Liten uppdatering.
Ringde sambon när jag kom hem på eftermiddagen och sa att vi måste prata om en allvarlig sak senare ikväll. Vägrade säga vad det gällde även om han frågade. Troligen trodde han väl att jag ville separera eller något för han tog ledigt från jobbet och kom hem direkt. Sa att om han inte bättrar sig kommer jag anmäla honom till LS och sen flytts själv. Visste inte att man kunde anmäla för sånt här, trodde bara det var sån extrem vanvård som typ svält, fysisk misshandel och sånt man ser på tv där djur står till knäna i bajs osv och är som vandrande skelett. Först blev han mest bara arg, sen bröt han ihop. Efter ett par timmars diskuterande verkar det som att vi har en plan. Gillade den grejen som inhale skrev om städschema så det ska vi testa med hundgården nu, jag ska hjälpa till dom dagarna min rygg tillåter. Sambon lovade att köpa en sån sele så att hunden inte kan dra så jag också kan gå med honom utan att behöva få ont och vi ska gå med hunden tillsammans varje kväll. Det verkar som att det är lättare att motivera honom att gå ut med hunden om jag också följer med. Jag red för tränare i många år så för mig är det naturligt att man går till tränare men jag tror inte att vi ska göra för mycket direkt utan börja med att få en bra vardagsrutin, när det funkar bra kan man börja med sånt också.
Jag hoppas att detta funkar. Jag har hört en del lovordande snack och att han lovat att bättra sig förr utan att det räckt så länge men jag hoppas att det blir bättre denna gången. Han vet ju vad som står på spel nu, att jag ska lämna honom tror jag är ett större hot än en anmälan till LS i hans värld.