stamböcker

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ponnyPetra
  • Startdatum Startdatum
P

ponnyPetra

Hej! Jag undrar lite om det här med stamböcker. Det är HELT omöjligt för mig att få låna sådana på biblioteket eftersom det är referens böcker. Och visst det måste man ju axeptera. Alla som har stamböcker håller hårt i dem. Och i alla bok handlar jag har varit i har jag inte sett sådana. Var säljs dem? Tackar för svar :bow:

Man får sitta på biblioteket och skriva av!

Aktuella stamböcker kan man köpa via avelsföreningen. Du skriver inte vilken ras du letar efter.

Med jämna mellanrum säljer folk gamla stamböcker, annonser finns t ex här på Buke, men dom är ju inte billiga :crazy:

okej tack. Jag letar särskilt efter connemara och haflinger. Nej det är inte billigt. Jag började sitta på bibblan och skriva av. JAg kopierade en sida om en hingst ( Brantshammars Korak) som är död nu men som är släckt till en häst jag ridit.

Sv: stamböcker

Jag behöver bara några foton ur Connemarastamböckerna.
Men jag tror att dom flesta hästarna finns i dom Irländska böckerna.
Finns det någon som kan hjälpa mig att
Scanna in bilderna

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
5 070
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: iliedtoday
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 798
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar