STC Krafft Cup

Sv: STC Krafft Cup

Vi vann ju i princip allt utom ponnyloppet, och föll på det. Men det är inte så roligt att tävla när inte bara andra elever, utan även deras lärare och domarna har taskig attityd mot oss från wången.
Vi vet ju att vi var bättre på teori, fys och idealtidskörning i alla fall, för oss räknas det mer än en seger i ett lottat ponnylopp.

:confused: Jag märkte inget.. Tyckte stämningen var bra faktiskt!

Jag hade roligt iaf, och det var ju de som skulle räknas, eller?

Haha, såg ni våran pyramid? :rofl:

Nej men både vi elever och våra lärare märkte tydligt.
Jag hade också väldigt roligt annars :) Det var roliga tävlingar och när jag skulle göra anatomi&Fysiologi skakade knäna så jag knappt kunde stå :D
Haha ja! klockren!

Haha, jag hade åxå anatomi å fysiologi. Min lärare i princip tvingade ut mig trots att jag sa flera gånger att jag inte var förberedd på det.
Däremot kunde jag nästan alla frågor i omvårdnad så jag skulle nog har varit med där istället :p

Jag diggade killarna i eran klass, kunde inte sluta garva när dom sprang runt alla med grammofonen (?) i högsta hugg :rofl:

haha vi hörde folk muttra "vilka muppar..." när dom skuttade runt och "värmde upp" inför löpningen :D Vafan alla stod ju som döda sillar och stirrade ut i tomma luften, någon måste ju liva upp stämningen ;)

haha vi hörde folk muttra "vilka muppar..." när dom skuttade runt och "värmde upp" inför löpningen :D Vafan alla stod ju som döda sillar och stirrade ut i tomma luften, någon måste ju liva upp stämningen ;)

Död sill är nog rätt ord och vår klass tyckte iaf att de var roligt när dom sprang runt!

Hahaha, vilka minnen asså får efter ett sådant äventyr :rofl:

Men shit vilken anläggning ni har förresten :eek: Där kan man snacka om mordern hästanläggning, inriktat för trav då..

Måste få ge er i Plönninge en eloge från oss, det är flera i klassen som tyckte att ni var de som var schysstast. Ni hejade på oss när vi gjorde om skottkärre-racet bland annat, och var allmänt positiva!
Vad roligt att ni gillade det ni såg. Vi är nog ganska hemmablinda efter tre år här men har det nog väldigt bra med träningsmöjligheter osv :)

Som jag sa, i år tog vi hem det ;D Även om det faktikst berodde mest på tur i ponnyloppet. Får jag bara fråga varför och när Wången blev diskade?? Vi hade fullt upp med att hålla koll på Linda och vi var helt bergis på att Wången hade vunnit...
Och jag kan väl erkänna att vi Uddetorpare kanske inte hade den bästa inställningen till er i Wången, men det berodde nog mest på att ni bara vann allt hela tiden (vi är ganska dåliga förlorare :P)

Och jag håller med om att eran anläggning är grym! :O

De känns härligt att höra :bow:

Tyckte de va lite taskit att de fortsatte eran första runda på skottkärre-racet, för ni fick punka redan på första vändan.

Wångens ponny hoppade precis innan mållinjen om jag inte minns fel?

Min ponny hoppade åxå på upploppet men jag hann få ner honom innan mål, som tur var.

Vår ponny hoppade för många gånger, det vi blev sjukt besvikna på var att de ropade ut det så himla sent. Vår kusk vände ju upp och tänkte att "men blev jag inte diskad i alla fall?"

Okej. Ja, man tycker ju att dom borde kunnat säga det lite tidigare isf...
Ni får helt enkelt försöka ta revansch nere i Skara nästa år.

Vi vann ju i princip allt utom ponnyloppet, och föll på det. Men det är inte så roligt att tävla när inte bara andra elever, utan även deras lärare och domarna har taskig attityd mot oss från wången.
Vi vet ju att vi var bättre på teori, fys och idealtidskörning i alla fall, för oss räknas det mer än en seger i ett lottat ponnylopp.

Vilken dålig förlorare. ;)

Kan bara hålla med var med där för några år sedan på idealtids körningen och måste säga att wången är en överlägsen skola där man lär ut faktisk hästkunskap till skillnad på Tex Uddetorp där jag gick. Vet inte om det blivit bättre nu men då jag gick där var det totalt värdelöst. Grattis till er buke muppar som vann ;) vi kallade alltid uddetorp för muppetorp då jag gick där:angel::angel:

Jag antog att jag skulle tas för det när jag skrev det där. Men jag vill inte kalla oss dåliga förlorare, vi är alla överens om att vi accepterar en förlust, men det känns inte roligt att ha haft den där känslan över oss genom hela tävlingen. Framförallt från domare/funktionärer. Att andra elever har taskig attityd kan jag ändå absolut förstå, för jag älskar inte mina motståndare heller. Och det var inte heller eleverna som var den största "boven" i att vi kände såhär.
Det är ju bara vi som kan känna hur det kändes eller hur? Onödig kommentar tycker jag.

Får man fråga vilka det var som gav taskig attityd mot er?
(kanske står,men har inte läst hela tråden,sorry)

Lite bättre har det nog blivit, vi har ganska mkt hästkunskap, men väldigt mkt har vi fått läsa in själva inför Krafft samlingen.
Vi kallar det för Uddatorp ;)

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 396
Senast: KesoNeso
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 220
Senast: malumbub
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
28 009
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar