Nej inte husläkaren- jag beställde
från Hobbex!
På psykiateiska kliniken. flera läkare, psykolog. Massa insamling av formulär, anhörig intervjuer + journalant. från 12 år tillbaka. utredningen initierades av sjuksköterskan som sköter min medecinering (lithium).
Det finns kuratorer. de är flera stycken. jag visste inte att de skötte sånt. jag ska fråga.
kan ju vara så att det inte kom upp eftersom jag har min man och de vet stt han redan sköter såna kontakter..
Dum fråga men ... när du skriver hjälp med trx disk, är det tänkt att personen ska komma och diska ÅT dig eller hitta på sätt för att underlätta för dig?
Svarar dig allmänt nu.
LSS är en väldigt fyrkantig och snäv lag, den enda insatsen som låter aktuell är Råd och stöd. Det kan ges som samtal med kurator tex. I det län där jag jobbar är det landstinget som ansvarar för den insatsen eftersom det är dom som har den kompetensen.
Boendestöd låter ju som många säger som passande. Det som är utmärkande för boendestöd är att det är just ett stöd, inte "göra åt". Pushning och problemlösning! Hos oss är vi petiga med att boedestöd inte jobbar med stöd i själva föräldraskapet, men däremot tex hushållssysslor. Men det är säkert olika i olika kommuner.
Kontakta en biståndshandläggare! Lycka till!