stamtavla till långhårig schäfer

Sv: stamtavla till långhårig schäfer

Jag kan tänka mig att det har varit svårt att se om hon var korthår, eller långhår. Det är mest svansen och öronen som är långhår,allt annat ser ut som en vanlig schäfer! :)
 
Sv: stamtavla till långhårig schäfer

Det finns många registrerade schäfrar som är långhåriga. Upptäcks detta innan försäljning kan uppfödaren lägga en avelsspärr på hunden hos SKK. Görs inte det kan köparen använda hunden i avel och registrera avkommorna så länge kraven för registrering är uppfyllda dvs har friröntgade höfter, är armbågsröntgade och har genomfört MH.
 
Sv: stamtavla till långhårig schäfer

Var kan man se det där med avelspärr?
Det skulle vara roligt och se hur de gjort med vår hane.
 
Sv: stamtavla till långhårig schäfer

Menar du typ Tysk Schäfer? de är godkända! (och långhåriga)
 
Sv: stamtavla till långhårig schäfer

schäfern är en tysk ras... :smirk:

däremot finns det en typ av schäfer i usa som kallas shiloh, men de går inte att regga i sverige.
 
Sv: stamtavla till långhårig schäfer

schäfern är en tysk ras... :smirk:

däremot finns det en typ av schäfer i usa som kallas shiloh, men de går inte att regga i sverige.

jo men det finns också en "grupp" som kallas tysk schäfer!
 
Sv: stamtavla till långhårig schäfer

Men "tysk schäfer" är inget du kan regga i SKK utan det är schäfer rätt och slätt.
 
Sv: stamtavla till långhårig schäfer

Där ser man! Hade jag ingen aning om..och det härstammar från den tyska schäfern precis som vit herde då eller?

Dom ser enorma ut!!!

ssfphotogallerycollage_04.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 392
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 930
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp