Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dotter hart fortfarande inte skickat tältet. Hon har haft fullt upp. Jag förslog att hon swishar mig 400 kr för vad ett nytt tält på Lidl, likadant som det hon har, som är nytt, kostar denna veckan, men det kändes inte populärt, hon behöver ju sina pengar till siiiiig... Nå, men jag behöver mitt tält och har behövt i två veckor nu?? Det är min sista semestervecka nu också, så kanske dags att göra rätt för sig?!

Jag har inte råd att köpa nytt och jag lär inte se röken av vare sig pengar, tält eller sovsäckar. Skitunge. Förklarade för henne att jag varken är arg eller sur, bara besviken, det är skillnad.
 
Min dotter hart fortfarande inte skickat tältet. Hon har haft fullt upp. Jag förslog att hon swishar mig 400 kr för vad ett nytt tält på Lidl, likadant som det hon har, som är nytt, kostar denna veckan, men det kändes inte populärt, hon behöver ju sina pengar till siiiiig... Nå, men jag behöver mitt tält och har behövt i två veckor nu?? Det är min sista semestervecka nu också, så kanske dags att göra rätt för sig?!

Jag har inte råd att köpa nytt och jag lär inte se röken av vare sig pengar, tält eller sovsäckar. Skitunge. Förklarade för henne att jag varken är arg eller sur, bara besviken, det är skillnad.
Det är inte så att det tar emot att skicka pga att det kostar en slant?
 
Dagens störning har jag ruvat på ett tag. Att översättningen på sociala medier mellan olika språk funkar grymt bra nuförtiden - utom från arabiska. Åtminstone Metas plattformar ger genomgående fullkomligt obegripliga översättningar från arabiska. Är arabiska så unikt i inkonsekvens, kontextberoende, komplexitet eller något annat?
Du måste skoja?! Prova Holländska får du se på obegripligt språk. Dom måste ha en meningsuppbyggnad som strider grovt mot den svenska :meh:
 
Det är inte så att det tar emot att skicka pga att det kostar en slant?
Tältet väger strax under 2,5 kg och jag har föreslagit för henne att bara skicka just det, men ändå fungerar inte det tyvärr. Jag tror det är lite att hon inte tar det på riktigt allvar, det är lite så hon är- det hon gör och ska göra är viktigast i världen så även om hon har lovat mig något så bryter hon det för mamma finns alltid kvar. En besviken mamma är fortfarande mamma, det går över liksom. Det är lite dålig respekt mot mig, vad jag vill och mina behov. Sådär tonårsaktigt på ett sätt.

(Hon jobbar och tjänar några tusenlappar per månad så det är inte så att hon är barskrapad och bara har studiebidrag, utan hon jobbar istället för går gymnasiet)
 
Du måste skoja?! Prova Holländska får du se på obegripligt språk. Dom måste ha en meningsuppbyggnad som strider grovt mot den svenska :meh:

Jag pluggar holländska via Duolingo-appen och tycker faktiskt inte att det är så komplicerat. Om man kan lite svenska, lite tyska och lite engelska så går det ganska bra att både förstå och själv formulera sig. Väldigt kul är det iaf och jag kan verkligen rekommendera Duolingo om man gillar språk och att lära sig nya saker.
 
Jag pluggar holländska via Duolingo-appen och tycker faktiskt inte att det är så komplicerat. Om man kan lite svenska, lite tyska och lite engelska så går det ganska bra att både förstå och själv formulera sig. Väldigt kul är det iaf och jag kan verkligen rekommendera Duolingo om man gillar språk och att lära sig nya saker.
Ja jag förstår bättre när det pratas. Men det skrivna är hopplöst, särskilt när vi skriver om hund och jakt :cautious:
 
Gasade på igår när jag körde om en långsam lastbil. Det pep till och motorlampan lyser. Sjka svänga in till meken som får läsa felkoder.
Bilen går utmärkt. Vill bara veta att jag vågar köra. Har inte råd att laga bil just nu :cry:
Efter övervägande åkte jag till märkesverkstaden för tröst och råd.
De konstaterade att jag kan fortsätta köra bilen och gav mig tid för mer felsökning i mitten av juli.

Besiktning innan sista augusti. Det går ju att åka in och få en tvåa och köra en månad till... Så hinner jag spara ihop mer pengar. :D
 
Efter övervägande åkte jag till märkesverkstaden för tröst och råd.
De konstaterade att jag kan fortsätta köra bilen och gav mig tid för mer felsökning i mitten av juli.

Besiktning innan sista augusti. Det går ju att åka in och få en tvåa och köra en månad till... Så hinner jag spara ihop mer pengar. :D
Jag har fått lära mig att lyser den gul kan man köra vidare men är den röd ska man stanna så fort som möjligt.
Skönt att du kan köra en stund till :)
 
Jag stör mig på att ett helt fantastiskt hus som uppfyller nästan alla våra krav just kom ut på marknaden. Det var länge sedan jag såg ett som var så perfekt på så många sätt. Problemet är bara att vi inte alls är redo att flytta egentligen, vi bestämde oss nyligen för att stanna kvar i nuvarande bostad i åtminstone ett år till, så jag håller mest ett öga öppet för att se hur det rör sig på marknaden. Samtidigt så skulle vi nog kunna få till en flytt om vi verkligen ville, men det skulle bli väldigt hastigt och lustigt... Har lite svårt att släppa det av den anledningen och finner det extremt störigt att huset kom ut NU och inte om typ 6-12 månader :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 617
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 216
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 885
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 692
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp