Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men... vad F... :rage::devil::arghh:

Sätter stekpannan på spisen och värmer den för att steka ägg.
Ska bara... något ...medan jag väntar.

...fast forward...

Gråblå dimma i köket. Bränd olja i pannan.
Händer typ tre gånger i veckan känns det som. :(

:banghead::banghead::banghead:

(Och det är nu jag antar jag borde vara positiv och tänkta det är ju bra det är sommar så man kan vädra korsdrag, eller?) :rolleyes:
 
Swoosh?
Jag bor i en byhåla
Här kommer Securitas

Securitas är väl det företag du ringer till, dvs de som anlitats av din hyresvärd för fastighetsjour. När du ringer till dem skickar de ut det som behövs, och handlar det om stopp i avloppet är det troligtvis ett annat företag som kommer, även om det är Securitas telefoncentral du ringer till.

Jag skulle inte vänta tills måndag, blir det helt stopp i avloppet blir det riktigt jobbigt. Jag brukar visserligen rensa mina avlopp själv även när jag bor i hyresrätt, men när det håller på att bli ett större stopp så ringer jag istället för att försöka fixa själv. Det är ju en av poängerna med HR, att man betalar för att få mer hjälp.
 
Securitas är väl det företag du ringer till, dvs de som anlitats av din hyresvärd för fastighetsjour. När du ringer till dem skickar de ut det som behövs, och handlar det om stopp i avloppet är det troligtvis ett annat företag som kommer, även om det är Securitas telefoncentral du ringer till.

Jag skulle inte vänta tills måndag, blir det helt stopp i avloppet blir det riktigt jobbigt. Jag brukar visserligen rensa mina avlopp själv även när jag bor i hyresrätt, men när det håller på att bli ett större stopp så ringer jag istället för att försöka fixa själv. Det är ju en av poängerna med HR, att man betalar för att få mer hjälp.
Hittills har det varit Securitas själva som kommit.
En gång läckande toa, en annan gång toaletter som inge funkade.
Första gången fick jag använda toan i källaren då de stängde av vattnet.
Andra gången gick deg att fixa med lite knuff på flottören
 
ävla räv :rage:

Jag matar katen å förstubron (hangår ine in sommartid)
Har maten i en tung skål med en rostfri skål inuti.

När jag kommer ut för att morgonkissa hunden är den rostfria skålen borta. Den är för otymplig för en skata att hålla i näbben så räven är huvudmisstänkt.
Morr.
tom skål
Visa bifogad fil 147857
Uppdatering. Skålen låg i dungen vid postlådan.
Såg den när jag gick dit med lite ris från spireahäcken :up:
 
Jag har fått höra av en släkting att hen kommer att gömma sina tillgångar, i guld, i sitt hus, och vi som ska gå igenom dödsboet får hitta det.
Jag vet inte riktigt om jag ska tro på det.
Jag frågade ifall vi får en ledtråd var vi ska leta, men nej, någonstans i huset :meh:

Påminner om en novell av Agatha Christie där hon måste hjälpa två unga människor som ärvt sin gamla rika farbror. När de sedan dog så fanns det ingenting. De letar som besatta tills Miss Marple löser hela gåtan genom att farbrodern på sin dödssäng pekar på sitt ena öga. Ledtrådarna var en skinka, brunt socker, spenat och fejkade kärleksbrev till en missionär.
 
Jag är så himla glad i min vårdcentral. De har drop in på provtagning.
Anmäler mig och blir uppropad. De drar ut ut remisserna när jag sitter där så inga missar sker.
Enkelt och obyråkratiskt.
Det finns en anledning att jag vägrar sjukhusets provtagning.

Både Södersjukhuset, Karolinska och min VC har drop in. Föredrar sjukhuslabben eftersom de är så bra och har personal vars enda uppgift är att sticka folk i armen hela dagen. De kollar iofs alltid att läkaren skrivit ut provtagning på remiss och för vad.
 
Det är inte konstigt. Vi har likadant här. Securitas kommer, krävs annan kompetens kommer de sen.
Oj aldrig varit med om.
Kollade kommunen här och på securitas står det "Störningsjour och parkeringsövervakning samt låsöppning efter ordinarie arbetstid." och sen ett journummer där det står "Utryckning sker endast på akuta fall, som inte utan olägenhet kan vänta tills ordinarie arbetstid, och för fel som orsakar skada på egendom, fastighet och/eller person."
 
Oj aldrig varit med om.
Kollade kommunen här och på securitas står det "Störningsjour och parkeringsövervakning samt låsöppning efter ordinarie arbetstid." och sen ett journummer där det står "Utryckning sker endast på akuta fall, som inte utan olägenhet kan vänta tills ordinarie arbetstid, och för fel som orsakar skada på egendom, fastighet och/eller person."
Det fetade där innefattar ju t ex avloppsproblem i badrummet. Senaste HR jag bodde i hade också avtal med Securitas, vi skulle ringa dit om ALLT på jourtid. Jag ringde t ex när det var översvämning i källaren. Även när det gällde störande grannar skulle vi på jourtid ringa Securitas.
 
Det fetade där innefattar ju t ex avloppsproblem i badrummet. Senaste HR jag bodde i hade också avtal med Securitas, vi skulle ringa dit om ALLT på jourtid. Jag ringde t ex när det var översvämning i källaren. Även när det gällde störande grannar skulle vi på jourtid ringa Securitas.
Ja? och då ringer man journummret till vaktmästaren i kommunen jag bor i .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 574
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 881
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 689
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp