Sto i bedrövligt skick efter semin!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anonymt
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sto i bedrövligt skick efter semin!

I "normala" fall finns det ju egentligen ingen anledning att låta stoet stå kvar någon längre tid på stationen. Jag har alltid tidigare haft naturlig betäckning på mina ston och tagit hem dom direkt efter betäckning. Sen gör vet ultraljud här hemma på 16 dagar.

Här är ett par bilder på lilla sötgrisen som numera kaxar upp sig ordentligt och motionerar morsan hela dagarna igenom. Stoet har fullt upp men älskar sin roll som mamma - har nog aldrig sett en stoltare mor! :D

DSC_0010r-2.jpg

DSC_0004li.jpg

Jösses vilken snygging:love: Nu ser också modern betydligt piggare ut;)
Nej, du har rätt. Såg också att jag skrivit ett litet fel. Det var 2008 vi betäckte:angel: och meningen var ju att vi skulle fått hem henne efter förhoppningsvis en vecka. Men enligt ultraljudet tog hon sig inte, utan blev kvar ytterligare 6 1/2 vecka till... Dock visade det sig i slutändan att hon visst tagit sig, för fölet föddes fullgånget 23 dygn "för tidigt":angel:
Men jag kan knappast beskylla vet för det lilla misstaget, då stoet "brunstade "hela dräktigheten sedan. Ngn form av nymfomani tror jag..

Men nu ska vi iväg med ett annat sto, som är ÄNNU knepigare, så det gäller att tänka till. Vill inte ha hem ännu en sargad häst... Vissa skälsliga sår tycks inte läka, när de upplevt något trauma.

Men lycka till, med den lilla!!!

Nu har vi varit på "studiebesök" på en liten lagom seminstation i lugn miljö, och jag berättade om vår oro, och det hela har löst sig till det bästa, tror jag.. Vi ska lämna på nästa brunst och då får hon gå i egen beteshage tillsammans med sin bästa kompis som får följa med :idea:, (vår lilla shettis som alltid reser med henne annars på tävlingar:D och vetrinärundersökningar mm.)

Och sedan får hon komma hem igen, tills det är dags att göra det första ultraljudet, så nu hoppas vi på att hon "tar sig".
Tack för rådet, det är bra att våga fråga ibland:)

Wow, vilket resultat av denna sorgliga händelse. Grattis
Har själv ett sto som stod på sydsvergies största seminstation
och hon fick värdens muskelbristning där. Jag har mina misstankar om hur hon fått den också :(

Jag åkte och kolla mitt sto varje dag när hon va på station. Skulle aldrig våga något annat. Nu har vi en seminstation ca 15 minuter från stallet så jag åker imellan istället.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka