Fast TS har ju pratat med sambon åtskilliga gånger tolkar jag det som... Och jag tolkar TS som att tråden handlar just om att hen undrar vad man nu ska göra.. jag uppfattar TS som frustrerad..Jag överskattar kanske mänskligheten när jag tänker att de flesta normalbegåvade personer faktiskt vet att en hund behöver vatten mer än på natten. Att det inte är det största problemet håller jag dock med om.
För mig är det största problemet att TS inte kan se till att den stackars hunden blir ordentligt omhändertagen där den i dagsläget tvingas bo.
Jag tycker illa om sambon som inte inser att han brister i kapacitet kring djurets omvårdnad. Men jag tycker lika illa om TS som inte ser till att det blir en förändring. I min värld är det inte okej att skylla på att någon annan köpte hunden när man är sambos.
På vilket sätt blir man olika ansvariga inför lagen om ett djur är vanvårdat i hemmet men bara en part är registrerad som ägare?
Har man aldrig haft hund så är det väl inte så lätt att veta var man ska anmäla eller vilka vägar som finns... så därför letade TS upp forumet här..