STC Krafft Cup

enjoyable

Trådstartare
Vecka 17 får alla travbukare hålla tummarna för oss som ska vara med där!

STC Krafft Cup är, för dom som inte vet, en kunskapstävling mellan landets travgymnasium, och min klass ska dit.

Jag ska köra ponnyloppet, snacka om att vara nervös redan nu :crazy:

Sv: STC Krafft Cup

Plönningegymnasiet.

Oh no, nu är det våran tur ;) Du anar inte hur taggade vi är alltså.. Shit...
År 2005 segrade vi sist, så nu får vi banne mig vara högst på prispallen igen.

Va roligt :) jag har själv kört ponnyloppet 2ggr och lyckats bli 2a båda gångerna (andra ggn skulle jag ha vunnit lätt om inte jävla W*ng*n bytt häst och inte handicapat den riktigt!) men som sagt, krafft cupen är riktigt rolig! Kommer fortfarande ihåg vårat jubel i bilen hem första ggn "för vi har slagit wången, för vi har slagit wången" haha

Nu har ju STC ändrat sitt system, så dom hyr in hästar åt alla så de blir mer rättvist.
Först sätter dom ut ponnysarna i loppet efter handicapen, därefter lottas kuskarna ut.

Shit, nu blev jag nervös igen. Kommer ju inte ens köra i min egna dress, den är ju inte klar så jag ska ha kritvita körbyxor, knallblå Plönningejacka och en vit hjälm. Självaste smurfen är ute på banan :rofl:

Kör nu hårt tjejer. Jag hejar på er, vad ska de andra göra?

Amanda ska köra idealtidskörningen, Evelina ska rida idealtidsridningen.. Sen kommer jag, som ska köra ponnyloppet.

Iochmed att jag, Amanda och Evelina har högst närvaro i travgruppen så fick vi bestämma vilka som skulle göra vad.
Sen får vi med oss tvåorna upp, annars blir vi bara fem stycken och de tyckte vi blev lite för lite. Nu blir vi 8.

Så det blir jag, Amanda, Evelina, Jessica, Johanna, Louise, Erika och Lovisa ska ska upp.

I år tänker Uddetorp ta hem det ;D
Ska köra idealtidskörningen, är nervös så jag håller på att dö.

Ja vi tänker inte vika oss i första taget ;) Vår lärare var på nåt möte med lärare från de andra skolorna, och alla är tydligen bara ute efter att slå oss. Kul att vi är älskade ;) Men SÅ mycket bryr vi oss!

Precis, Uddetorp var nära förra året och i år kommer vi för att vinna ;)

Plönninge var inte så långt efter er förra året, så detta året kommer vi definitivt inte att vara sämre :D

De gick inte så bra för oss iår :(
Vi låg på delade 4:e plats inför ponnyloppet och det såg ut som om att jag skulle få chansen att vinna det. Men pga matrialfel så kunde jag inte alls köra hästen för fullt. Käken lossnade i första sväng och hästen blev framtung, samtidigt som jag inte alls kunde lyfta upp honom då han var väldigt känslig i munnen.
Hade jag vunnit ponnyloppet så hade vi tillochmed kunna blivit tvåa efter Uddetorp som vann.

Grattis Uddetorp, som jag sa innan, nu förtjänar verkligen att få vinna!

Vi vann ju i princip allt utom ponnyloppet, och föll på det. Men det är inte så roligt att tävla när inte bara andra elever, utan även deras lärare och domarna har taskig attityd mot oss från wången.
Vi vet ju att vi var bättre på teori, fys och idealtidskörning i alla fall, för oss räknas det mer än en seger i ett lottat ponnylopp.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 396
Senast: KesoNeso
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 220
Senast: malumbub
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
28 009
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar