STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Tack!:)
Tanken med färgerna var väl lite allmogeinspirerad(har rötterna i Dalarna:love: ) Väger förresten upp kraftfodret till hästarna i A**a´s pepparkaksburkar , matchar helt i färg med stallet. Lite dålig bild dock.....
th_Fodervrn.jpg

Fräsigt med "salong" inne i stallet. Om man inte får plats i soffan, ska man då använda mjölkpallen? hihi

jag hör inte till de höjdare med superfina stall med kosing i banken men dock med knaper ekonomi så byggde vi i höstas ett stall på 40kvm med en box och kanin box på bilderna ser det lite halv tjaskigt men vaddå då stallet blev klart för 1 månad sen var det bara att ta de färgerna man hade hemma å måla på för att skydda virket, lister /ramar runt fönster osv saknas men vaddå jag har ett eget stall skall göra det som jag vill sen till sommaren, då pållen e på bete och betäckning http://i50.photobucket.com/albums/f322/ladyfoxglove/26nov008.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f322/ladyfoxglove/26nov005.jpg
alla sakrna har jag satt upp så länge skall skaffa garerober som e vita så de "försvinner in i väggen

Rent och fräscht, nytt och snyggt! Vad mer kan man begära!!
Grattis till ditt nya stall!;)

obs var noga med fläktsystem och ventiler om du har din utrustning inne i stallet, det möglar snabbt annars. Du kanske vet det, men ville bara tipsa vis av egen erfarenhet........

Senast ändrad av en moderator:

Vilka fina stall alla ha, jag tillhör dem som har ett litet men i mitt tycke väldigt mysigt stall. Just nu är det bara 2 boxar, men till våren blir det minst 2 boxar till i den andra delen av ladugården, ny höbod och uppvärmd sadelkammare och nytt plåttak. Det blir toppen! :)

Under bygget:
DSC00048.jpg

DSC00046.jpg

Utanför
DSC00383.jpg

Inne
stallet2.jpg

stall2.jpg

Hage på 3 hektar
hage2.jpg

Äh, det såg ju ändå mysigt ut :) Viktigast är ju att det fungerar som det ska.

Jättefint stall millan71! Fin färg på boxarna och utsidan är så vacker...

Det är så inspirerande att se alla fina stall...

Håller med, superfint och enkelt! Vad har du använt för färg/behandling på boxväggar och innerväggar?

Håller med, superfint och enkelt! Vad har du använt för färg/behandling på boxväggar och innerväggar?

Hej Hannely!
Jag köpte en oljebaserad lasyr som blandades på plats. Det bästa var att jag fick välja själv vilken nyans jag ville ha. Han blandade till exakt färg jag valde. Den var väldigt lätt att stryka på och att komplettera när de bitit lite på inredningen. Tror inte att den går att köpa i butik. Har inte sett något iaf. Kan tipsa dej om vem jag köpte av om du vill veta.

Herregud vilket fint stall du har!!! Vilka lugna fina färger!!

Mvh Jenny

ÅÅ har du ingen stallritning som är skalenlig? jag ska nämligen bygga ett stall på 2 eller 4 boxar, lösdrift för 4-5 hästar, spolspilta, sadelkammare, "tvätt-rum" samt loge. Skulle vara intressant att se hur ni har löst det.:)

Här är en bild på våran ehrm.. stallgång + min goding. Liiite av stallet syns iallafall :p
Rossoistallet.jpg

Snyggt. Och snygg goding också :love:
/Jezz

Ser alldelles nytt o fräscht ut!! Vart är det???

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 883
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 988
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 563
Senast: in2u
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka