Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt lokala vc, fem minuters promenad från mig i Stockholm, tillhör Capio, tar prover både från Karolinska och SöS. Så för bekvämlighetens skull tar jag proverna där. Om jag inte har ett inbokat möte på något sjukhus.
 
Jag stör mig även på att jag försökte sätta upp en enkel liten lackhylla- och misslyckades. Den blev sned hur jag än gjorde. Plockade ner skiten och la undan den igen. Annan dag. Annat liv. Annan tid. Jag som tänkte göra mitt sovrum lite mysigare... Två lackhyllor och två tavellister med några tavlor tex vore en bra början.
 
Jag dricker vanligtvis inte kaffe, då jag blir så darrig och stirrig av det. Men kaffe är väldigt gott :d Nu tyckte jag att det var en bra idé att dricka en stor mugg starkt och gott kaffe vid 17.30 snåret.
Gissa vem som är lite speedad nu och antagligen kommer att somna kring kl 3 i natt. :angel:
 
Fick meddelande att jag skulle ta prover på VC innan telefontid----> bokar, gick dit och de tar enbart blodprov, lite förvirrad då allt gick superfort men jag var inte säker på om det var något mer----> dagen för telefontiden har jag hörlurarna inne i 2 h och är redo med telefonen----> får ett sms där det står att jag inte svarat och att jag måste ta blodprov+annat på VC... Jag skriver på 1177 där jag undrar om dessa övriga prov verkligen behövs och får då ett ursäktande svar där denne säger sig ringt 3 ggr och hon rabblar upp alla proverna som om hon inte läst vad jag skrev alls. JAMEN VAD BRA OCH OTYDLIGT. Trevlig iaf.

Avskyr att argumentera men bokar jag en ny provtagning kommer jag behöva betala 300 till. Eller argumentera med receptionen... Hej Konflikträdd. Funderar på att boka ett faktiskt besök för annan sak och peta in blodtryck i det men avskyr också att boka tider via telefon därav gör jag det aldrig :rofl::banghead::o
 
Oj vad otrevlig du är. Av vilken anledning brusar du upp såhär?
Det finns fler vc som tar Karolinskas prover. Dock vill helst Karolinska att man går till "deras provställen". Pga kostnadsskäl då.
Att lämna prover på Unilabs är väldigt vanligt i Sthlm (bara för din kännedom).
Din tolkning. Jag tycker ju inte att jag är otrevlig bara för att jag upprepade frågorna som du tydligen inte läst eftersom du frågade vad frågan var.
 
Folk! (återigen, folk!)

En hästgård har blivit anmäld till länsstyrelsen för de har döda hästar i hagarna.
En person har åkt förbi och konstaterat att en hel flock var döda. De hade vatten och gott om bete men eftersom ingen sett att de var döda saknade de nog tillsyn.
Alla ettårshingstarna stendöda där i sommarsolen. De hade nog dött när de var mätta och otörstiga och jättetrötta.

Gården får återigen trassla med myndigheter. Och myndigheterna få ägna tid och pengar åt ytterligare en okunnig anmälan. :banghead:

(min granne var klokare när hon såg vårt bästa sto ligga raklång i hagen. Hon ställde bilen och gick fram, Hästen slutade snarka och lyfte huvudet)
Vet inte om jag ska skratta eller vad ... hur kan folk vara så ologiska O_o
 
Dagens störning har jag ruvat på ett tag. Att översättningen på sociala medier mellan olika språk funkar grymt bra nuförtiden - utom från arabiska. Åtminstone Metas plattformar ger genomgående fullkomligt obegripliga översättningar från arabiska. Är arabiska så unikt i inkonsekvens, kontextberoende, komplexitet eller något annat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 617
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 216
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 885
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 692
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp