@Lovisaleonora Självklart - men inte av anledningen att hitta orsaken till hans beteende.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Lovisaleonora Självklart - men inte av anledningen att hitta orsaken till hans beteende.
Efter att jag brutit med en person som behandlat mig väldigt illa satte jag mig ner och rannsakade mig själv; varför stannade jag så länge med någon som behandlade mig illa? varför ville jag inte se vad han gjorde mot mig? varför drogs jag till honom från början? vilka tecken fanns initialt som jag inte vill se? vad borde jag vara försiktig med i framtiden?Det finns nämligen inget beteende hos den ena partnern/ts som på något sätt ursäktar den andre partnerns beteende.
Fast jag har inte pratat om ursäkt för beteenden, eller att fördela skuld. Bara att somliga ingångsvärden kan få somliga resultat, och att det kan finnas ett värde i att känna till sådana beteendemönster i den mån de finns.Nej. Det finns ingen vinst i det. Det finns nämligen inget beteende hos den ena partnern/ts som på något sätt ursäktar den andre partnerns beteende.
Så något beteende hos ts kan ha orsakat partnerns beteende? Vad tex?somliga ingångsvärden kan få somliga resultat
Men så du hugger.Så något beteende hos ts kan ha orsakat partnerns beteende? Vad tex?
Hugger? Jag är inte en långskrivare, bara.Men så du hugger.
Jag är inte terapeut eller psykolog så jag avhåller mig från djupare spekulationer, men Ramona har redan nämnt ungefär de tankar som jag har.Så något beteende hos ts kan ha orsakat partnerns beteende? Vad tex?
Personligen tycker jag inte att det är någon skillnad mot att ragga på krogen, vilket jag vet MÅNGA "upptagna" som gör. Inget jag hade uppskattat om min man gjorde eller velat göra själv men det finns uppenbarligen de som tycker sådant är okej också.
Nu blir det väldigt OT, men personligen är en krogflirt ingen dealbreaker för mig.
Inte aktivt raggande för ligg, men lite oskyldigt flirtande utan någon annan avsikt än ömsesidig uppskattning. Detta är ju högst personligt var gränserna går, men själv är jag nog mer rädd att stänga in hellre än att släppa lite.
Jag såg inte att det @Snubbelfot skrev implicerade att orsaken till mannens beteende ligger hos TS. Det som Snubbelfot pratar om som ingångsvärden och resultat, kan förstås på väldigt många fler sätt. Och jag tyckte att det redan hade tydliggjorts i tråden. Därför uppfattade jag din replik som ett hugg.Hugger? Jag är inte en långskrivare, bara.
Analys är en sak, det är självklart. Analys för att hitta orsak till hans beteende hos ts, är nåt annat.
För några år sedan, men 4 v kvar till förlossning så kom jag på min man med att sitta på olika dejtingsidor, det fanns mängder med olika konversationer på hans Facebook från många olika kvinnor, vissa (fd) bekanta till oss båda!!!
Jag blev, såklart, arg ledsen o besviken, dock ficka jag bara lama förklaringar... Han försökte skylla det på mig, jag va ju " gravid o tråkig"!
Jag hittade en egen lägenhet och flyttade ut 3 dagar efter förlossningen..
De kommande månaderna var han som en ny människa! Det hela slutade med att vi bestämde oss för att glömma det förflutna och gå vidare!
Allt har gått bra, tycker jag iaf!
Dock fick jag ett meddelande på Facebook idag... Han finns ännu en gång på dejtingsidor o utger sig för att söka kvinnor...
Jag ORKAR inte.....................
Och jag har en vän där hon nätraggar helt öppet och maken är helt ok med det. Hon kan sexchatta med någon när han är hemma och han får läsa om han vill.Jag har ett par i bekantskapskretsen som varit i en liknande situation, där mannen raggar på nätet för bekräftelse. Han blev påkommen med det och det blev kris, men de tog hjälp och hon kände att hon kunde acceptera det. Han ser det som bekräftelse och det är lite spännande att få fantisera liksom.
.
Nej, jag tycker att båda ska fundera på saken annars lär man sig ingenting. Varför pratar inte mannen med henne? Är det för att han har kommunikationssvårigheter? Har han det så är det ju viktigt att komma fram till att han har det och se tecknen och likheterna i andra män. Ser man inte det, så är det lätt att man blir tillsammans med en likadan man och får gå igenom samma sak igen. Och igen. Och igen. Bättre att lära sig av sina misstag.
Är det så att hon blir tokig så fort han berättar någonting som är "negativt" så bör man ju också fundera på hur man tar det och hur man undviker att vara en person som andra undviker att berätta saker för eftersom det ballar ut.
Oavsett vilka problem som finns och vems fel det är, så är det alltid bra att analysera läget - så man slipper gå igenom samma grej igen. Det har ju ts redan testat på liksom.
Det verkar ganska dramatiskt om man ska följa rådet från buke-damerna och avsluta förhållandet p.g.a uttryck som kanske är helt ryckt bort i sammanhanget("gravid och tråkigt").? Det är bara på Internet allt kan vara svart och vitt och helt onyanserat.
Hur är det med sex då? Graviditet kan påverka lusten hos den ena partnern. Då är det lätt att man vänder sig annanstans. Hen kan vara fortfarande hur kåt som helst samtidigt som den ena har tappat lusten helt.
Hade min sambo varit otrogen mot mig medan jag är gravid och skyllt det på att jag är gravid och tråkig hade det inte funnits en ursäkt i världen som hade kunnat få mig att förlåta honom. Mitt huvud hade exploderat, jag hade blivit bortom jävla vansinnig. Sen kan du tycka att det är dramatiskt eller vad du vill men de sakerna sammantaget hade jag aldrig någonsin accepterat. Oavsett hur kåt min stackars sambo hade varit eller hur liberal syn jag vanligtvis har på otrohet. Så för min egen del är jag precis lika onyanserad i verkligheten som på internet när det gäller den här specifika frågan.Det verkar ganska dramatiskt om man ska följa rådet från buke-damerna och avsluta förhållandet p.g.a uttryck som kanske är helt ryckt bort i sammanhanget("gravid och tråkigt").? Det är bara på Internet allt kan vara svart och vitt och helt onyanserat.