Sto i bedrövligt skick efter semin!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anonymt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 305
  • Visningar Visningar 54 469
Sv: Sto i bedrövligt skick efter semin!

Nu har jag äntligen fått besked och hon ÄR fortfarande dräktig! Gissa om jag är glad???? :rofl:

Nytagen bild - av naturliga skäl fortfarande omusklad så nacken ser ganska tråkig ut och hållningen är väl inte den snyggaste just på bilden men HULLET är helt okej! :)

DSC_0181r.jpg

DSC_0203.jpg

Ett minne blott...

DSC_0029m.jpg

DSC_0034.jpg

Har följt tråden men inte skrivit förut ,men vad fint såret har läkt och vad kul att din flicka fortfarande är dräktig och att hon börjar lägga hull .

Lycka till Mia

Men vad roligt att höra!! GRATTIS!! När är beräknad nedkomst?

Härligt att det gick bra med veterinären också. :)

Tack allihop! Man känner ju alltid glädje när dräktighetskollen visar positivt men i det här fallet var faktiskt glädjen mångdubbel! :p
Hon är beräknad att föla 25 april.

du måste ju fortsätta att uppdatera i tråden hela vägen så att säga :p
För min del kommer ni bli en typisk följa-tråd... kommer logga in å kolla innan fölning å undra vaaarför du inte har skrivit på flera tiiimmmaaar :eek: :D

Hahaha, självklart! Det blir till att flytta ut datorn i stallet och ge direktrapporter dygnet runt när det närmar sig! :D;)

Jag vill verkligen tacka alla som följt tråden och peppat hela vägen! Underbart att det finns så många där ute som bryr sig! :bow::bow:

Sen måste jag bara berätta att ägarna till hingsten har varit helt fantastiska! Dom har inte på något sätt varit ansvariga för det som hänt men har ändå inte velat ha betalt förrän dom sett att hon fortfarande var dräktig nu på den här kontrollen. Dom erbjöd sig till och med att vänta ytterligare och ta levande föl-avgift istället trots att det brukar vara slutbetalning efter 90-dagarskollen.

Fast där kände jag att jag ville betala nu eftersom det dels inte är deras fel och sen löper hon nu inte större risk än något annat sto att kasta. Men bara gesten liksom - så himla goa! :love::bow:

Så härligt att se att hon blivit så mycket finare!! Vilka fantastiska hingstägare dessutom!

jag tycker det är förbannat dåligt oavsett vilken station märrarna åker till!
Vi ska inte nämna namn för det kan drabba oss i slutändan i negativ mening.
Men all förbannelse till de ställen som förstör våra djur på detta vis!
Jag har sagt till mina hästvänner vilket ställe/station det rör sig om och de ska inte heller ta sina ston dit.
Tyvärr finns det många ston som ej ännu varit på station förut och tyvärr inte heller ägarna då de tror att
hästen kommer få det bra?
Tur har de om de får hem hästen i förväntat skick dvs. fet och fin och dräktig kanske till och med lite bortskämd men då vet man att de haft det bra iaf.
Skam för dom som inte tar sitt ansvar!
de borde inte ens få kalla sig djurmänniska!
På det stället jag hade mina märrar var den ena ansvariga......... gissa en gång.........................
VETERINÄR! fy F*N!

nej jag hamnade rätt iaf tror jag?
Det var menat att svara till anonym som lagt ut de hemska bilderna

Uppdaterar med några bilder. Någon som känner igen den här tjocka damen? :idea:

DSC_0030r.jpg

DSC_0067r.jpg

DSC_0054r.jpg

DSC_0071r.jpg

Jag kommer ihåg att jag följde din tråd och förfärades över bilderna och hur hon behandlats.

Men helt underbart att hon lagt på sig så mycket och ser lycklig och glad ut :)

På tjocken?

Åh, vad skönt att se henne så här!

Bara 1.5 månad kvar på din väntan, hoppas verkligen att det blir en fantastisk fölunge efter allt ni har gått igenom.

Vad fin hon ser ut nu, riktigt bra jobbat! :bow:
Lycka till med fölningen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka