover de nog bara, kanske testa använda öronen då istället, kanske kanske kan man snappa upp snarkande :D
 
Magsjuka! :arghh::yuck: Vaknade imorse och mådde verkligen inte bra, spenderade en bra stund på toa för att sen sova fram till runt lunch. Är öm i hela magen och vet inte om jag vågar äta något. Är väl en sak om det går rätt igenom kroppen men om det kommer upp igen... :nailbiting:
 
När jag borde i hyresrätt och ringde och skulle felanmäla en helg hamnade jag hos sosalarm
Så är det hos mig med. Utanför en viss telefontid ringer man ett nummer som går till SOS som sen kontaktar HV-jouren om det är sk akuta saker som inte kan vänta.
Känns helkonstig när man hamnar där. Blev väldigt fundersam första gången om jag verkligen slagit rätt nr. 😅
 
Om folk bara använde sin näsa när de ser sådant så kan man ganska snart förstå om hästarna är döda eller bara sover. i sommarväder ligger en död inte länge utan att börja lukta... Så, luktar det inte "dött" så sover de nog bara, kanske testa använda öronen då istället, kanske kanske kan man snappa upp snarkande :D
Skulle inte våga lita på folks luktsinne... Eller, jag vågar inte efter att ha fått frågan (som kyrkvaktmästare) om vi brände folk i ett krematorium. De använde i och för dig inte ögonen heller eftersom de missade de två männen som hängde i linor i kyrktornet och tjärade taket...
 
Om folk bara använde sin näsa när de ser sådant så kan man ganska snart förstå om hästarna är döda eller bara sover. i sommarväder ligger en död inte länge utan att börja lukta... Så, luktar det inte "dött" så sover de nog bara, kanske testa använda öronen då istället, kanske kanske kan man snappa upp snarkande :D
Nja, då ska det legat mer än några timmar om man ska upptäcka det på stanken om ett gäng unghästar skulle legat döda på håll i en hage.
 
Är lite halvspekulant på hus i en helt annan stad än vad jag bor i nu men det stör mig att det under lång tid legat hus ute med ”pris saknas”. Jag får ganska mycket i den staden jag är intresserad av för pengarna jag får för mitt hus jag bor i nu så jag kikar på lite allt möjligt. Men det finns ju såklart gränser för vad hus är värda. Men det känns så fånigt att hus har legat ute med ”pris saknas” i över ett halvår nu. Det är en liten håla vi pratar om, inte Hollywood liksom.
 
Nja, då ska det legat mer än några timmar om man ska upptäcka det på stanken om ett gäng unghästar skulle legat döda på håll i en hage.
Då får man låta bli att bli så orolig för hästar i sommarhage helt enkelt och istället börja tänka att de stackarna sover för att orka vara vakna på natten när det är svalare :D
 
Om man inte kan något alls om hästar så är jag inte ett dugg förvånad om folk reagerar.
När sambon och en av hans kollegor körde förbi en hästhage så var kollegan helt övertygad om att den ena hästen där var död. Sambon sa att den sover nog säker bara. Kollegan: nej fan, den där måste nog vara död den. Tror att hästen hann lyfta på huvudet medan de såg på, och kollegan blev shockad :D

I fallet med unghästarna, så jag tänker att det rimliga (oavsett man kan något om hästar eller ej) hade varit att observera hästarna en lite stund, och kanske visslat eller ropat för att se om det kommer någon reaktion, före man ringer och anmäler.
 
Folks oförmåga att ta reda på enkla fakta själva. Vi har alla Google, hur svårt kan det vara?

Tant på nätet: Men så konstigt, det kan inte ha gått rätt till, där ligger nog något lurt bakom, kommunen kan inte få sponsra sådan verksamhet, vissa kan inte få saker gratis, det är orättvis konkurrens, det hela måste undersökas!
1 minut googlande: Föreningen hade hyrt kommunens utrymme, kommunen har inget med (den helt lagliga och inte störande) verksamheten att göra.
Tant 2: På min tid (typ 1994) så kunde man inte hyra utrymmet utan kommunen gav lov om det fanns särskilda skäl och veksamheten ansågs behjärtansvärd. Konstigt att den här verksamheten anses sådan.
1 minut googlande: Kommunens prislista och ordningsregler för hyra av utrymmet.
 
Letade efter bäst före datum på brödpaketet, det smälte in väldigt bra med bakgrunden! Syns inte alls lika bra i verkligheten
1000000738.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 596
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 883
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 689
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp