Stationsavgift?

Sv: Stationsavgift?

Det är klart att skall alla kostnader med så blir det ju dyrare men jag trodde att det hela bara handlade om själva stationsavgiften. Det är dyrt med avel så sant som det är sagt.

jag åkte in en söndag och kollade hur det stod till mewd äggen då hästen inte visar brunst,samt kom tillbaka på tisdagen då sperman hade kommit och hon seminerades. var på kontroll efter det ,så sammanlagt kostade det mig 3500kr. jag körde henne dit de ggr vi var där. så jag tycker det är dyrt med 7000kr,men det kostar väl att ha uppstallat och skötsel om man inte kör dit hästen själv?

jag åkte in en söndag och kollade hur det stod till mewd äggen då hästen inte visar brunst,samt kom tillbaka på tisdagen då sperman hade kommit och hon seminerades. var på kontroll efter det ,så sammanlagt kostade det mig 3500kr. jag körde henne dit de ggr vi var där. så jag tycker det är dyrt med 7000kr,men det kostar väl att ha uppstallat och skötsel om man inte kör dit hästen själv?

Ja det är ju nästan det som kostar mest.
Jag betalar 140kr/dygn på min station... PLUS moms..
Så jag kör dit mina ston nån dag eller 2 in i brunsten och hämtar dom så fort de är klara.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 919
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 043
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 180
Senast: Skye
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka