Sto i bedrövligt skick efter semin!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anonymt
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sto i bedrövligt skick efter semin!

Men shit, vet inte riktigt vad jag ska säga. Riktigt jäkla dåligt har aldrig varit med om något liknande då jag har varit lite aktiv inom aveln. Har alltid gått bra och om de varit ngt problem har de ringt.

Hur har det gått nu? Fått ngt svar av honom?

Hoppas du nu får svar, har tänkt på hur det gått för din häst.
Min man skrattade (inte åt dig alltså) när jag sa du ville ha skriftligt svar och sa - Han vet nog knappt vad en penna är... :crazy:
Men kan ju hoppas han tar sig tid att svara på ditt brev. Men jag tror han kommer ringa upp dig.

Ett tips om gubben inte är skrivkunnig. Det är fullt lagligt att spela in samtal som man själv deltar i. På så sätt får du ju bevis på vad som sägs om han nu väljer att ringa.

*kl*

Min häst som inte är ett fullblod stod 14 dagar på djursjukhus och när jag kom för att hämta honom så började jag nästan gråta. Ett benrangel var han, man kunde lätt räkna ryggkotorna och hans höftben stack ut så viktras kan gå oerhört fort. Nu två månader senare så ser han normal ut igen men då har jag fått ge honom massa protein + att han går på kraftigt bete hela dagarna.

Men otroligt dålig stil av seminstationen att inte berätta hur det står till med din häst.

Det går sakta men säkert åt rätt håll för stoet. Såret är torrt och fint och har krympt ihop en hel del nu men hullet är fortfarande ganska dåligt. Det gick ju så fort i början så man förväntade sig att det skulle fortsätta i samma takt men det gör det tyvärr inte riktigt. Det får väl ta den tid det tar helt enkelt.

Gubben har jag inte hört ett ord ifrån, varken via brev eller telefon. Jag var väldigt noga med att inte ha en otrevlig ton i brevet jag skrev för jag tänkte att det skulle vara störst chans att få svar då men det hjälpte visst inte. Riktigt nonchalant tycker jag och den lilla tveksamhet jag kände för att jag tyckte han var en "go gubbe" är definitivt borta...

Okej rebellen, berätta jättegärna var landet utan flathet ligger? Sveriges djurskyddslagar är LÅNGT ifrån idealiska, och ändå så är de faktiskt bland de bästa i världen.

TS, så tråkigt med ditt sto. Hoppas hon får behålla fölungen och att du kan klara ut situationen med seminstationen. Olyckor kan såklart alltid hända, men då måste ju seminstationen meddela detta noggrant till hästägaren, som då kan fatta sitt beslut. Av bilderna att döma kan jag ju säga att jag inte hade jublat över att få tillbaka min häst i det skicket.

Har ju tyckt att det knappt händer något alls med hullet men idag tog jag lite nya bilder och när man jämför dom med bilderna från när hon precis kommit hem, ser man att det har hänt en del i alla fall.

Då:

DSC_0052-1.jpg

Nu:

22jul_2.jpg

Då:

DSC_0029m.jpg

Nu:

22jul_3.jpg

Då:

DSC_0032m.jpg

Nu:

22jul_1.jpg

oj,va fint såret läkt ihop!

å visst är det skillnad på henne, men det är en bra bit kvar tills det fina skicka hon var när hon åkte. usch, va trist hela denna historien är. :crazy:

Det har hänt mycket! Både med hullet och såret ser ut att läka ihop jättefint!

Det är så oerhört tråkigt att det här har hänt :(

Jo såret har verkligen läkt jättebra. Det är väl längst in mot svansen det kommer bli lite knöligt för den kanten var ju inte så snygg från början. Det kanske kan bli lite svårt att undvika skav från täcket där men det problemet får vi lösa när och om det kommer.

Hullet är definitivt också bättre. Jag har stirrat mig lite blind på att revbenen fortfarande är så synliga men hon har ändå fyllt ut ganska mycket och ser inte lika urgröpt ut i övrigt.

Men det är som sagt lång väg kvar till hennes normala skick och man kan väl inte förvänta sig några mirakel - det har ju trots allt bara gått knappt 4 veckor sen hon kom hem. Men visst är det märkligt att det kan gå så fort åt andra hållet. Man kan nästan tro att hon inte ätit något alls under dom knappa sex veckor hon var borta...

ta aloevera gel på såret och varva med något riktigt fett då och då!!

ser mycket finare ut!!!

Hej!
Jag har följt tråden med intresse och tycker förskräckligt synd om hästen.
Fattar inte varför man inte kan få seminstationerna här i Sverige genomgångna
likaväl som campingplatser,hotell etc.Inte fan kollar man med en mängd människor om man ska bo på hotell eller campa eller något annat innan man åker
dit.Man väljer efter antal stjärnor,siffror etc.Allvarligt talat finns det mer än misskötsel av stona jag skulle vilja veta om seminstationerna,t.ex kunnighet,
intresse för att få stona dräktiga,bra bemötande etc.
Har själv ston på semin och håller på att oroa ihjäl mig för dem,inte nog med att
det blir förfärligt dyrt.De ska helst också bli dräktiga och bli väl behandlade under semineringen.Det värsta är att man kan bli bränd så man inte vill försöka
fler gånger om det inte känns bra.
Tror att seminstationerna måste skärpa sig annars kan de bli utan kunder.
Hoppas det fixar sig med ditt sto och det ser ju rätt bra ut nu.Tycker hon såg fin ut på de tidigare bilderna.Vad är det för fullblodsstam och med vilken hingst är hon betäckt?

Jag tycker då att det känns lite märkligt att man kan diskutera familjen Aspnäs, Sofia Kroon, m fl om man nu ska hänvisa till forumreglerna.

Den stora skillnaden är att det du syftar på med fam Aspnäs, Kroon m.fl är sådant som redan är offentligt och diskuteras öppet i media. Men även i de fallen finns det gränser för vad som är acceptabelt. Den dagen då detta fall också är offentligt (t.ex om stationen döms för djurplågeri och då namnges i media) kommer det bli mer okej att diskutera även detta öppet.
Men så länge det bara handlar om "en missnöjd kund" är det inte okej att hänga ut någon, varken person eller företag.

Nu var det ett tag sen vi hörde någonting ifrån dig. Hur går det? Fått ngt svar av gubben???

Hej alla! Har inte varit inne och skrivit i tråden på länge nu och det beror nog mest på att det inte hänt så mycket nytt egentligen. Stoet repar sig sakta men säkert, såret är nästan helt ihopläkt men hullet har en bit kvar fortfarande. Det är ju inte bara hull egentligen utan mycket som saknas är muskelmassa och det tar ju lite tid innan hon får tillbaka det - jag vill inte börja arbeta henne förrän hon har lite mer att ta av heller.

Häromdagen tyckte jag hon visade lite tecken på brunst så jag håller nu tummar och tår för att hon inte har förlorat fölet också efter allt hon gått igenom. Hon är på dag 75 nu och eftersom jag inte kommer försöka ultraljuda henne något mer får jag vänta tills runt dag 120 för att kunna kolla henne tillförlitligt med blodprov.

"Gubben" har jag inte hört ett knyst ifrån över huvudtaget...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka