Stanna hemma.

Burza

Trådstartare
Vi har en gråhundstik som är ca. 8 månader.
Hon är jätteduktig på att vara lös på gården, vi kan säga till henne att stanna hemma när vi går till hästarna osv.
MEN ibland när någon kommer gående på stora vägen kan hon springa ner för att hälsa.
Kan man anlita någon som skrämmer hem hunden genom att säga "gå hem" i arg ton, eller kan man förstöra hunden då?
Vad ska man annars göra?
Vi har inte direkt någon hundvana, men hittills har allt funkat ändå.
Som tex. inkallning och inte dra i kopplet och rusa ut genom dörren.
Tycker att det är jättetråkigt om hon bara ska sitta i koppel eller hundgården, älskar att leka med lilltjejen i snön:)
Vill tillägga att det är en STOR väg som är farlig för små vovvar.

Sv: Stanna hemma.

Om det är en stor väg tycker jag inte att hunden ska vara själv ute om ni inte ser den!!! Isf endas om ni har ett högt staket!

Är det så att hon är under uppsikt och ändå springer till främlingar och du inte kan kalla in henne innan hon kommer fram är det ju ett annat problem.

Lär henne att man bara får hälsa på kommandot hälsa tex...

Men sådant finns det andra här som är duktiga på så det överlåter jag till dom att tipsa om....

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 661
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 419
Senast: Sel
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 609
Senast: Iamia
·
Övr. Hund Hej alla, ny här på hundforumet på buke. Jag har ett problem. Min sambo köpte för lite mer än ett år sedan en vorstehvalp, en hane...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka