Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är väl inga bilar som stänger av lysena? Det är väl snarare att förarna inte slagigt på lysena istället?
Om man har på autoläget på nyare bilar så slår de av och på lysena automatiskt. Det vanligaste är att de stänger av helt bakåt och framåt så slår de om till ett sorts dagljus. Så är det bl.a. på min bil.

Boendes i Finland, ett land var man tidigare varit nästintill fanatiska med hur och vilka lampor och lysen som får/måste finnas på en bil (vilket tvingat vissa bilmärken att göra ändringar på vissa bilmodeller om de ska säljas här) så är jag extremt förvånad att det får vara såhär.

Vid vanligt dagsljus är det sällan ett stort problem med bilar utan baklyktor, men automatiken är ju inte så smart att det förstår sig på dimma eller snökaos, så om inte föraren ändrat läge så är det helt mörkt bakåt.
 
Om man har på autoläget på nyare bilar så slår de av och på lysena automatiskt. Det vanligaste är att de stänger av helt bakåt och framåt så slår de om till ett sorts dagljus. Så är det bl.a. på min bil.

Boendes i Finland, ett land var man tidigare varit nästintill fanatiska med hur och vilka lampor och lysen som får/måste finnas på en bil (vilket tvingat vissa bilmärken att göra ändringar på vissa bilmodeller om de ska säljas här) så är jag extremt förvånad att det får vara såhär.

Vid vanligt dagsljus är det sällan ett stort problem med bilar utan baklyktor, men automatiken är ju inte så smart att det förstår sig på dimma eller snökaos, så om inte föraren ändrat läge så är det helt mörkt bakåt.
Att många nya bilar inte automatiskt har på bakljusen vet jag, men nu handlade det om en bil vid möte som jag förstod på inlägget jag svarade på, eller var det någon som kom ikapp en bil i dimman och inte såg den?
 
Att många nya bilar inte automatiskt har på bakljusen vet jag, men nu handlade det om en bil vid möte som jag förstod på inlägget jag svarade på, eller var det någon som kom ikapp en bil i dimman och inte såg den?
Båda är problem. Just idag var det en mötande. Och extra förstärkt av den grå färgen som var som ett kamoflage i blötdimman. Men annars är bristen på bakljus lika störande t.ex. i snörök och vid lågt stående sol.

Egentligen är det väl mest att man alls ändrade på regeln om att alla bilar alltid ska ha ljus på bara för att de här automatbilarna skulle bli tillåtna som är grundstörningen.
Var ju inte som att det var en viktig efterfrågad reform att periodvis få släcka billysena.
 
det finns många som har en inställning där ljuset är på när det är mörkt och av när det är ljust. helt automatiskt. tror att nästan alla modernare bilar har det.
Jag vet inte hur moderna bilar i USA fungerar (förutom Volvo...) men jag hade helt glömt att lysena där inte slås på automatiskt, utan körde ut sent en kväll från en upplyst parkering ... och det var beckmörkt. Inte visste jag var ljusknappen fanns heller. Det blev en stunds panik.... Såg inte vägen framför mig.
 
Jag stör mig på att det är ett så stort projekt att komma utanför dörren just nu. Hunden visar att han behöver gå ut. Till parken är det först en liten gallerhiss där man får köra in vagnen, fälla ner handtagen, tråckla den lite till höger och sen klämma sig in bredvid vilket egentligen är för trångt just nu så gravidmagen tar i mot vagnen. Sen ner, tråckla sig ut och fälla upp handtag, flytta skenorna som ligger bredvid sista trappen ner till porten. Köra ner vagnen i rampen, flytta tillbaks skenorna, gå över gården, upp för ramper igen och så är man i parken. Ungen är för tung att bära på gravidmage och snitt just nu så jag kan inte ta mig ut utan vagnen. Vill bara kunna släppa ut hunden?!? Ni kan vara lugna, maken hemma vilken sekund som helst så går ut då men jag blir galen på det här projektet så fort man ska kissa hunden eller handla. Hade kunnat smita förbi ICA för en timme sen men jag orkar inte fler hissar eller ramper. Skulle handla en sak på Åhléns City igår och det är en station dit för mig men 5 hissar. I söndags tog det 20 min att komma till rätt perrong pga långa barnvagnsköer till varje hiss som tar en vagn i taget…

Längtar till vårt hus nu.
 
Stör mig på att jag helt tappat motivationen på studierna och mitt blivande yrke mestadels för att jag har en allmän svacka i livet, men också för att skolan är så himla oseriös och nivån på utbildningen är så låg. (Och ja jag har påtalat detta för ansvariga, men inget kommer ske under min tid utan enbart för framtida studenter om något alls händer)
 
Vaktmästaren får givetvis inte springa omkring och göra vad som helst i lägenheterna! Är det inte fråga om något akut som tex en plötslig vattenläcka ska du få veta det i god tid innan. Plus att självklart för hen inte använda några av dina saker.
Du menar att Ts ska anmäla vaktmästaren för att den lånade en mugg?
 
Stör mig på vaktmästaren igen!
Sån mage till fräckhet!.

Altandörren stod upplåst så vem som helst hade kunnat gå in, dvs olåst lägenhet, inte ok.
Sen har han använt en av mina muggar att ha kaffe i, som eg inte ens ska va kaffe i. Den stod upp å ner i diskhon, som var ren imorse. Intorkat kaffe i botten på muggen.
Diskhon helt nedsmutsad av något, den va ren imorse.

Jag blev så irriterad och arg, blir bara mer upprörd när killen skrattar åt mig för att jag blir arg. Sa till honom att inte skratta, han ska va på min sida inte vaktmästarens. 😤 😤 😤
Är du helt säker på att det är vaktmästaren som har låst upp, och inte du som har glömt att låsa?
 
Jag stör mig på att det är ett så stort projekt att komma utanför dörren just nu. Hunden visar att han behöver gå ut. Till parken är det först en liten gallerhiss där man får köra in vagnen, fälla ner handtagen, tråckla den lite till höger och sen klämma sig in bredvid vilket egentligen är för trångt just nu så gravidmagen tar i mot vagnen. Sen ner, tråckla sig ut och fälla upp handtag, flytta skenorna som ligger bredvid sista trappen ner till porten. Köra ner vagnen i rampen, flytta tillbaks skenorna, gå över gården, upp för ramper igen och så är man i parken. Ungen är för tung att bära på gravidmage och snitt just nu så jag kan inte ta mig ut utan vagnen. Vill bara kunna släppa ut hunden?!? Ni kan vara lugna, maken hemma vilken sekund som helst så går ut då men jag blir galen på det här projektet så fort man ska kissa hunden eller handla. Hade kunnat smita förbi ICA för en timme sen men jag orkar inte fler hissar eller ramper. Skulle handla en sak på Åhléns City igår och det är en station dit för mig men 5 hissar. I söndags tog det 20 min att komma till rätt perrong pga långa barnvagnsköer till varje hiss som tar en vagn i taget…

Längtar till vårt hus nu.
Ergobabycarrier var min bästa vän under småbarnstiden
Eller kan du se det här framför dig:)
6 månaders i babybjörn fram
2,5 åringen bak i ergon
4, åringen i näven och badpåsen i andra. Buss, tunnelbanan buss till simhallen i rusningstrafik därav ingen vagn
 
Ergobabycarrier var min bästa vän under småbarnstiden
Eller kan du se det här framför dig:)
6 månaders i babybjörn fram
2,5 åringen bak i ergon
4, åringen i näven och badpåsen i andra. Buss, tunnelbanan buss till simhallen i rusningstrafik därav ingen vagn
Det är bra om man läser hela inlägget innan man svarar heja dig ta hand om dig
 
Har äntligen fått tag i veterinären som gorde fel i T's pass.

Han är inte jätteintreserad av att hjälpa till och förslog lösning som inte är tillåten.

Hans andra lösning är en lösning som kostar mig pengar

Mitt förslag till lösning (som kostar han pengar, efterosm han var den som slarvade från början) dissades totalt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 564
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 197
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 040
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp