STC Krafft Cup

Sv: STC Krafft Cup

Tråkigt!

Men Grattis iaf till Uddetorp värdiga vinnare den skolan!

Skolan har jag slutat för 100 år sen,men gick med på Uddetorp!:laugh:

Grattis uddetorp.

(Fast bra jobbat plönningetjejer! Kunde gått sämre! visst är wången fint?)

Helt underbart fint! Och med den utsikten som fanns åxå :eek:

Shit, men tror dock inte att jag skulle trivas där, 5 mil till närmsta stad. Den närmaste "byn" fanns ca 1 km från skolan men där skulle de visst bara finnas nån liten mataffär.
Nej, jag skulle få cellskräck, helt ärligt..

jajjemänssan! Så Thidell och herr Peterson har man oxå haft!

Jag HAR cellskräck :angel: Man vänjer sig otroligt nog vid att bo i buschen, men gud så skönt att komma hem till stockholm igen :love:

Visserligen ligger inte Plönninge så centralt i Halmstad heller, men det är bara 1,5 mil till city och bussar går det gott om.

Ja Stefan är en brutalt ärlig människa -och har man gjort något bra får man veta det. Och har man gjort fel,får man höra det med.
Mycket bra lärare.

Ja Stefan är en brutalt ärlig människa -och har man gjort något bra får man veta det. Och har man gjort fel,får man höra det med.
Mycket bra lärare.

Mitt inlägg blir borttaget förstår inte varför men....

Men jag tycker inte att denna person är någon bra lärare han kan inte erkänna när han själv gjorde något fel. Kanske han har ändrat sig.

KL*
Först: Grattis Uddetorp!

När jag var på plats vid KrafftKampen sist var 2005 då Plönninge gjorde ett suveränt jobb!
Wången var då något uppkäftiga (mest hela tiden) så övriga skolor gjorde allt för att slå just Wången....
"Ursprungligen postat av _Runaway_
Vi vann ju i princip allt utom ponnyloppet, och föll på det. Men det är inte så roligt att tävla när inte bara andra elever, utan även deras lärare och domarna har taskig attityd mot oss från wången.
Vi vet ju att vi var bättre på teori, fys och idealtidskörning i alla fall, för oss räknas det mer än en seger i ett lottat ponnylopp.
Känner att det är just det markerade i _Runaway"s inlägg som får många att reagera år efter år efter.....

Vill tillägga att jag INTE var där för att tävla, utan som ren publik. Kan vara mycket intressant att se dem som så småningom kommer att jobba i våra stallar runt om i landet. Kunnande är bra, en bra attityd är bättre.

Mycket bra lärare.

Precis, dessutom har han humor till skillnad från vissa andra lärare.

Och i Sverige får man aldrig visa att man är stolt över att vara bra heller, lilla landet lagom liksom.

Fattar inte riktigt ditt svar men....

Visst tusan får man vara glad. Man får vara hur skitglad som helst. Men varför vara uppkäftig, slå sig för bröstet vara kartig och skrika att man är bäst när man inye presterat på topp? När Wången vinner är de bäst! När Wången inte vinner är dom inte bäst! Så enkelt är det. Känns det som om ni behöver skylla på div. olika orsaker om ni inte vinner bör ni nog ta er en funderare...........

En god förlorare gratulerar de som vunnit, tackar för sig men går inte runt och skriker att de i alla fall är bäst. Acceptera nederlaget som vuxna, vilket ni snart är.
Får jag välja anställer jag hellre någon som vet med sig att den inte alltid vet/kan bäst men som är villig att lära. En kax som kommer in i mitt stall som jobbsökande och talar om att den redan kan allt borde kan någon annan anställa.

Har jag varit uppkäftig och skrikit att min skola är bäst? Jag tycker inte vi skyller vår förlust på något, att vi sen tycker att domare och funktionärer haft en taskig attityd mot oss tror jag bara VI kan svara för, eftersom det i våra ögon är mot oss det riktats. Men jag ska hålla mig utanför diskussionen.

Och ett stort grattis vill jag faktiskt (trots att jag är lite uppkäftig) rikta till Uddetorp som var oss i hasorna hela dagen och fick dit sista pinnen! Ni ÄR värdiga vinnare.

Har jag varit uppkäftig och skrikit att min skola är bäst? Jag tycker inte vi skyller vår förlust på något, att vi sen tycker att domare och funktionärer haft en taskig attityd mot oss tror jag bara VI kan svara för, eftersom det i våra ögon är mot oss det riktats. Men jag ska hålla mig utanför diskussionen.

Wången är den bästa skolan i Sverige för trav så enkelt är det men många ser det enbart som avundsjuka inte något annat. Jag ångrar mig att jag började på Uddetorp och det är inget jag döljer, som det verkar har de tagit sig i kragen efter jag slutade men de har en mycket lång väg att gå för att ens komma i närheten av wångens utbildning. Det är som du säger det är nog bäst att hålla sig utanför den diskussionen då det finns en "min skola är bäst" mentalitet. Istället för att inse fakta.

Jag hoppas bara detta inlägg får vara kvar och inte bli bort taget så fort man kritiserar något. :mad:

Men man lär ju tänka på VEM som äger skolan åxå. Hade de andra skolorna haft den ägaren och fått alla dessa bidrag som Wången får så skulle nog konkurransen mellan skolorna vara hårdare.
Jag personligen skulle inte kunna välja Wången, trots att jag sökte dit och låg bra till som reserv. Men det var inget som klickade och istället valde jag Plönninge, vilket jag inte alls ångrar då jag trivs som fisken i vattnet här.
Sen tror jag inte Wången är så mkt bättre som de påstår. Anledningen till att Wången helt enkelt är bäst när de gäller är för att dom pluggar verkligen järnet inför tävlingen och det är verkligen kul att se hur vissa engagerar sig så i tävlingen.

Sen kan jag själv erkänna att min inställning till Wången har inte varit den bästa, men det är inget jag kommer låta gå ut över andra. Utan de problem är mitt och det är upp till mig själv att lösa det.

Något som jag minns var när Wången kom infarandes på banan,det var roligt :D , det hände alltid något,var det inte lösa hästar så var det någon som glömt spänna huvudlaget ;)
Hoppas nu ingen tar detta som ett hån ,utan kan läsa det med glimten i ögat ;)

Efter att en Wången hästa skenat runt banan med kusken som skulle köra sitt 2á lopp i karriären sa Norrlands största profil i travet :

-Ja dom har ju snygga jackor iallafall när hästen kom i kurvan i 170 km/h och kusken såg ut som en direktimport från Usa med björntag ;):D

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 396
Senast: KesoNeso
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 220
Senast: malumbub
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
28 009
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar