B

bettyh

Någon här som känner till någon Belmez avkomma helst ngt sto eller hingst. Vet att det finns ett hingstföl uppåt landet. Men har inte hittat ngt sto. Vet att det fanns ett sto i Tjeckien som nu är flyttad till Kazakstan men det är allt. Verkar som flera utav er här kan en hel del om fullblodsstammar
Tackar för alla svar.:d

Sv: stam

Antar att det är denna Belmez du vill ha information om:
http://www.allbreedpedigree.com/belmez
Om du för musen över den lilla hästbilden brevid namnet så kan du se en bild på Belmez.
Om du sedan klickar på Reports och klickar på Progeny så får du en lång lista på avkommor. Tänk bara på att information om hästar kan föras in av vem som helst så ibland kan de uppstå en del "fel".
Du kan också göra det samma på Allbreeds fullblods site:
http://www.pedigreequery.com/belmez
finns dock ingen bild där fast lite mer information om honom om du för musen över i i cirkeln.
Det stå tex att han stod i Frankrike samt dog 1999.
Hoppas detta hjälper dig lite grann.

:bow:Tack snälla för all hjälp. Ja jag visste inte att man kunde finna avkommor på den sidan hade glömt hur man gjorde. Har varit där flera gånger o kollat. Kände bara till norske Chirac (hingst och svensk derbyvinnare) och Vlada (sto och tjeckisk galopphäst) - men de finns visst inte med där men jag har mejlat med Vladas f.d tränare så jag vet lite där. Ett sto i Sverige Barbicel och så vår egen- men han är valack o börjar bli lite till åren. Men han har ett underbart psyke och har aldrig varit riktigt sjuk det är därför jag är så intresserad av stammen.:)

:dWow det här va en sida som jag aldrig besökt. Man tackar, gu va kul och som jag ska läsa...
Jag visste väl att jag skulle hitta lite tips här. Har ju sett hur mycket som flera av er har koll på. Superduktiga e ni!
Vilken djungel. Men hur får man reda på var hästarna befinner sig och vem som äger dem? Nån som vet?:confused:

Tack för all hjälp Melynda:)
Jag vet redan vilka avkommor Belmez har i Sverige, det är bara två varav vi har den ena. Chirac i Norge är borttagen.Vlada flyttad efter sin galoppkarriiär i Tjeckien till Kazakstan som avelsto= ouppnålig.
När jag kollade på de sidor som du rekommenderade blev jag förbluffad av hur många det fanns i övrigt. Ska försöka reka dessa och se om jag kan reda ut dess ägare eller var de finns.....kommer att ta lite tid, men också bli väldigt intressant.Vet du förresten hur man kollar de norska avelssidorna?:smirk:

Enligt Galoppsport.se finns det fyra Belmez avkommor som är registrerade i Sverige.

1 1996 OLIVER TURF (IRE) valack 53 1-4-4 68 164 100 kr
Reg.nr: A-5632 Mor: Salsola (GB) Morfar: Salse (USA)
Anm: imp. från GB -98

2 1995 BARBICEL (GB) sto 14 4-2-1 80 205 400 kr
Reg.nr: A-5487 Mor: Flying Clipper (GB) Morfar: Tepukei (GB)
Anm: imp. från GB -97

3 1995 HULLS BEAT (GB)† valack 27 2-2-5 74 95 900 kr
Reg.nr: A-5368 Mor: Waterfowl Creek (IRE) Morfar: Be My Guest (USA)
Anm: imp. från GB -96

4 1994 FREEDOM VOICE (GB) valack 57 4-10-7 67 183 310 kr
Reg.nr: A-5385 Mor: Zizania (GB) Morfar: Ahonoora (GB)
Anm: imp. från GB -96

Ovan visas samtliga 4 avkommor sorterat på född, fallande.

Stoet Barbicel har dessutom fyra svensk registrerade avkommor.

Javisst har du rätt Melynda.
Det är ju tre levande avkommor, ett sto ( Barbicel) och två valackar ( Oliver Turf o Freedom Voice) och Barbicel har ju flera avkommor varav en hingst och ett sto. Ska nog kolla lite där på stoavkomman:d

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka