Stockholms! Vilka ska dit?

Sv: Stockholms! Vilka ska dit?

Du borde vara jätte trött.
Bums i säng med dig, så du orkar imorgon!

Jag har iaf duschat nu, det var skönt. Imorgon väntar en dag på jobbet igen.
Underbart :smirk: Hade hellre varit en dag på en tävlingsplats.

Knoppade inte Chris åt dig :D :angel:

Det kommer säkert gå bra imorgon :bump:

Jadu, jag vet också på ett ungefär men har ingen lust att komma för sent och stressa bara för att de inte publicerat listorna som de faktiskt sagt att de ska.

Jag har från säker källa fätt höra att de fått problem med dataprogrammet, det där bra dataprogrammet ni vet:angel:
Så det blir nog tyvärr inga startlistor på ett tag

Jag har från säker källa fätt höra att de fått problem med dataprogrammet, det där bra dataprogrammet ni vet:angel:

Hahah, detta börjar nästan bli komiskt. Jag har startat tre fälttävlan i hela mitt liv. ALL har fått "problem med dataprogrammet" på lördagen och inte kunnat lägga ut startlistor inför terrängen på söndagen... ;)

Tack Murray för att jag fick träffa dig och Sigge :love:
Synd att jag missade din ritt på Lasse men jul att det gick bra :D ..super kul att Sigge ligger 3a, kommer dock inte att se terrängen då det är en spännande klass på DRK som jag 'måste' se på.

Cronis: femtielva var det inte alls! :p tänkte bara ha avlagt en rapport ang. Jan Brinks clinic på DRK men sak samma ra :mad:

Senast ändrad:

Då vet jag vem du är. Delvis red vi fram till dressyren samtidigt och sen gick jag förbi dig efter hoppningen när du red dressyren och min häst skrek väldigt vackert, minns att jag undrade om jag nästan störde/skrämde din häst för hans gaperi.

Då vet jag vem du är. Delvis red vi fram till dressyren samtidigt och sen gick jag förbi dig efter hoppningen när du red dressyren och min häst skrek väldigt vackert, minns att jag undrade om jag nästan störde/skrämde din häst för hans gaperi.

Hur gick det för dig? var du felfri i hopnningen?

Jag hörde inte att din häst skrek ;) Tror inte pållen min brydde sig så mkt heller. Han var som en bomb igår och rädd för allting. Höll på att sticka med mig när vi skulle öka galoppen på framridningen. :crazy:
Precis när vi skulle in på banan får han för sig at en gråvit fluffig hund med massa päls var ett monster!!
Så dressyren blev otroligt spänd, men jag är faktiskt nöjd. Oftast tycker han dressyr är aptråkigt, blir lång, seg och framtung. Nu gick han lite mer som en stjärnkikare ibland men pinnade iaf på. :bow:Fick en sjua på mellangaloppen och det har vi då aldrig fått.
Hoppningen var han kanon i, bjöd på lite väl bara, men otroligt roligt att rida på gröna banan! Fick ett bakbensfel där vi hoppade av typ 3 meter före en oxer och inte räckte över med bakbenen.
Jag är nöjd med dagen!

Har dock fortfarande respekt för spetsen. :D Sen även det smala hindret med gransris efter trappan kan nog vara knepigt.
Tänkte prova rida med luva på pållen idag, för att få han att fokusera mer på mig och inte allt runtomkring.
Har ju varit diskussioner här på forumet huruvida man får ha det eller ej, men man får väl det kom vi fram till?
Har iaf sett folk rida med luva... :cool:

Typiskt hästfolk att skylla SBT på dataprogrammet. OM det är fel på programmet fixas det snabbt men SBT ställer alltid till det. :devil:

*kl*
Ny har iaf startlistorna kommit!

Oj, såg att jag faktiskt ligger femma, även med ett nedslag i hoppningen. Vad kul! Fast jag brukar rasa ner till sist efter terrängen, heheh.

Jag kan ju skvallra lite, finaste finaste Sigge & Murray blev 2a. Sigge är min favvo. :love:

Jag kan ju skvallra lite, finaste finaste Sigge & Murray blev 2a. Sigge är min favvo. :love:

Åh jag hänger på för till min stora förtret (*skratt*) så VANN den lilla bruna Norrlandshästen debutanten....snälla 08-or, HUR kunde ni bli spöade av en NORDlänning???:eek:

Jamen då vet jag ju vem du är :p Jag red en hög brun, ganska spinkig häst :p

Kom fyra idag :D Är jäääättenöjd, det var bara andra debutanten för oss, och han gick skitbra i terrängen, kunde inte gått bättre!

:love::bow:

Jag är iaf jättenöjd med min dag och mina hästar. Lasse var så taggag så att han stod och skakade när vi kom fram och man blir ju gråhårig av att hantera honom :crazy:. Sigge tuffade runt terrängen och var knappt svettig när han kom i mål, som sagt 2:a i klass 1. Lasse svettades som en gris innan jag ens suttit upp ;). Felfri i terrängen, dock lite långsam. Tittade lite men kändes mest som att han tittade för att han ville/kunde och inte för att han inte tänkt hoppa. Så han slutade 6:a i klass 2. Mamma råkade filma allt mellan himmel och jord utom Lasses terräng eftersom hon tryckte av när hon skulle tryckt på. Så ingen film. Kanske lite från gårdagens dressyr.
Men summan av det hela är att Lasse mognat väldigt mycket och det känns jätteskönt och bettbytet på Sigge var prima.

Men alltså hederspriserna?! En bok om de 10 (eller 20??) bästa matsvamparna, kan ju vara bra om jag tänkt sluta med ridsport och byta hobby. Eller varför inte en kålrotsrivare.

Senast ändrad:

Hur gick det för dig? var du felfri i hopnningen?

Hade två ner med båda. Lasse verkade tycka att det var för långt (hoppar bra på oxrar och där han får ta i lite men inte de lägsta) och Sigge river ofta och gärna, så två ner är inget ovanligt.

Jamen då vet jag ju vem du är :p Jag red en hög brun, ganska spinkig häst :p

Kom fyra idag :D Är jäääättenöjd, det var bara andra debutanten för oss, och han gick skitbra i terrängen, kunde inte gått bättre!

Ja, jag kom ju femma :D så jag vet vem du är oxå:banana:
Grattis!

Jag är så nöjd som man kan bli. Hästen bestämde sig helt plötsligt för att gå som en klocka på i princip alla hinder. Vår första felfria terräng, grymt roligt!!

:love::bow:

Men alltså hederspriserna?! En bok om de 10 (eller 20??) bästa matsvamparna, kan ju vara bra om jag tänkt sluta med ridsport och byta hobby. Eller varför inte en kålrotsrivare.

haha, ja hederspriserna var ju värdelösa. Jag fick en tandborste, en handuk och en gräsligt ful klocka med plastarmband!!
:crazy: Rosetten var ju fin iaf :D

Men du red ju klass 3, jag red klass 2. 5:an i min klass känner jag sen tidigare, visserligen är det också en fux men nej, inte du :p

Tack Christian! :bow:

Vad roligt att det gick så bra! Samma här, vår första felfria terräng :D

Och jag håller med om hederspriserna, skitskumma :p jag fick en smörkniv, en apelsinskalare (tror jag?), en uppblåsbar kudde, en ful liten necessär-liknande sak och en klocka med plastarmband som är alldeles för stor :p

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 365
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar