Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vanlig svensk kyckling tror jag att är mycket liten risk. Såklart ska man vara noga, men jag skulle inte vara ett dugg orolig.
Just campylobacter har påvisats i ganska hög förekomst i färsk svensk kyckling (vilket det här var). Upp till var femte slaktad i vissa undersökningar, 2017 tex var det rejält många fall. Campylobacter ger ju desutom otrevliga symtom. Salmonella är jag inte orolig för.
 
Ägglossningsdags och med det en ny omgång pmds.
Vill för tillfället mest skjuta mig i huvudet till skillnad från de en miljon gångerna jag velat slå någon på käften idag.
Känner mig dessutom totalt dissad av den enda person jag egentligen vill ha kontakt med för att det är tyst från hans håll. Jag skulle ju kunna höra av mig själv men då känner jag mig jobbig som fan istället och rädslan för att skrämma bort honom är påtaglig. Samtidigt vet jag att jag är helt orimlig så då känner jag mig dum som fan också. Samtidigt tycker jag att det lik förbannat är rimligt då han känner till min pmds och att jag reagerade dåligt på hur vår helg slutade men då kommer tvivlet på mig själv istället blandat med just känslan av att vara dissad och att han inte bryr sig om mig alls egentligen. I just can't win.

Alltså jag är inte så pricksäker så om någon annan skulle kunna skjuta mig i huvudet vore det toppen. Under tiden ska jag sova på soffan för att inte råka begå ett mord pga irritation över den blotta existensen av en annan (fel) människa i min lägenhet.
 
Blä. Jag ska boka in besiktning men drar på det. Jag har ingen lust, för det blir säkert dyrt efteråt.
Jag har en 16 år gammal bil och trodde jag skulle få en rad 2or på besiktningen men den gick faktiskt igenom utan anmärkning. Jag tror iof att de är extra "snälla" just nu eftersom besiktningarna ska gå så snabbt då man måste stå utomhus och vänta. Jag var på en av de största besiktningsfirmorna och det tog nog max 10 min att göra hela besiktningen inkl körtestet, så snabbt går det aldrig annars.
 
Jag har en 16 år gammal bil och trodde jag skulle få en rad 2or på besiktningen men den gick faktiskt igenom utan anmärkning. Jag tror iof att de är extra "snälla" just nu eftersom besiktningarna ska gå så snabbt då man måste stå utomhus och vänta. Jag var på en av de största besiktningsfirmorna och det tog nog max 10 min att göra hela besiktningen inkl körtestet, så snabbt går det aldrig annars.
Stå ute och vänta? Här funkar det precis som vanligt, förutom att de vill att man kommer ensam och håller avstånd.
 
Stå ute och vänta? Här funkar det precis som vanligt, förutom att de vill att man kommer ensam och håller avstånd.
På den stationen jag var på i januari skulle man stå utomhus på en angiven plats och vänta tills de körde ut bilen till en. Man fick inte ens köra in den i hallen själv utan de hämtade den på parkeringen. Det var bara en person åt gången som fick vistas inne i besöksrummet där man anmäler att man är på plats så där inne gick det inte att sitta heller.
 
Jag har en 16 år gammal bil och trodde jag skulle få en rad 2or på besiktningen men den gick faktiskt igenom utan anmärkning. Jag tror iof att de är extra "snälla" just nu eftersom besiktningarna ska gå så snabbt då man måste stå utomhus och vänta. Jag var på en av de största besiktningsfirmorna och det tog nog max 10 min att göra hela besiktningen inkl körtestet, så snabbt går det aldrig annars.
Min är 15, så det brukar ju ofta vara något de hittar. Och sen ska den in på service efter besiktningen också.

När jag besiktigade förra våren så fick jag koma in, men inte gå med dem och peppra dem med frågor under tiden som jag brukar göra.
 
På den stationen jag var på i januari skulle man stå utomhus på en angiven plats och vänta tills de körde ut bilen till en. Man fick inte ens köra in den i hallen själv utan de hämtade den på parkeringen. Det var bara en person åt gången som fick vistas inne i besöksrummet där man anmäler att man är på plats så där inne gick det inte att sitta heller.
Konstigt att det är så olika regler. Jag använder mig av Besikta. Kanske skiljer mellan de olika företagen?
 
Kan så vara... men lokala Besikta skyr jag som pesten (de fick tillståndet indraget och bytte sedan kedja till Besikta). Bilprovningen bojkottar jag också, de är så sjukt otrevliga på lokala stationen.
Oj, jag är strikt trogen Bilprovningen här för de är så otroligt duktiga och trevliga och hjälpsamma...

Brukar alltid visa och förklara alla fel och massa andra nyttiga saker. Har varit ner i gropen för att själv se en gång. Vrider lite i smyg på strålkastarinställningarna för att kunna godkänna. Ger allmänna tips om saker som inte ens ingår i kontrollen. (beror iofs lite på hur de har med tid på schemat) En av dem som alltid visslar medan han går och knackar.

Kommer bli jättebesviken om jag inte får komma in när jag ska dit.
 
Stör mig lite på sambon just nu som gnäller att han är hungrig men "vi har ingen mat hemma".

Rättelse: Hela frysen är full med mat, i kylen finns det ägg, ost, smör, mjölk, lite överblivna kalla kokta potatisar, sill, grönsaker och säkert något mer jag glömt. I skafferiet finns det massor med pasta, nudlar, konserver, knäckebröd och flingor. Det heter inte att vi inte har någon mat hemma, det heter "jag är för lat för att göra något som tar mer än 2 min i micron"... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
95 528
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 856
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 452
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 457
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp