L

Lawendel

Alltså, jag har helt noll koll på det här med fälttävlan, men det är en av mina högsta önskningar att börja med det med min ponny ;)! Men jag undrar en grej om starten i terrängen. Jag läste i en bok att det var en startbox i starten på terrängen, stämmer det? Och förekommer steeplechase i ponnyklasser också? För jag vet inte om min ponny har gått steeplechase förut :P...

Tacksam för svar :D :bump:

Sv: Starten?

Alltså, jag har helt noll koll på det här med fälttävlan, men det är en av mina högsta önskningar att börja med det med min ponny ;)! Men jag undrar en grej om starten i terrängen. Jag läste i en bok att det var en startbox i starten på terrängen, stämmer det? Och förekommer steeplechase i ponnyklasser också? För jag vet inte om min ponny har gått steeplechase förut :P...

Tacksam för svar :D :bump:

Exempel på startbox:
47.jpg

Ibland är det hinderstöd, ibland en "tänkt" linje.

Du behöver inte tänka på steepelchadse, det finns inte längre. Någon tävling har distans men det är "bara" en sträcka som rids i lugn tempo.

Ibland är det hinderstöd, ibland en "tänkt" linje.

Du behöver inte tänka på steepelchadse, det finns inte längre. Någon tävling har distans men det är "bara" en sträcka som rids i lugn tempo.

Okej! Hehe, jag trodde att det var såna startboxar som dom har på galopp :smirk: ! Vaddå "finns inte längre"? Är det helt borta? Finns det inte på nån tävling?

På ponny har du aldrig någon SC men är inte helt 100 om man tagit bort det på alla hästtävlingar, tror det finns kvar på vissa internationella tävlingar

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 870
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
9 460
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 027
Senast: Rosett
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar