STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Ser alldelles nytt o fräscht ut!! Vart är det???

Det är på Orust. Hela stallet är nyrenoverat våren -06. Det enda gamla som finns kvar är golvet och gallren. Taket är höjt en bra bit också :angel:

Men du! Nu ser jag ju att du är min blivande stall-värdinna :D
:rofl: Där har du Rosso iallafall!
/Erika

Det är på Orust. Hela stallet är nyrenoverat våren -06. Det enda gamla som finns kvar är golvet och gallren. Taket är höjt en bra bit också :angel:

Men du! Nu ser jag ju att du är min blivande stall-värdinna :D
:rofl: Där har du Rosso iallafall!
/Erika

Haha....nu har vi snart alla i stallet på buke.......:banana:

Vår gård är på 31 hektar, blandat hagmark, åker, skog och vatten. Har i nuläget ett stall som ska renoveras för att rymma några boxar (både inne + ute), splspilta, sadelkammare, foderkammare o.s.v. Har lösdrift åt alla hästarna idag med 2 sjukboxar inne. Vi har 3 "hus" till hästarna i lösdriftshagarna.
Idag har vi två vinterhagar, en för ston och valacker och bredvid går hingstarna. Vi har två sommarhagar och två lite mindre extrahagar, för exempelvis ston som ska betäckas eller om det behövs av annan anledning. Vi kommer under våren att öka på hagarna vartefter vi hinner med.
Vi har en gräsvolt och har förhoppningar om ett ridhus i framtiden.

Vinterhagarna
4873191.jpg

4873190.jpg

5806043.jpg

5789463.jpg

5219522.jpg

Sommarhagarna
2833474.jpg

3888352.jpg

5892126.jpg

3337784.jpg

3337785.jpg

3971029.jpg

3337793.jpg

3464171.jpg

En av reserv hagarna
3888291.jpg

Stallet
3888285.jpg

3888321.jpg

2783137.jpg

Huset
3013880.jpg

Utanför huset, stallet i bakgrunden
3888326.jpg

Oops, det blev många bilder nu....:o

En sådan fantastisk, underbar, helt otroligt vacker miljö!!!! Aldrig sett nåt liknande......*avis*:banana:

Vilka fina stall alla ha, jag tillhör dem som har ett litet men i mitt tycke väldigt mysigt stall. Just nu är det bara 2 boxar, men till våren blir det minst 2 boxar till i den andra delen av ladugården, ny höbod och uppvärmd sadelkammare och nytt plåttak. Det blir toppen! :)

Under bygget:
DSC00048.jpg

DSC00046.jpg

Utanför
DSC00383.jpg

Inne
stallet2.jpg

stall2.jpg

Hage på 3 hektar
hage2.jpg

oj nu blev jag mkt eggad att måla om mitt stall i samma färger dvs grått å vitt...precis hemkommen efter att ha målat nya boxen...tyvärr så är de ju inte rätt tid att måla så nu har jag bara grundmålat den helt i vitt så att vi kan göra de stora i sommar...å då...går jag från grönt/vit till grå/ vitt...var ju skitsnyggt!!!
tack för tipset

Vår gård är på 31 hektar, blandat hagmark, åker, skog och vatten. Har i nuläget ett stall som ska renoveras för att rymma några boxar (både inne + ute), splspilta, sadelkammare, foderkammare o.s.v. Har lösdrift åt alla hästarna idag med 2 sjukboxar inne. Vi har 3 "hus" till hästarna i lösdriftshagarna.
Idag har vi två vinterhagar, en för ston och valacker och bredvid går hingstarna. Vi har två sommarhagar och två lite mindre extrahagar, för exempelvis ston som ska betäckas eller om det behövs av annan anledning. Vi kommer under våren att öka på hagarna vartefter vi hinner med.
Vi har en gräsvolt och har förhoppningar om ett ridhus i framtiden.

Vinterhagarna
4873191.jpg

4873190.jpg

5806043.jpg

5789463.jpg

5219522.jpg

Sommarhagarna
2833474.jpg

3888352.jpg

5892126.jpg

3337784.jpg

3337785.jpg

3971029.jpg

3337793.jpg

3464171.jpg

En av reserv hagarna
3888291.jpg

Stallet
3888285.jpg

3888321.jpg

2783137.jpg

Huset
3013880.jpg

Utanför huset, stallet i bakgrunden
3888326.jpg

Oops, det blev många bilder nu....:o

*suckar* gud så avis jag blir nu!!!!precis så där vill jag också bo!!!snacka om murphys lag!!!

hade precis sågat till en trumma i taket efter att korten blev tagna kallstall men vaddå min nordis älskar när det är så

werah, elkan, cactuspower & Fröken_Skåne: Tack så mycket för de fina kommentarerna! :) Tyvärr har jag inte så många bilder på stall och byggnader, har varit lite dålig på att fota det... :crazy:

Instämmer med föregående - vilken underbar miljö!! :love: Faktum är att min inte är helt olik. Tyvärr betydligt mindre dock..

Instämmer med föregående - vilken underbar miljö!! :love: Faktum är att min inte är helt olik. Tyvärr betydligt mindre dock..

Tack! :)
vad härligt, har du några bilder? Mm, marken är ju nästan alltid ett problem, jag önskade att vi hade mer att göra ännu fler och större hagar av.

Har föresten skaffat bild på hingstarnas lösdrift nu också. Tyvärr är den inte färdig än, ska spikas på lite vita knutar och målas rött utvändigt till våren.

6157484.jpg

6157583.jpg

En på stallet också utvändigt.
6157585.jpg

Inga bilder lättåtkomliga för stunden.. Men naturen är kuperad med små träddungar och många bergknallar - riktig skärgårdsnatur trots att havet ligger några km bort. Men just nu är marken (bitvis) lerigare än någonsin, vilket känns.. :cry: Skulle vilja ha några ha till för att hålla slitaget nere! Hoppas det fryser på snart och att den repar sig till våren..

Inga bilder lättåtkomliga för stunden.. Men naturen är kuperad med små träddungar och många bergknallar - riktig skärgårdsnatur trots att havet ligger några km bort. Men just nu är marken (bitvis) lerigare än någonsin, vilket känns.. :cry: Skulle vilja ha några ha till för att hålla slitaget nere! Hoppas det fryser på snart och att den repar sig till våren..

Det låter fint! Nä, det här året har det varit alldeles för mycket regn, vet många hästägare som har varit förtvivlade över sina leriga hagar. Jag kan inte inte annat än vara överlycklig åt skogsdelarna i våra hagar, de är lerfria tack och lov :) Men snart måste det ju frysa på tycker man, och så får det ta och komma lite snö. Det skulle min skimmel behöva som för tillfället har samma färg som en fjording...:o

Alazan - vilken underbar miljö :love:

Men vad är det du har avdelat hagarna med på den här bilden;

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_1/03460000-03469999/640x480w/3464171.jpg?0

?

Nyfiken! (kan alltid vara bra att veta ;) )

Tack! :) :bow:

Jo....det är mitt egna lilla sätt att bygga på....;) Har ju ston och hingstar bredvid varandra, så jag vill dela av 1m så att de inte står för nära varandra så att de börjar slå. Och eftersom marken är så stenig så var det nog svårt att slå ner en stolpe i backen, så att ha två mitt emot varandra på samma avstånd skulle aldrig fungera tyvärr. Så vi buggde "telefonstolpar" som vi kallar dem. Skruvar på lite smalare plankor för att få ut trådarna från stolparna och på så vis få mellanrummet. Svårt att förklara så jag bifogar lite tydligare bilder istället....:smirk: Har för övrigt fungerat super hos oss, och för den som har lite sämre ekonomi är det ju ett helt klart billigare alternativ.

6161118.jpg

3888287.jpg

3888882.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 883
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 988
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 563
Senast: in2u
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka