Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att några ungar tycker det är skitkul att knacka på ytterdörren och springa iväg. Tänker inte öppna för jag hör hur de springer iväg också. Tur att de inte upptäckt att vi har ringklocka... försöker faktiskt plugga om Hjärnan och nervsystemet här inför tentan nu i veckan. Skitkuuul. Aja, bara att ignorera dem så inser de väl att det inte är så roligt längre när ingen faktiskt bryr sig om att öppna dörren och titta ut.
Jag lider med dig! Vi hade så för ett drygt år sedan. De ringde på hela tiden och sprang iväg. Om man öppnade kunde man höra hur dom fnittrade längre ned i trapphuset. Sedan tog vi bort ringklockan. Då upphörde det ett tag, men sedan började dom rycka i handtaget istället och ofta sent på kvällen.
Riktigt störigt, framförallt eftersom jag inte visste var barnen hör hemma så jag visste liksom inte vilken förälder jag skulle prata med.
Det slutade tack och lov till slut och nu var det länge sedan.
 
Stör mig så in i norden att jag missade en gammal frukt framme (som gömt sig halvt under fruktskålen) så nu svämmar det över av bananflugor i köket :arghh:.
Har fångat en hel drös på flugpapper och nu satt ut ättika/honung/diskmedelsfällor också.
Det kan fungera att dammsuga upp dem. Sen tar du snabbt och tejpar igen dammsugarpåsen och går och slänger den.

Om jag bara har lite bananflugor brukar jag lägga bananskal eller äpple/päronskrutt i en påse och knyta igen så det blir ett litet hål öppet. Sen får den stå över natten så de lurar in dit. På morgonen smyger jag fram och kniper igen öppningen, knyter påsen och går och slänger den.
Vinägerfällor och sånt brukar ju ta så lång tid.
 
Det kan fungera att dammsuga upp dem. Sen tar du snabbt och tejpar igen dammsugarpåsen och går och slänger den.

Om jag bara har lite bananflugor brukar jag lägga bananskal eller äpple/päronskrutt i en påse och knyta igen så det blir ett litet hål öppet. Sen får den stå över natten så de lurar in dit. På morgonen smyger jag fram och kniper igen öppningen, knyter påsen och går och slänger den.
Vinägerfällor och sånt brukar ju ta så lång tid.
Ibland blir det riktigt kul när man läser ett inlägg och sen inlägget därpå som man tror är ett svar på första inlägget. Man sonika dammsuger upp ungarna som är och rycker i dörrhandtaget och tejpar ihop påsen och slänger den. Häpp. Problemet löst 😂
 
Folk som går ut med yxa i andras skog för att bara förstöra. 🤬
 

Bifogade filer

  • AF784CC5-DDAC-4AC5-B478-CC861444F4DF.jpeg
    AF784CC5-DDAC-4AC5-B478-CC861444F4DF.jpeg
    574,7 KB · Visningar: 73
Jag lider med dig! Vi hade så för ett drygt år sedan. De ringde på hela tiden och sprang iväg. Om man öppnade kunde man höra hur dom fnittrade längre ned i trapphuset. Sedan tog vi bort ringklockan. Då upphörde det ett tag, men sedan började dom rycka i handtaget istället och ofta sent på kvällen.
Riktigt störigt, framförallt eftersom jag inte visste var barnen hör hemma så jag visste liksom inte vilken förälder jag skulle prata med.
Det slutade tack och lov till slut och nu var det länge sedan.
Då hade jag lämnat dörren olåst och sen kollat när de försökte fly dobbisen som kommer flygande 👹
 
Var i landet händer det här?
Roslagen, Stockholms län.

Trädet som inte var fällt är en stor tall och de har huggit på ca 1 m höjd. De andra stubbarna är 0,5 - 0,7 m höga. :mad:

Pratade med grannen i em över en fika och frågade om jag fick ta granen och släpa iväg till hästarna så de får något att roa sig med. Han kommer att göra en polisanmälan i morgon, inte för att det kommer ge något men iaf få det dokumenterat. En telefonstolpe hade även fått några yxhugg men inte så mycket, syns från vägen om någon hugger i den så det var väl därför de gått in i skogen istället.

Jag såg en bil förra veckan när jag åkte till jobbet som hade backat upp bland träden via en liten traktorväg, ser jag den någon fler gång ska jag ställa mig i vägen och kliva ur för att se vad de gör samt ringa grannen så han kan komma. Finns som ingen anledning att backa in bland träden, det finns en parkeringsficka om man letar svamp.
 
Roslagen, Stockholms län.

Trädet som inte var fällt är en stor tall och de har huggit på ca 1 m höjd. De andra stubbarna är 0,5 - 0,7 m höga. :mad:

Pratade med grannen i em över en fika och frågade om jag fick ta granen och släpa iväg till hästarna så de får något att roa sig med. Han kommer att göra en polisanmälan i morgon, inte för att det kommer ge något men iaf få det dokumenterat. En telefonstolpe hade även fått några yxhugg men inte så mycket, syns från vägen om någon hugger i den så det var väl därför de gått in i skogen istället.

Jag såg en bil förra veckan när jag åkte till jobbet som hade backat upp bland träden via en liten traktorväg, ser jag den någon fler gång ska jag ställa mig i vägen och kliva ur för att se vad de gör samt ringa grannen så han kan komma. Finns som ingen anledning att backa in bland träden, det finns en parkeringsficka om man letar svamp.
Jättebra att ni dokumenterar ordentligt och anmäler. Man vet aldrig.
 
Stör mig på att jag stör mig på en sak som det inte är PK att ogilla.
Men jag kan inte förhålla mig neutral. Det bara inte går. Det irriterar mig så till den milda grad.
(lugn - det är inget bland diskrimineringsgrunderna...) :banghead:
 
Roslagen, Stockholms län.

Trädet som inte var fällt är en stor tall och de har huggit på ca 1 m höjd. De andra stubbarna är 0,5 - 0,7 m höga. :mad:

Pratade med grannen i em över en fika och frågade om jag fick ta granen och släpa iväg till hästarna så de får något att roa sig med. Han kommer att göra en polisanmälan i morgon, inte för att det kommer ge något men iaf få det dokumenterat. En telefonstolpe hade även fått några yxhugg men inte så mycket, syns från vägen om någon hugger i den så det var väl därför de gått in i skogen istället.

Jag såg en bil förra veckan när jag åkte till jobbet som hade backat upp bland träden via en liten traktorväg, ser jag den någon fler gång ska jag ställa mig i vägen och kliva ur för att se vad de gör samt ringa grannen så han kan komma. Finns som ingen anledning att backa in bland träden, det finns en parkeringsficka om man letar svamp.
Ta regnummer med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 541
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 193
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 034
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp