Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att kollegan tjafsar om när jag "får" börja på morgonen nu när jag är sjukskriven 25%.
Mina arbetsuppgifter är inte tidskänsliga. Kan göra dom när som på dygnet om så vore.
Jag vill börja en timme tidigare för att få komma hem tidigare och hinna vila efter jobbet.
"Du gör ingen större nytta mellan 7-8"
Nä men i såfall göra jag ingen nytta mellan 8-9 heller, jag har skitsvårt komma igång iom min utbrändhet iallafall oavsett vad klockan är :banghead:
 
Att kollegan tjafsar om när jag "får" börja på morgonen nu när jag är sjukskriven 25%.
Mina arbetsuppgifter är inte tidskänsliga. Kan göra dom när som på dygnet om så vore.
Jag vill börja en timme tidigare för att få komma hem tidigare och hinna vila efter jobbet.
"Du gör ingen större nytta mellan 7-8"
Nä men i såfall göra jag ingen nytta mellan 8-9 heller, jag har skitsvårt komma igång iom min utbrändhet iallafall oavsett vad klockan är :banghead:
Det där skulle jag definitivt ta upp med chefen.
Det är inget kollegan ska kommentera över huvud taget.
 
Att paketet som skickades med Schenker i fredags inte kommer till mig förrän på torsdag eftermiddag... :meh: Det finns på ort 6 mil härifrån idag, men jag tänker inte åka dit och hämta. Av någon anledning hade avsändaren bokat hemleverans och det betyder att den tidigaste tiden jag kan få paketet är på torsdag kl 13-16. Varför, varför skickade de inte bara till ombud..... :down:

@Lillgrådis Jag beklagar att du får vänta så länge på din bok....
 
Jag vet inte om ni minns nya kollegan som moffade i sig knäckebröd och åt upp i princip all frukt så ingen annan fick någon frukt. Trots att han sagt att han inte äter frukost och lunch för han inte är hungrig på dagarna, och tycker att det är "jobbigt" att fixa matlåda.
Jag gick emot min störning på detta och har väntat på löning, då jag fick en liten misstanke om att kollegan faktiskt inte hade några pengar alls.
Dock har det mer och mer krupit fram att hen inte fixar matlåda för att hen inte har råd pga dyra elektronikköp. Samt att hen inte orkar städa i köket för att kunna laga mat.

Nu har löning anlänt och kollegan fortsätter äta sig mätt på frukt och knäcke som erbjuds som en mellis för anställda, vilket gör att man inte kan få tag i frukt om man behöver mellis - för den är uppäten.
Hade tänkt prata med chefen ändå men nu idag såg jag att kollegan för det första tog för sig av mitt tuggummi i smyg, och sedan tog av min handkräm mitt framför näsan på mig :eek:
Höll på att smälla av och sa typ "Tar du av min handkräm?!" och fick svaret "Ja alltså jag har hemma också som jag glömmer att ta med mig" :confused:

Nu stör jag ihjäl mig igen. Ska omgående prata med chefen.
 
Jag vet inte om ni minns nya kollegan som moffade i sig knäckebröd och åt upp i princip all frukt så ingen annan fick någon frukt. Trots att han sagt att han inte äter frukost och lunch för han inte är hungrig på dagarna, och tycker att det är "jobbigt" att fixa matlåda.
Jag gick emot min störning på detta och har väntat på löning, då jag fick en liten misstanke om att kollegan faktiskt inte hade några pengar alls.
Dock har det mer och mer krupit fram att hen inte fixar matlåda för att hen inte har råd pga dyra elektronikköp. Samt att hen inte orkar städa i köket för att kunna laga mat.

Nu har löning anlänt och kollegan fortsätter äta sig mätt på frukt och knäcke som erbjuds som en mellis för anställda, vilket gör att man inte kan få tag i frukt om man behöver mellis - för den är uppäten.
Hade tänkt prata med chefen ändå men nu idag såg jag att kollegan för det första tog för sig av mitt tuggummi i smyg, och sedan tog av min handkräm mitt framför näsan på mig :eek:
Höll på att smälla av och sa typ "Tar du av min handkräm?!" och fick svaret "Ja alltså jag har hemma också som jag glömmer att ta med mig" :confused:

Nu stör jag ihjäl mig igen. Ska omgående prata med chefen.

Jävla kräk helt ärligt. Oavsett anledning så FRÅGAR en innan en tar något av någon annan :mad:
 
Jag vet inte om ni minns nya kollegan som moffade i sig knäckebröd och åt upp i princip all frukt så ingen annan fick någon frukt. Trots att han sagt att han inte äter frukost och lunch för han inte är hungrig på dagarna, och tycker att det är "jobbigt" att fixa matlåda.
Jag gick emot min störning på detta och har väntat på löning, då jag fick en liten misstanke om att kollegan faktiskt inte hade några pengar alls.
Dock har det mer och mer krupit fram att hen inte fixar matlåda för att hen inte har råd pga dyra elektronikköp. Samt att hen inte orkar städa i köket för att kunna laga mat.

Nu har löning anlänt och kollegan fortsätter äta sig mätt på frukt och knäcke som erbjuds som en mellis för anställda, vilket gör att man inte kan få tag i frukt om man behöver mellis - för den är uppäten.
Hade tänkt prata med chefen ändå men nu idag såg jag att kollegan för det första tog för sig av mitt tuggummi i smyg, och sedan tog av min handkräm mitt framför näsan på mig :eek:
Höll på att smälla av och sa typ "Tar du av min handkräm?!" och fick svaret "Ja alltså jag har hemma också som jag glömmer att ta med mig" :confused:

Nu stör jag ihjäl mig igen. Ska omgående prata med chefen.
Bäst att förtydliga att jag gillar för att du ska prata med chefen. Sånt är inte ok.
 
Jävla kräk helt ärligt. Oavsett anledning så FRÅGAR en innan en tar något av någon annan :mad:
Ja! Hade hen frågat hade jag ju glatt delat med mig. Är inte direkt sniken eller missunnsam. Men jag tål inte när folk bara tar!
Jag och andra kollegan har okejat varandra att man kan ta varandras tuggummi om man har slut och det händer även att vi äter varandras matlådor.
Funderar på om nya kollegan sett gamla ta av mitt tuggummi och därför trott att det var ok för alla?
Fast det är nog bara min snälla hjärna som försöker vända om allt :banghead:
 
Stör mig på vaktmästaren igen!
Sån mage till fräckhet!.

Altandörren stod upplåst så vem som helst hade kunnat gå in, dvs olåst lägenhet, inte ok.
Sen har han använt en av mina muggar att ha kaffe i, som eg inte ens ska va kaffe i. Den stod upp å ner i diskhon, som var ren imorse. Intorkat kaffe i botten på muggen.
Diskhon helt nedsmutsad av något, den va ren imorse.

Jag blev så irriterad och arg, blir bara mer upprörd när killen skrattar åt mig för att jag blir arg. Sa till honom att inte skratta, han ska va på min sida inte vaktmästarens. 😤 😤 😤
 
Stör mig på vaktmästaren igen!
Sån mage till fräckhet!.

Altandörren stod upplåst så vem som helst hade kunnat gå in, dvs olåst lägenhet, inte ok.
Sen har han använt en av mina muggar att ha kaffe i, som eg inte ens ska va kaffe i. Den stod upp å ner i diskhon, som var ren imorse. Intorkat kaffe i botten på muggen.
Diskhon helt nedsmutsad av något, den va ren imorse.

Jag blev så irriterad och arg, blir bara mer upprörd när killen skrattar åt mig för att jag blir arg. Sa till honom att inte skratta, han ska va på min sida inte vaktmästarens. 😤 😤 😤

Din partner verkar vara helt clueless (och ofta empatilös). En normalfungerande människa blir självklart upprörd över något sådant. Plus att jag hade upplyst värden att händer det igen så polisanmäler jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 558
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 195
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 039
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp