Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på SMHIs prognos för kommande 10 dagar.
Inte en droppe regn så långt ögat kan nå...

Allt är torrt. Folk har nog tittat lite konstigt på min oklippta gräsmatta. Men lär nog vara en av de få som inte har brunt runt huset om det envisas såhär :cry:
Du kan få allt regn som ev ska komma här, vi behöver några dagar med uppehåll för att bönderna ska kunna slå gräs
 
Men usch vad jobbigt! Nu låter din släkting inte som en vidare rationell person, men kan det kanske hjälpa med att påminna hen om att det i så fall finns en reell risk för att något väldigt värdefullt som hen tycker mycket om råkar slängas? I mina föräldrars fall har de nu börjat räkna kallt med att de helt enkelt kommer att råka slänga något värdefullt, alternativt att någon som shoppar på den lokala Frälsningsarmén-butiken kommer att göra ett väldigt trevligt fynd en vacker dag 🙄

Till saken hör också att det här var en person som var extremt välorganiserad och verkligen skrev ner allt - utom just dessa viktiga detaljer. "Organiserat kaos" beskriver hens hem väldigt väl, men dessvärre var det bara organiserat just för hen som bodde där - för oss utomstående är det bara kaos...
Precis, och jag har liksom ingen koll, handlar det om ett par örhängen eller kronjuvelerna. Eller är det bara för att jäklas som hen säger så här.
Jag tänker i varje fall inte riva upp golvplankor eller rota i skorstenen.
 
Stör mej på att jag inte ordnade skjuts hem. Får sova på soffan hos pappa för jag vill inte gå och lägga mej i en igendammad säng och orkar inte bädda om
 
ävla räv :rage:

Jag matar katen å förstubron (hangår ine in sommartid)
Har maten i en tung skål med en rostfri skål inuti.

När jag kommer ut för att morgonkissa hunden är den rostfria skålen borta. Den är för otymplig för en skata att hålla i näbben så räven är huvudmisstänkt.
Morr.
tom skål
20240622_075859.jpg
 
Men satan
Nu bubblar det upp vatten i duschen när jag spolar på toa. Än så länge svämmar det bara över pyttelite som rinner ner igen.
Frågan är, är det akut eller kan det vänta till måndag?
Securitas brukar inte ha så bra lösningar
Så länge du inte behöver duscha tänker jag att det kanske kan vänta till du får ut ett proffs?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 574
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 881
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 689
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp