Stoägarföreningen ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Jag har en fråga... Är det någon som vet vart stoägarföreningen tog vägen ? :confused: Dom hade en egen hemsida på nätet som man kunde gå in på. Föreningen var precis nybildad men nu verkar det som att föreningen inte existerar längre...Fanns det inget behov av en sådan här förening eller ?

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Sv: Stoägarföreningen ?

Är det ingen som vet något ?? :confused: Lite ovanligt för att vara här på Bukefalos :D

Helen :p

Ingen aning, faktiskt. Jag vet att nån därifrån var och presenterade föreningen på seminveterinär kursen på Solvalla förra hösten.
Nu är jag hingstägare, och jag fick uppfattningen att de betraktade oss som lurendrejare som BARA var ute efter deras pengar, och då tar i alla fall jag illa upp.
Tror dom skulle ha mer framgång om dom hade en trevlig attityd i sin framtoning.
Visst kan ett behov finnas (?) av en sån förening, men då för att arbeta MED hingst/seminstationer och inte MOT.

Jamen det är ju precis det jag efterlyser... :D
Jag tycker att vi i den svenska sporthästaveln idag har behov av en stoägarförening som kan bevaka stoägarnas rättigheter på ett fint och konstruktivt sätt så att den svenska sporthästaveln utvecklas. :d Jag tror tom att det skulle gå att samarbeta mkt med hingsthållarföreningen då vi egentligen kämpar mot samma mål ;) .

Tycker samtidigt att det är stor synd och skam om det nu var på det viset att man gick ut och var stor i truten :mad: istället för att få igång något konstruktivt.

Men kan inte det arbetet skötas inom ASVH, om du nu enbart tänker på "halvblodsavel".
Måste det finnas speciella föreningar för varje enskilt behov?
Är det inte i såfall bättre att en kommitte inom ASVH?

Jo egentligen så skulle det skötas av ASVH. Men jag tycker att man allt för ofta får höra att dem är en förening utan ekonomiska resurser, det kan ju så vara. Därigenom så blir det ju även svårt att få dem att kämpa för oss stoägare och tillvarata våra intressen.

Helen

Men Stoägareföreningen har ju inte med enbart halvblod att göra. Det ska ju vara en förening för STO-ägare inte för HBL-stoägare. ASVH har nog tillräckligt att göra som det är...i så fall skulle det väl vara SH, som har hand om alla raser.

Jag tycker Stoägarföreningen är en bra idé, men jag har ingen aning om vad som hänt. Visste inte ens att de varit stora i korken? Inte bara så att det uppfattades så av hingstägarna, för att någon öht försökte ta stoägarnas intresse under sina vingar?

Francess " Visste inte ens att de varit stora i korken? Inte bara så att det uppfattades så av hingstägarna, för att någon öht försökte ta stoägarnas intresse under sina vingar? "

Vet egentligen inte hur det var med detta utan hade bara en fundering på vart föreningen tog vägen och om inte behovet fanns ?

Förhoppningsvis dyker de snart upp igen! De kan ju inte bara försvinna i tomma luften tycker man.

Det fanns för några år sedan en förening som hette Stoägarföreningen. Någonstans i röran hemma har jag en folder från dem, men den hittar jag inte just nu.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 433
Senast: monster1
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 637
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar